Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@18:30:46 GMT

پیش‌بینی تولید 356 هزار تن شیرخام در همدان

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۴۲۷۹۴

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان از تحقق 100 درصدی تولیدات دامی این استان خبر داد و گفت: در سال گذشته 333 هزار تن شیر خام در استان همدان تولید شد و براساس برنامه سازمان جهادکشاورزی در سال‌جاری 356 هزار تن شیرخام تولید می‌شود.

محمد نظرپور در گفت‌وگو با ایسنا، بااشاره به وجود350 واحد پرورش گاو شیری با ظرفیت 26 هزار رأس در استان اظهار کرد: در استان همدان 250 واحد پروراربندی گوساله با ظرفیت 26 هزار رأس و 80 واحد پرواربندی بره وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در سال 96 تولید 29 هزار تن گوشت قرمز در استان برنامه‌ریزی شده است، عنوان کرد: سال گذشته 28 هزار تن گوشت قرمز در استان تولید شد.

نظرپور با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 46 هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شد، تصریح کرد: در سال گذشته 46 هزار و 800 تن گوشت مرغ در استان تولید شد که براساس برنامه امسال این میزان به 50 هزار تن گوشت مرغ تولید خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با تأکید بر فعال کردن واحدهای پرورش مرغ غیرفعال استان، یادآور شد: 630 واحد پرورش مرغ گوشتی در استان وجود دارد که 160 واحد معادل 20 درصد غیرفعال هستند که در برنامه امسال تلاش داریم واحدهای غیرفعال را به چرخه تولید بازگردانیم.

وی با اشاره به اینکه استان همدان قابلیت تولید 90 هزار تن گوشت مرغ را داراست، افزود: قابلیت تولید 90 هزار تن گوشت مرغ در استان وجود دارد مشروط بر اینکه بازار صادرات نیز ایجاد شود.

نظرپور با تأکید براینکه در استان همدان 630 واحد پرورش مرغ با ظرفیت 9 میلیون و 200 هزار قطعه وجود دارد، گفت:در صورتی‌که پرورش مرغ 42 روزه عملیاتی شود، تعداد دوره‌های جوجه‌ریزی نیز افزایش می‌ ‎ یابد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 16 هزار و 200 تن تخم مرغ در استان همدان تولید شد، تصریح کرد: براساس برنامه امسال 16 هزار و 800 تن تخم‌مرغ در استان تولید خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به ایجاد زنجیره تولید گوشت مرغ در استان، افزود: زنجیره گوشت مرغ در استان همدان تأمین اعتبار شد و در سال گذشته 5 میلیارد تومان تسهیلات از صندوق توسعه بانک کشاورزی به این زنجیره داده شد.

نظرپور ادامه داد: نخستین زنجیره تولید شیرخام شرکت پگاه همدان در سال گذشته موفق به اخذ مجوز شد و دومین زنجیره تولید شیر نیز در استان در دست اقدام است و امیدواریم بتوانیم امسال این زنجیره را نهایی کنیم.

وی با بیان اینکه ایجاد زنجیره به تولید، پرورش و عرضه محصولات دامی کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: همچنین زنجیره گوشت قرمز اتحادیه دامداران استان در دست اقدام است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان در پایانیادآور شد: در سال گذشته 1770 تن عسل در زنبورستان‌های استان همدان تولید شد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۴۲۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیب و زنجیره تولید وابسته به آن از ویژگی‌های منحصر به فرد سمیرم است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد شهرستان سمیرم که شهره جهانی دارد، محصول سیب و زنجیره تولید وابسته به این محصول است.

مهران زینلیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان، ضمن بازدید از پروژه سردخانه و سرتینگ قائم اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد شهرستان سمیرم که شهرت جهانی دارد، محصول سیب و زنجیره تولید وابسته به این محصول است.

وی افزود: امروز از مراحل احداث یک واحد تولیدی در شهرستان که در حوزه محصول سیب فعالیت خواهد کرد بازدید کردیم که برنامه‌ریزی شده تا پایان تابستان سال‌جاری به بهره‌برداری برسد، امیدواریم این واحد تولیدی منشأ خیر و برکت در منطقه باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد: با راه‌اندازی این واحد به لحاظ ذخیره سازی محصول سیب و تکمیل زنجیره تولید در شهرستان شاهد ارزآوری بیشتر و اشتغالزایی خواهیم بود از این رو با همراهی فرماندار شهرستان، درصدد رفع و کاهش چالش‌های این واحد تلاش خواهیم کرد.

کد خبر 751233

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ۱۶۷ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات در ملایر
  • آب گرفتگی خیابان های همدان بر اثر بارش باران!
  • فعالیت۱۶ محدوده معدنی در مجتمع سنگان خواف
  • این رژیم غذایی سبب از بین رفتن تنوع زیست محیطی می‌شود
  • سیب و زنجیره تولید وابسته به آن از ویژگی‌های منحصر به فرد سمیرم است
  • استقرار ۵۰ درصد تولیدکنندگان شوینده در قزوین
  • فولاد مبارکه؛ دارنده کامل‌ترین زنجیره تولید ورق‌های فولادی
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • تکذیب وجود آرسنیک در آب سد تالوار همدان
  • تکمیل زنجیره‌های تولید، محور توسعه استان اردبیل است