Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان ، سرهنگ پاسدارشهرام اسکندری به مناسبت روز سپاه در گفتگو با خبر نگار بسیج به تشریح برنامه های مردم یاری و اقتصاد مقاومتی قرارگاه قدس و نیروی زمینی سپاه در سال ۹۶ در جنوب شرق پرداخت و اظهار داشت: از سال ۸۸ که نیروی زمینی سپاه فعالیت خود را در سیستان و بلوچستان آغاز کرده است تا کنون بیش از هفت هزار پروژه عمران روستایی و اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسیده است که تا کنون سه هزار و ۵۲۵ پروژه در پنج مرحله تکمیل و تحویل بهره برداران شده و مابقی در دت اجراست که با همت مردم و رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه حداکثر تا پایان خرداد ماه تکمیل و تحویل نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه برای سال ۹۶ تعداد هفت هزار و ۴۶۰ پروژه در دستور کار قرارگرفته، ادامه داد: ابتدای ورود قرارگاه قدس ، امنیت پایدار در اولویت برنامه های سپاه بود که این امنیت بر چند محور پایه ریزی شد که یک مورد از مهمترین این موضوعات مردم یاری و اقتصاد مقاومتی است.
معاون مهندسی ، اقتصادی قرارگاه منطقه ای قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق افزود: ازچهار هزار و ۱۵۱ پروژه در دست اقدام سال ۹۵ و ۸۰۴ پروژه در سال ۹۴ و سایر پروژه هادر ۴ مرحله تحویل مردم شد که ۱۸۵ پروژه درجنوب استان، ۲۳۷ پروژه در قصرقند، ۸۲۳ پروژه در شمال استان، ۴۱۵ پروژه خانه محروم و مابقی پروژه های سال ۹۵ تا خرداد ماه امسال انجام می شود.
وی اضافه کرد: در بحث خدمات اجتماعی تا کنون یک میلیون و ۵۷۶ هزار و ۷۶۲ نفر از خدمات بهره برداری کردند که از این تعداد یک میلیون و ۵۷ هزار خدمات در سال ۹۴ و ۹۵ انجام شده است.
سرهنگ اسکندری احداث جاده روستایی ، برق رسانی به چاه های کشاورزی، ابرسانی، احداث خانه ، مدرسه، بهبود وضعیت بهداشتی، احداث مجموعه های ورزشی ، ساخت نانوایی، مسجد، خرید منبع آب، انشعاب برق، احیاء قنوات ،بازسازی حوزه های علمیه را از برنامه قرارگاه قدس در مناطق روستایی که دولت در آن ورود نکرده بود عنوان و خاطر نشان کرد: تا کنون ۷۰۴ کیلومتر جاده توسط قرارگاه قدس نیروی زمینی به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه اعتقاد ما این است که دولت ها توجهی به روستاها نکرده و تمام اقدامات خود را برای احداث زیر ساخت های شهری انجام دادند، تصریح کرد: ۸۰ درصد روستاهای اول انقلاب به ۲۸ درصد کاهش یافته است که این نتیجه سیاست دولت های بعد از جنگ تحمیلی است لذا اکنون قرارگاه قدس نیروی زمینی به دنبال تغییر این وضعیت است.
معاون مهندسی، اقتصادی قرارگاه منطقه ای قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق با بیان اینکه در بحث اشتغالزایی و مردمی کردن اقتصاد اولین و موثر ترین مکانی که می توان روی آن سرمایه گذاری کرد روستاهاست، افزود: امسال که سال تولید و اشتغال است قرارگاه قدس نیروی زمینی به عینه ورود کرده است که در ۳۳ عرصه وارد می شویم و تلاش خواهیم کرد.
وی گفت: تا کنون در موضوع اشتغال یک هزار و ۶۰۳ پروژه در ۲ سال حضور سپاه در منطقه انجام شده است که از این تعداد تسطیع زمین های کشاورزی ، کشت اراضی ،برداشت محصول، واگذاری دام سبک و سنگین و راه اندازی کارگاه های تولیدی و به کار گیری اقشار آسیب پذیر انجام شده است.
وی با بیان اینکه در چند ساله اخیر پنج هزار و ۱۲۲ نفر به صورت پایدار مشغول به کار شده اند، اظهار داشت: برنامه ریزی شده است که امسال ۹ هزار شغل ایجاد و بیش از ۷ هزار و ۴۷۴ پروژه عمرانی به بهره برداری برسد.
سرهنگ اسکندری خاطر نشان کرد: یکی دیگر از اقدامات سپاه در سال ۹۶ احیاء اراضی کشاورزی است که طرح اجرای ۳۳ هزار هکتار اراضی موات که با استفاده از رونآب های مرزی و سفره های آب زیر زمینی بلا استفاده که قابلیت احیاء دارند شناسایی و براساس مصوبه سفر ۱۳۸۱ مقام معظم رهبری در دستور کار قرار گرفته است که تا کنون پنج هزار و ۷۵ هکتار انجام شده و در سال ۹۶ ،۹ هزار هکتار از این اراضی در دستور کار احیاء قرار دارد.
معاون مهندسی، اقتصادی قرارگاه منطقه ای قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق در خصوص خدمات رسانی سپاه نیز گفت: ظرف مدت دو سال به بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر خدمات رسانی شده است که بیش از ۵۰ درصد جمعیت کل استان است.


