Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@00:13:58 GMT

۱۸۰۰ معلم قرآن در استان سمنان ساماندهی شدند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۴۵۲۹۴

۱۸۰۰ معلم قرآن در استان سمنان ساماندهی شدند

شاهرود - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه یک هزار و ۸۰۲ معلم قرآن در استان ساماندهی شده‌اند، گفت: این افراد طی سال‌های اخیر گواهینامه تربیت معلم دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی شکری در نشست صبح دوشنبه خود با فعالان و کارشناسان قرآنی استان سمنان به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان در شاهرودضمن تاکید بر ضرورت تحقق شعار سال و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیان داشت: شعار سالی که در ابتدای نوروز ۹۶ توسط معظم له مطرح شد ادامه همان تاکیدات ایشان در سال های گذشته است اما امسال رویکردی به مثابه اشتغال به آن افزوده شده که قطعا خط و مشی یک‌سال مملکت را مشخص می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رویکرد شعار سال۹۶، اشتغال و تولیدی است که در سایه نتیجه گرایی مطرح می شود یعنی در صورت اجرای منویات رهبر معظم انقلاب قطعا تا پایان سال ما شاهد جریان چرخ اقتصادی کشور، اشتغال و همچنین چرخش چرخ تولید کشور خواهیم بود چرا که ویژگی اصلی شعار سال۹۶، نتیجه گرا بودن است و در این راه ابتدا باید از خانواده ها شروع کنیم.

کمک به گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی مهمترین وظیفه روحانیان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه هر پدیده برای ترویج و موفقیت باید به گفتمان تبدیل شود، بیان داشت: سازمان تبلیغات اسلامی در قبال اقتصاد مقاومتی دو وظیفه عمده و مهم دارد که نخستین آنها بیان منویات رهبر معظم انقلاب و اساس اقتصاد مقاومتی از تریبون هایی است که در اختیار دارد برای مثال شبکه روحانیان و تبلیغ، مداحان، هیئت های مذهبی، رسانه های مکتوب و دیجیتال و... که به لطف خدا در این راستا برنامه های خوبی در سال۹۶ در نظر گرفته شده است.

شکری بیان داشت: دومین رویکرد سازمان تبلیغات اجرای سیاست هایی در راستای صرفه جویی، استفاده بهینه از تجهیزات اداری، به روز کردن تجهیزات برای جلوگیری از استهلاک، کار مضاعف و ... است که در این راستا نیز پیش بینی سازمان و اداره کل برای سال جاری ارائه شده است.

وی افزود: در کنار این دو رسالت، اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان یک کارویژه نیز برای تحقق شعار سال دارد و آن هم کمک به گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید داخلی است که باید از تمام ظرفیت های این نهاد انقلابی در راستای گفتمان سازی شعار سال بهره گرفت.

مطالبه گری در مردم تقویت شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنانبا تاکید بر اینکه شروع اقتصاد مقاومتی از خانه است و خانواده در تحقق آن نقشی اساسی دارد، گفت: امروزه خانواده می توانند در خرید مایحتاج خود دقت نظر داشته باشند که از تهیه کالاهای خارجی پرهیز کنند و از سوی دیگر باید خانواده ها به تربیت نسلی صرفه جو و با درک بالا از مدیریت نیازها اقدام کنند تا در نهایت شاهد شکل گیری گفتماناقتصاد مقاومتی در بین مردم و آحاد جامعه باشیم.

شکری دومین کارکرد اقتصاد مقاومتی در خانواده راایجاد مطالبه مردمی در شعار سال دانست و بیان داشت: امروز وقتی می توانیم به تحقق اقتصاد مقاومتی امیدوار باشیم که این امر برای مردم مطالبه شده باشد پس باید در این راستا به خانواده ها یاری رساند.

وی درباره رسالت قرآنیان و فعالان این حوزه در راستای اقتصاد مقاومتی نیزگفت: باید تیمی از نخبگان قرآنی استان و شهرستان‌ها گردهم آیند و به تعریف پروژه قرآنی در راستای ترویج اقتصاد مقاومتی بپردازند و همچنین کیفیت و کمیت آن را مشخص کنند تا در نهایت بدانیم که قرار است در تحقق شعار سال چه نقشی را ایفا کنیم.

۳۳ عنوان برنامه قرآنی شاخص در استان سمنان برگزار شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین با اشاره به اینکه یک هزار و ۸۰۲ معلم قرآن در استان طی سال‌های اخیر گواهینامه تربیت معلم دریافت کرده اند، افزود: در سال گذشته ۳۳ عنوان برنامه قرآنی شاخص در استان برگزار شده است.

شکری با اشاره به فعالیت ۲۰ موسسه قرآنی، ۱۶ خانه قرآن شهری و ۳۱ خانه قرآن روستایی در استان سمنان، گفت: یک هزار و ۵۶۹ نفر طی سال گذشته تویط این مراکز موفق به گذراندن دوره روخوانی و روان خوانی قرآن شدند و همچنین ۶۷ نفر موفق به قبولی در دوره آموزشی تجوید شدند.

وی در خاتمه با بیان اینکه ۸۳ نفر نیز در سال گذشته موفق به دریافت گواهینامه مفاهیم قرآن شدند، افزود: ۵۳ نفر در بخش حفظ و ۳۰نفر نیز به عنوان معلم قرآن پیش دبستانی توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان تربیت شدند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۴۵۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محسن رضایی از برگزاری نوزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در ادارات تبلیغات اسلامی یاسوج و کهگیلویه فردا، ۱۴ اردیبهشت‌ماه، ساعت ۸ همزمان با سراسر کشور خبر داد. وی افزود: این آزمون با حضور ۱۶۷ نفر از بانوان و آقایان در رده‌های سنی در بخش‌های حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل با هدف ترویج فرهنگ قرآن کریم و با حضور علی‌اکبر ظفرآبادی، داور و پیشکسوت قرآنی کشور برگزار می شود.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: مرحله دوم این دوره از آزمون به‌صورت شفاهی در تیرماه سال جاری برگزار می‌شود. رضایی گفت: مدرک حفظ ۱۰ جزء معادل دیپلم، حفظ ۲۰ جزء معادل فوق دیپلم و حفظ کل معادل لیسانس محسوب می‌شود و امتیاز ویژه‌ای در آزمون‌های استخدامی دستگاه‌های اجرایی دارد. رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه داوطلبان حضور در این آزمون می‌توانند کارت ورود به جلسه را از طریق درگاه https://bpms.telavat.ir دریافت کنند، گفت: برای ورود به صحفه مربوط به مشاهده و دریافت کارت باید شماره ملی داوطلب وارد شود.

دیگر خبرها

  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات
  • رقابت۱۵۳ نفر در آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن کریم در نجف آباد
  • شش مولفه اقتصاد مقاومتی متعلق به مردم است 
  • نقش شوراها در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است
  • در پی راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی دیگری در مناطق شرقی کرمانشاه هستیم
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • بازدید دادستان تهران از دو شرکت‌ داروسازی
  • فعالیت حدود ۱۸۰۰ معلم بازنشسته در مدارس شهرستان‌های تهران
  • اعطای نشان ملی به شرکت آرد هشترود 
  • حمایت از معلمان و کارگران بسترساز تحقق شعار سال خواهد شد