Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امروز (دوشنبه) این تارنما، لوپن در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه افزون بر شش میلیون و 900 هزار رای کسب کرد و این بیش از رکورد پیشین این حزب در انتخابات های گذشته است.
وی در آوریل 2012 (فروردین 1391) نیز از سوی جبهه ملی فرانسه نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه شد، که در آن سال با کسب بیش از شش میلیون و 420 هزار رای (معادل 17٫90 درصد کل آرا) در رتبه سوم قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رکوردی که در تاریخ مبارزات سیاسی جبهه ملی فرانسه تا آن تاریخ بی نظیر بود.
«اتیاس فکل» وزیر کشور فرانسه با اشاره به نتایج نهایی دور نخست انتخابات فرانسه، اعلام کرده است که «امانوئل مَکرون» و «مارین لوپن» به ترتیب 23.75 و 21.53 درصد آرای را کسب کردند و به دور دوم این انتخابات راه یافتند.
فکل نرخ مشارکت فرانسوی ها در این انتخابات را 78.69 درصد اعلام کرد. این در حالیست که نرخ مشارکت فرانسوی ها در انتخابات گذشته ریاست جمهوری که در سال 2012 برگزار شد، 80.42 درصد بود؛ آماری که حاکی از کاهش مشارکت فرانسوی ها در انتخابات امسال را دارد.
دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در تاریخ هفت می (17 اردیبهشت) با حضور دو منتخب دور نخست برگزار می شود.
اروپام***2090**1479
مترجم: سعید زارع کندجانی **ناشر:حسن سالک رضائی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۴۴۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد

در حالی‌که ۳ ماه به بازی‌های المپیک پاریس باقیمانده، مقامات فرانسوی رسماً خواستار قرض گرفتن سیستم دفاع هوایی یونان برای بازی‌های المپیک شدند.

به گزارش فارس، براساس گزارش‌های روزنامۀ یونانی «کاتیمرینی»، فرانسوی‌ها به‌طور خاص درخواست انتقال سامانۀ موشکی زمین به هوای کوتاه‌برد کروتال را از نیروی هوایی یونان کرده‌اند.

پیش از این اپراتور فرودگاه‌های پاریس اعلام کرده آسمان منطقۀ پاریس برای مراسم افتتاحیه ۶ ساعت بسته خواهد شد.

دیگر خبرها

  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • صادرات دفاعی فرانسه به اسرائیل به کم‌ترین حد رسید
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد
  • فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • هلی کوپتر ایرباس رکورد سرعت را شکست
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند + فیلم
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند
  • «انقلاب میخک» پرتغال که منجر به دموکراسی در این کشور شد را بشناسیم