Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه نماز عامل سلامت انسان است، گفت: بیکاری از مهم‌ترین عوامل افسردگی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی صبح امروز در مراسم زنگ سلامت در مدرسه دخترانه شاهد خرم آباد با اشاره به اینکه هرکسی که با الفبای اسلام آشنا باشد می داند که از نظر اسلام بزرگترین و برترین نعمت، نعمت سلامت است، اظهار داشت: هیچ دینی به اندازه اسلام در امر سلامت تاکید نکرده است و اسلام بر سلامت جسم و روح همواره تاکید داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سلامت» منشا پیشرفت مادی و معنوی انسان است

وی با بیان اینکه امام سجاد(ع) در رساله حقوق یکی از حقوقی که برمی شمارد حقوق بدن است و برترین حقوق بدن را سلامت می شمارد، تصریح کرد: مسئله سلامت در اسلام آنقدر اهمیت دارد که در دعاهای بعد از نماز یا هنگام دعا از خدا درخواست می کنیم «اللهمَّ اعطنی الصحة فی الجسم».

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد تاکید بر اینکه برای رشد و تعالی و تقرب به سوی خدا نیازمند به سلامت هستیم و عبادت در سایه سلامت است، افزود: بندگی خدا، پیشرفت، جامعه با انضباط و تقرب به خدا در سایه سلامت است.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه سلامت منشا پیشرفت مادی و معنوی انسان است، اظهار داشت: از نشانه های شکوفایی و درخشش هر ملت و مردمی سلامت است.

وی با بیان اینکه در امر تعلیم و تربیت نیز اگر بخواهیم آموزش صحیح داشته باشیم باید به امر سلامت توجه کنیم و مدرسه باانضباط مدرسه ای است که دانش آموزان آن در سلامت به سر ببرند، تصریح کرد: سلامت روح نیز عواملی دارد که باید آنها را بشناسیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه در قرآن کریم «ایمان» به عنوان مهم ترین عامل سلامت یاد شده است، افزود: نماز عامل سلامت انسان است.

«روزه» عامل سلامت انسان است

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه نماز انسان را از زشتی ها باز می دادر و انسان را از آلودگی ها پاک می کند، اظهار داشت: مدرسه با سلامت فقط مدرسه ای نیست که رنگ و لعابی داشته باشد بلکه مدرسه ای که دانش آموزان آن اهل نماز و بندگی خدا هستند مدرسه با سلامت است.

وی با بیان اینکه سومین عامل سلامت انسان روزه است، تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام می فرمایند: روزه بگیرید تا سلامت باشید؛ و امروزه در علم پزشکی و روانشناسی مشخص شده است که امساک و پرهیز از پرخوری و روزه گرفتن باعث سلامت انسان است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه عامل دیگر سلامتی برای انسان صدفه دادن است، صدقه واجب و مستحب و حق مالی خدا را ادا کردن و به فکر محرومان بودن موجب سلامتی انسان می شود، افزود: اسلام دین اجتماعی است و این نیست که فقط گلیم خود را از آب بکشیم و باید به فکر یکدیگر نیز باشیم.

آیت الله میرعمادی به جا آوردن صله رحم را از دیگر عوامل سلامت انسان برشمرد و گفت: رفت و آمد و معاشرت فامیلی و خانوادگی باعث سلامت روح و روان انسان می شود.

برای تحقق سلامت در جامعه باید تعهد اجتماعی به وجود آورد

وی با بیان اینکه اگر می خواهیم سلامت جامعه و مدرسه حفظ شود باید در این رابطه تعهد اجتماعی به وجود بیاوریم و حرکت جمعی داشته باشیم، تصریح کرد: همه باید کوشا باشیم تا سلامت جامعه حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه تحقق کار، تولید و اشتغال در جامعه نیز در سایه سلامت است، افزود: وقتی در جامعه ای کار و تولید حاکم می شود که در ان جامعه انسان سالم وجود داشته باشد.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه بیکاری از مهم ترین عوامل افسردگی است، اظهار داشت: اگر به دنبال سلامت جامعه هستیم باید به فکر اشتغال باشیم، درد جامعه را اگر بخواهیم درمان کنیم باید به اشتغال و تولید روی بیاوریم.