وی بررسی وضعیت دورترین مناطق را از تفاوت های نهاد های انقلابی و دولتی عنوان کرد و افزود: نهاد های انقلابی فاقد هر نوع نگاه سیاسی صرفا به کمک مردم نیازمند می شتابند و با سرعت، کیفیت و هزینه محدود برنامه های پیش بینی شده را اجرایی می کنند.
وی در ادامه از خیرین استان خواست جهت مشارکت در طرح های مردم یاری به قرارگاه قدس نیروی زمینی مراجعه نمایند تا در طرح های مردم یاری همراه شوند.
سرهنگ اسکندری ادامه داد: این همان نگاه ، روحیه و مدیریت انقلابی در انجام اقدامات اقتصادی است که مورد تاکید حضرت آقاست که با حداقل ها، برنامه ها اجرایی شود که امیدواریم روزی برسد که دستگاه های اجرایی فارغ از هر بروکراسی اداری در این مسیر حرکت کنند.
معاون مهندسی، اقتصادی قرارگاه منطقه ای قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق بیان کرد: هزینه ای که سپاه برای ساخت و احداث یک پروژه انجام می دهد یک سوم اعتباری ست که دولت برای یک پروژه صرف می کند.
وی با بیان اینکه برنامه ریزی کردیم در طول سال ۹۶، ۱۵۰ برابر ۹۳ کار انجام دهیم و اعتبار جذب کنیم، اظهار داشت: از بزرگترین پروژه های قرارگاه قدس نیروی زمینی در سال ۹۶ احداث دو کارخانه فرآوری محصولات در شمال و جنوب ، ساخت بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی در زاهدان با برترین متد بیمارستان سازی، احداث استخر بزرگ در حاشیه شهر، احیاء ۹ هزار هکتار اراضی سیستان است.
وی با بیان اینکه بیشترین اقدامات نیروی زمینی سپاه در منطقه جنوب شرق بالاخص سیستان و بلوچستان انجام شده است، گفت: امیدواریم دولت نیز همانندسپاه وارد میدان شده و مسئولین تنها اقدام به ارسال عملکرد سپاه به عنوان گزارش کار خود نکنند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۴۶۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران

آفتاب‌‌نیوز :

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اظهار کرد: در ساعت ۱۳:۵۷ ظهر امروز یک مورد آتش‌سوزی در شهرک صنعتی شمس‌آباد در اتوبان قم به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که با توجه به اینکه این محدوده در خارج از حوزه استحفاظی آتش‌نشانی تهران قرار داشت، همکاران از وقوع این آتش‌سوزی اطمینان حاصل کردند و یک ایستگاه کمکی به همراه خودرو‌های پشتیبانی از جمله تانکر آب به محل اعزام شد.

وی با بیان اینکه عوامل آتش‌نشانی شهرک صنعتی شمس‌آباد، شهرک‌های صنعتی مجاور و آتش‌نشانی باقرشهر محل حضور داشتند، گفت: آتش‌نشانان تهرانی نیز در محل حاضرشده و مشاهده کردند که حریق در یک کارخانه بزرگ ۲۰۰۰ متری مسقف تولید مبلمان پلیمری بسیار قابل اشتعال رخ داده و شعله‌های آتش حدود ۷۰ درصد این فضا را دربرگرفته است و همین اندازه سقف‌ها تخریب و روی اجناس شعله‌ور ریخته بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران بیان کرد: همچنین به گفته افراد حاضر در محل داخل این کارگاه مملو از ظروف رنگ و پارچه و تینر، مواد نفتی و ... مورد استفاده در تولید مبل در حجم زیاد وجود داشت که همین موضوع نیز سبب گسترش سریع آتش و دود غلیط برخاسته از آن شده بود.

ملکی گفت: در مجاورت این محل یک کارگاه تولید مواد پتروشیمی قرار داشت که احتمال سرایت شعله‌های آتش به آن وجود داشت؛ در همین راستا نیز آتش‌نشانان از چند جهت وارد عمل شدند تا هم شعله‌های آتش را مهار کنند و هم از سرایت آن به اماکن دیگر جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه با اقدامات انجام شده در حال حاضر از گسترش آتش جلوگیری شده است، گفت: هم‌اکنون آتش تا حد زیادی تحت کنترل است، اما آتش‌نشانان همچنان در حال اطفاء آن هستند و تا این مورد مورد مصدوم و تلافات جانی نداشته‌ایم، اما چون سقف‌ها تخریب شده ورود به مرحله لکه‌گیری قدری زمان‌بر است و با احتیاط کامل این کار را آتش‌نشانان انجام می‌دهند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان
  • شهید شفیع زاده، مبتکر توپخانه نیروی زمینی سپاه
  • آتش سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران (+فیلم و عکس)
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی + جزئیات
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی  + جزئیات | امروز کدام مناطق بارانی است؟
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد؛ بارش سیل‌آسای باران و تگرگ
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد ؛ بارش‌ سیل‌آسای باران و تگرگ | طوفان گرد و خاک ۵ استان را در می‌نوردد
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان