Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-28@19:15:28 GMT

ایران و قرقیزستان می توانند جاده ابریشم را احیا کنند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۴۶۲۰۳

ایران و قرقیزستان می توانند جاده ابریشم را احیا کنند

روسای مجالس ایران و قرقیزستان با اشاره به سابقه روابط دو کشور، بر گسترش همکاری ها تاکید کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست خبری مشترک باهمتای قرقیزستانی خود بر لزوم گسترش روابط دو کشور تاکید کرد.چینی بای تور سونبکوف، رئیس مجلس قرقیزستان که به تهران سفر کرده است، پس از دیدار با لاریجانی و امضای چند تفاهم نامه همکاری میان دو کشور، در نشست خبری مشترک با لاریجانی با قدردانی از میزبانی مقامات ایرانی اظهار داشت: روابط دو کشور در زمینه های مختلف تاریخی، اجتماعی و فرهنگی از دیرباز دوستانه بوده و با توجه به وجود جاده ابریشم، این روابط سابقه دیرینه ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس قرقیزستان با اشاره به مذاکرات خود با رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تمام موضوعات مورد بحث مربوط به گسترش روابط فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بود.
او بر تماس های بیشتر کمیته های مختلف پارلمانی تاکید کرد و گفت: این تماس ها می تواند به پیشبرد اهداف کمک کند.
تور سونبوکوف ارتقا همکاری ها در زمینه حمل و نقل را از عمده ترین موضوعات مورد علاقه دو کشور عنوان کرد و گفت: جمهوری قرقیزستان بر گسترش روابط در همه زمینه ها اراده جدی دارد.

روسای مجالس ایران و قرقیزستان در نشست خود، همچنین مسایل مختلف منطقه و بین المللی گفت وگو کردند.چینی بای تور سونبکوف رئیس مجلس قرقیزستان، دیروز یکشنبه 3 اردیبهشت به همراه یک هیات پارلمانی روز گذشته وارد تهران شد. وی در ادامه سفر خود به ایران قرار است با حجت الاسلام والمسمین حسن روحانی رئیس جمهوری و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت و گو کند.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۴۶۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم

به گزارش جماران؛ به نقل از اسپوتنیک، به گفته سرگئی شویگو، همکاری روسیه و ایران همواره پویا و چند وجهی بوده است.

شویگو, وزیر دفاع روسیه گفت: «مبارزه مشترک با تروریسم بین‌المللی در سوریه، نمونه بارز روابط دوستانه دیرینه ما است که اخیراً به طور ویژه قابل اعتماد شده‌اند و با موفقیت در حال توسعه هستند.»

محمد آشتیانی وزیر دفاع ایران گفت که روابط مسکو و تهران در حال رسیدن به سطح جدیدی است.

دیگر خبرها

  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • برگزاری دو رویداد بین‌المللی با موضوع «سمنان پایتخت جاده ابریشم»
  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا، اراده طرفین بر گسترش روابط اقتصادی
  • غرب تحمل افزایش روابط ایران با همسایگان را ندارد