Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ظرف سه سال گذشته بالغ بر ۵۰۰ میلیون دلار محصولات دانش‌بنیان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران پویا محمد فرهادی صبح امروز در حاشیه افتتاح پنجمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران با بیان اینکه طی سالهای گذشته اعتبار قابل توجه 60، 70 میلیارد تومانی به صورت مشترک توسط وزارت علوم و معاونت علمی برای استفاده دانشگاه‌ها از محصولات ساخت ایران در نظر گرفته شد، اظهار کرد: این حمایت به شکلی بوده تا دانشگاه‌ها و مراکز علمی بتوانند محصولات آزمایشگاهی نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران را پیش خرید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در نمایشگاه امسال بیش از 10 هزار محصول عرضه شده که امیدواریم دانشگاه‌ها به این ظرفیت توجه کنند، گفت: ظرف سه سال گذشته بالغ بر 500 میلیون دلار محصولات دانش‌بنیان صادر شده است.

به گزارش تسنیم، پس از برگزاری آئین افتتاحیه رسمی این نمایشگاه، دو طرح کلان ملی دستگاه برش نگاری با نشر پوزیترون مخصوص تصویربرداری از حیوانات کوچک و ربات انسان نمای سورنا مینی در حضور وزیر علوم و معاون علمی رئیس‌جمهور رونمایی شد.

پنجمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران صبح امروز با حضور مسئولان حوزه علم و فرهنگ به مدت چهار روز (تا هفتم اردیبهشت) افتتاح شد و علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند بین ساعات 9 تا 17 به سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران مراجعه کنند.

انتهای پیام/

R1012190/P1010114/S2,1313/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۴۶۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین صدر جدول نمایشگاه‌ها؛ ۸۵ درصد صادرات ایران برپایه نفت است

به گزارش خبرگزاری مهر، کاوه دلیری مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به توانمندی‌های صادراتی ایران، گفت: نمایشگاه ایران اکسپو در دو دوره اخیر رویکرد جدیدی را ایجاد کرده و چهار دوره قبل این نمایشگاه پیش‌از فراگیری بیماری کرونا بود؛ از دوره قبل بنا شد تا مهمانان خارجیِ متناسب و متمایل به همکاری با ایران به این نمایشگاه حضور داشته باشند.

مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران در گفت‌وگو رادیویی، افزود: کشوری مانند چین که دارای بازار بزرگی از واردات و صادرات است، حدود ۱۲۰ دوره نمایشگاه برگزار می‌کند و مخاطب مورد نظر خود را در اکثر نقاط جهان پیدا کرده و هم‌اکنون صدر تقویم نمایشگاه جهان است؛ علاوه بر این نمایشگاه واردات چین نیز طی ۶ دوره برگزار شد که این موضوع هم موقعیت مناسبی برای کشورش ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش از ۸۵ درصد صادرات ایران در دو گروه کالایی محصولات نفت پایه و محصولات معدنی عنوان می‌شود که ایده آل کشور نیست؛ بنابراین برنامه‌ریزی‌ها باید به سمت تولید و صادرات کالاهای با ارزش افزوده بیشتری باشد و از خام فروشی بپرهیزیم و صادرات خدمات را هم در حد گسترده‌تری انجام دهیم.

دلیری در پایان عنوان کرد: برای ثبت برخی محصولات ایرانی به ویژه دارو در کشورهای مختلف و تأیید استانداردها باید همت بیشتری در حوزه بازاریابی نشان دهیم.

کد خبر 6097210 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • نخستین ربات تمام الکتریکی جهان رونمایی شد/ با توانایی حفظ سرعت ثابت
  • چین صدر جدول نمایشگاه‌ها؛ ۸۵ درصد صادرات ایران برپایه نفت است
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • ساخت پوست الکترونیکی با قابلیت تقلید دقیق رفتار پوست انسان + فیلم
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • ویدیو/ ساخت پوست الکترونیکی با قابلیت تقلید دقیق رفتار پوست انسان
  • برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان
  • استفاده از خودروهای برقی به حل مهم‌ترین مسئله کلان‌شهر اصفهان کمک کند
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود