Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رسول جلیلی یکی اعضای حقیقی شورای عالی فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن ابراز عذرخواهی از عملکرد چند سال اخیر شورای عالی فضای مجازی اظهار داشت: من به عنوان عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی به دلیل کوتاهی های صورت گرفته در این چند سال اخیر و نبود کارشناسی های لازم عذرخواهی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: از آخرین جلسه ای که اعضای شورا گذاشته اند زمان زیادی می گذرد البته این وقفه تشکیل جلسات بعد از تعطیلات نوروز اتفاق افتاده است، تا کنون 5 هفته از آخرین جلسه شورا می گذرد. به نظرم باید به خودمان بیاییم و این کوتاهی را جبران کنیم که البته این امر با دستان ایرانیان مقیم ،میسر می شود.
جلیلی تصریح کرد: اقدامات شورا در مقابل ابزارها و کانال های پیام رسانی که محتوای ضد دین و نامناسب دارند خوب نبوده و در برخورد با این فضاها شورا نمره ردی میگیرد همچنین آن قدری که لازم است پالایشی وجود ندارد.
وی درباره ای امنیت فضای مجازی افزود: بخشی از این حریمی که مورد هجوم قرار میگیرد مقصرش خودمان هستیم، مقصر مردمی هستند که بی مهابا همه ی اطلاعات شخصی شان را در اختیار همگان قرار می دهند. این چیزی که ما فکر می کنیم عکسی از خودمان یک جایی گذاشته ایم مورد استفاده قرار نمیگیرد،اشتباه است.
جلیلی گفت: میلیون ها قلم اطلاعات در اختیار کسانی است که نفوذ کردند و نکته اول این است که خود کاربر حواسش به حریم خصوصی اش باشد ، متاسفانه داده هایی که قرار نیست کسی ببیند اما ما به اشتراک میگذاریم.
وی ادامه داد: لوازم الکترونیکی دیگری هم وجود دارد، خودمان را محدود به پیام رسان ها نکنیم این دادها در ماشین ها یی در انبارهایی در خارج از کشور ذخیره می شوند حتی اخیرا نمایندگان کنگره آمریکا مصوبه ای داشتند که امکان استفاده تجاری از این اطلاعات قانونی شده به طور حتم در گذشته استفاده از اطلاعات برای دستگاههای امنیتی وجود داشته اما حالا امکان تجاری هم مطرح شده است.
جلیلی اظهار داشت: در حوزه امنیت غیر از حریم خصوصی افراد نمره ای خوبی داریم امیدواریم شورای عالی فضای مجازی ،وزارت اطلاعات و نمایندگان مجلس در اقدامی برای محافظت از داده های مردم و متوسل تهیه قانون و اعمال قانون متناسب باآن باشیم تا دغدغه های این مورد هم برطرف شود.
وی گفت: خیلی از کشورها حتی کشورهای که ادعا و اعتقادات خاصی ندارند برای اقشار آسیب پذیر جامعه شان از منظر محتوای مضر چاره اندیشی و قانون گذاری کردند راه حل و خدمات وی‍‍ژه ای ارائه دادند، اما تاکنون این موضوعات در کشور ما هم مطرح شده ولی اقدام خاصی صورت نگرفته که نیاز جامعه مرتفع شود من از همین میکروفون مجدد از مسئولین مربوطه اعم از وزارت محترم ارتباطات دبیر شورای علی فضای مجازی مطالبه می کنم تا پیش نویسی آماده کنندو در دستورکار قرار دهند تا کودکان و خانوادها را ازمحتوای مضر فضای مجازی نجات دهیم.انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۴۴۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر گوسفندی که چای با قند می‌خورد!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 12 ویدیویی در فضای مجازی توسط یک دامدار از چایی خوردن عجیب گوسفند منتشر شده که مورد توجه کاربران در فضای مجازی قرار گفت. این ویدیوی بامزه را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • تصویب کلیات سند ملی محتوا در شورای ملی فضای مجازی کشور
  • آموزش: توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی
  • فعالیت نشریه «پیام شهر» منطبق بر سیاست‌گذاری شورا پیش رود
  • اعضای شورای شهر تهران معترض به توهین‌های باند زاکانی
  • شورای تحقیق جذب هیات علمی تشکیل می‌شود
  • توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی
  • باید‌ها و نباید‌های استفاده کودکان از فضای مجازی
  • واکنش شورا به توهین یک مدیر زاکانی /خط قرمز ما ادب است
  • پیام شبانه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی
  • تصاویر گوسفندی که چای با قند می‌خورد!