وی با بیان اینکه خانواده ای که در آن فرد بیکار باشد خانواده ای افسرده خواهد بود، تصریح کرد: هرچقدر عوامل بهداشتی و پزشکی را در جامعه رواج دهیم اما بیکاری وجود داشته باشد آن جامعه سالم نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه ایران اسلامی بعد از انقلاب در امر سلامت پیشتاز بوده است، افزود: رتبه ایران در امر سلامت ممتاز بوده و این امر نشان می دهد همه به دنبال این هستند که سلامت عمومی و فردی افراد حفظ شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۴۵۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ مدرسه در تنگستان تکمیل شد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی سه شنبه شب در آئین تجلیل از معلمان بخش دلوار عنوان داشت: معلمی مسیر راه نجات بشریت، تربیت انسان‌ها و از زوایای دارای درجات زیادی نزد خداوند متعال است.

فرماندار تنگستان تصریح کرد: کار معلمی این قدر رفیع است که تشبیه به کار خداوند است که به پیامبرش آموخت و معلمان نیز به دانش آموزان و متعلمین خود از بدو ورود به مدرسه سواد خواندن را یاد می‌دهید.

وی با اشاره به فرموده امام راحل که فرمودند معلمی شغل انبیا است اضافه کرد: انبیای الهی وظیفه هدایت و تکامل و تریبت انسان را داشتند و هدفشان این بود که مسیر ترقی حق، معنوی و مادی انسان فراهم شود.

وی یاد آور شد: طی ۴۵ سال گذشته معلمان فعالانه و ایثارگرانه تلاش کردند و نتیجه آن امروز با این همه توفیق در رتبه‌های علمی، پیشرفت‌های متفاوت داخلی و بین المللی و ابعاد متفاوت است که رکن اصلی آن معلم‌ها بودند.

لطفی خاطر نشان کرد: امروز شاهد هستیم دستاوردها و نتیجه کار شما معلمان در تنگستان وجود پزشکان متخصص، خیلی از اساتید و مهندسان و روحانیون بنام کشور است که متعلق به همین شهرستان است.

فرماندار تنگستان ادامه داد: جامعه آموزش و پرورش رکن اصلی تربیت نیروی انسانی و هم رکن اصلی پیشرفت، توسعه، تولید و آبادانی در آینده کشور است.

وی افزود: در تنگستان از ابتدای دولت سیزدهم در بعد سخت افزاری، تجهیزات و نوسازی مدارس در شهرستان برنامه ریزی ویژه ای صورت گرفته است.

لطفی اضافه کرد: طی ۳۲ ماهه گذشت در دولت سیزدهم حدود ۱۰ مدرسه که غالب آنها در منطقه دلوار نیمه تمام بود تکمیل و واگذار شده است.

فرماندار تنگستان بیان کرد: یک کار بسیار خوب که از سال گذشته آغاز شد و تفاهم نامه مشترک آن از ابتدای سال منعقد شد ۱۲۸ کلاس درس در شهرستان با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان احداث خواهد شد که ۱۵۵ میلیارد آن از اعتبارات ملی و ۷۰ میلیارد تومان آن منابع شهرستان تأمین خواهد شد.

وی اضافه کرد: خیلی از دانش آموزان دارای استعدادهای بالقوه ای هستند که می‌توانند در آینده به شکوفایی این مملکت کمک کنند و نیازاست معلمان به این موارد توجه کافی و لازم داشته باشند.

کد خبر 6099890

دیگر خبرها

  • آجیل، سپر ایمنی روان در برابر افسردگی
  • گرفتاری‌های ما در چه چیزی ریشه دارد؟
  • اهتزاز پرچم ۱۴۴ متری حرم امام رضا (ع) در میدان نماز اسلامشهر
  • هوش مصنوعی در پست‌های پایین جایگزین انسان‌ها می‌شود
  • مصرف روزانه یک مشت آجیل چه فوایدی دارد؟
  • ۱۰ مدرسه در تنگستان تکمیل شد
  • درگذشت امام جماعت مسجدی در اندونزی هنگام نماز صبح+ فیلم
  • مراقب فروپاشی عصبی باشید / نشانه هایی برای تشخیص افسردگی
  • ۳۰ عنوان ویژه برنامه هفته هلال احمر در استان سمنان برگزار می‌شود
  • آیا بانوان می‌توانند امام جماعت شوند؟ + نظرات مراجع تقلید