Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@08:46:45 GMT

شاخص کم‌تحرکی در استان زنجان ۷۰ درصد است

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۴۳۲۵۸

شاخص کم‌تحرکی در استان زنجان ۷۰ درصد است

رئیس شبکه بهداشت استان زنجان گفت: شاخص کم‌تحرکی در کشور ۹۲ درصد است در حالی که این رقم در استان زنجان ۷۰ درصد و بهتر از میانگین کشوری گزارش شده است.

محمدرضا صائینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان به مناسبت هفته سلامت اظهار داشت: بر اساس آخرین گزارش وضعیت پایش سلامت در بین 58 دانشگاه علوم پزشکی کشور، سلامت استان زنجان در مقایسه با استان‌های دیگر وضعیت مطلوبی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مردم استان زنجان در ابتلا به چربی خون در رتبه سوم و در بیماری فشار خون در رتبه پنجم کشور قرار دارند، ابراز کرد: این رده‌بندی به این معنی است که زنجانی‌ها نسبت به میانگین کشوری کمتر به این بیماری‌ها دچار می‌شوند.

رئیس شبکه بهداشت استان زنجان به رتبه چهارم استان زنجان در ابتلای کمتر به بیماری دیابت اشاره کرد و گفت: شاخص کم‌تحرکی در کشور 92 درصد است در حالی که این رقم در استان زنجان 70 درصد و بهتر از میانگین کشوری گزارش شده است.

وی با اشاره به آمار کم ابتلا به سرطان در استان زنجان نسبت به سایر استانها بیان کرد: از نظر ابتلا به سرطان‌های پستان و دهانه رحم در رتبه سوم و روده بزرگ در رده ششم و جزو استان‌های آخر هستیم و این موضوع سلامت مردم استان زنجان را می‌رساند.

صائینی با اشاره به اینکه زنجانی‌ها در مصرف میوه و سبزی رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص دادند، تصریح کرد: در استفاده از کمربند ایمنی و کلاه ایمنی نیز به ترتیب حائز رتبه‌های چهارم و پنجم شدند.

رئیس شبکه بهداشت استان زنجان با اشاره به اینکه مصرف ماهی در استان زنجان نسبت به میانگین کشوری پایین است، خاطرنشان کرد: با بررسی‌های انجام شده زنجان از این لحاظ در جایگاه 21 قرار دارد.

وی مصرف بالای دخانیات را یکی از چالش‌های مهم عنوان کرد و افزود: استان زنجان از این لحاظ رتبه 18 را به خود اختصاص داده است.

صائینی با اشاره به مشمول شدن تمام سنین در طرح تحول سلامت ابراز کرد: در همه سنین برنامه‌های مختلفی در این طرح برنامه‌ریزی شده که می‌توان به برنامه نظام نوین بیماری‌های غیرواگیر برای سالمندان اشاره کرد.

وی با اشاره به فعالیت پایگاه‌های سلامت در سطح استان عنوان کرد: تست فشارخون، بررسی چاقی، قند و چربی جزو فعالیت‌های این مراکز است و پرونده سلامت برای افراد تشکیل می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت استان زنجان افزود: کارت‌های قرمز، نارنجی، زرد و سبز به مراجعه‌کنندگان پایگاه‌های سلامت تعلق می‌گیرد که هر کدام بیانگر وضعیت سلامت افراد است و به معنی لزوم مراجعه بعدی آنها در بازه‌های زمانی سه، 6 و 9 ماهه و یکساله است.

وی تصریح کرد: برای سنین بالای 50 سال برای تست سرطان روده بزرگ و سنین بالای 30 سال برای تست سرطان‌های پستان و دهانه رحم به طور رایگان انجام می‌شود و در صورت مثبت بودن آزمایشات به رده‌های بالاتر حوزه درمان ارجاع می‌شوند و این کار سبب پیشگیری‌ و درمان به موقع می‌شود.

صائینی با اشاره به تشکیل 92 درصدی پرونده‌های الکترونیکی افزود: از شهروندان تقاضا می‌شود نسبت به تکمیل پرونده‌‎ها به پایگاه‌های سلامت مراجعه کنند.

انتهای پیام/

R41375/P1384/S6,59/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۴۳۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، شاخص کل بازار سرمایه امروز (یک شنبه ۹ اردیبهشت) ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحد افت کرد و در کانال دو میلیون ۲۸۴ هزار واحدی ایستاد. بدین ترتیب در این روز شاخص کل بازار سرمایه ۰.۸۷ درصد ریزش کرد.


شاخص هم وزن ۰.۹۸ درصد افت کرد و در کانال ۷۵۷ هزار واحدی قرار گرفت.


در این بازار ۳۳۰ هزار معامله به ارزش ۴۷ هزار میلیارد ریال انجام شد.


در این روز به ترتیب نماد‌های فملی، فولاد، شپنا و وبملت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل افت بازار سرمایه شدند.


در مقابل نماد‌های حکشتی و وامید بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.


شاخص کل فرابورس افت ۰.۹ درصدی را تجربه و در کانال ۲۵ هزار و ۲۸۹ واحدی ایستاد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان قزوین 
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • تداوم کاهش تورم شاخص بهای تولیدکننده در فروردین‌ماه ۱۴۰۳
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • کسب رتبه برتر کیفیت نان‌های تولیدی استان در اسفند ۱۴۰۲
  • شروع سال جدید با کاهش نرخ تورم در استان آذربایجان شرقی
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • کیفیت هوای امروز شیراز در وضعیت قابل قبول