Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@16:50:31 GMT

کارکردهای آموزش و پرورش تغییر می‌کند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۴۶۷۶۵

کارکردهای آموزش و پرورش تغییر می‌کند

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: براساس سند تحول ، کارکردهای آموزش و پرورش تغییر می‌کند.

به گزارش ایسنا، مهدی نوید ادهم در نوزدهمین همایش خیرین مدرسه ساز در مرکز استان، اظهار کرد: طی سال های گذشته در مجموعه آموزش و پرورش به دنبال این بودیم که مجموعه‌ای از دانش ها را به فرزندان خود آموزش دهیم، اما امروز درصدد این هستیم تا مدرسه را تبدیل به محل زندگی فرزندان خود کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امروز برآن شده‌ایم تا تربیت سیاسی، اخلاقی، هنری، اجتماعی و علمی فرزندان خود را متناسب با نیازهای روز تغییر دهیم.

نوید ادهم افزود: امروز دانش آموزان در مدارس به کتابخانه، نمازخانه، زمین ورزش و راهروهای با نشاط و فضای زیبا در داخل حیاط مدرسه نیازدارند.

وی با بیان اینکه خیران باید ساختمانی را بسازند که تعلیم تربیت با هم در آن اتفاق بیافتد، عنوان کرد: باید بیش از پیش از ظرفیت خیران در گسترش فضاهای آموزشی بهرمند شویم.

وی با تاکید بر مساعدت بیش از پیش خیران در همایش های خیرین مدرسه ساز، یادآورشد: طی سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد ریال از سوی خیرین در جشنواره خیرین مدرسه ساز استان ها در کشور جمع آوری شده است.

نوید ادهم با اشاره به گزارش های استان در خصوص فضاهای فیزیکی موجود و عملکرد خیران ، یادآورشد: این سیر تغییر روند رو به جلویی داشته اما سرعت آن کافی نیست.

وی ادامه داد: به دلیل جایگاه استان و وجود ظرفیت های مناسب در آن باید ساخت و سازها ارتقاء یابد زیرا وجود مدارس دو نوبته در مناطق شهری زیبنده نیست.

نوید ادهم خاطرنشان کرد: از مسئولان استانی درخواست می کنیم تا در یک برنامه فشرده نسبت به رفع کاستی های موجود در مدارس استان برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.

استاندار خراسان شمالی نیز در این همایش اظهارکرد: طی سال های گذشته آموزش در مدارس فقط به منظور مهارت آموزی بود اما امروزه آموزش با هدف زندگی مسالمت آمیز انجام می شود.

محمد رضا صالحی با اشاره به نقش پررنگ خیرین در امر تعلیم و تربیت با ساخت و ساز مدارس ، یادآورشد: با گسترش مدارس آگاهی در جامعه افزایش یافته و به تناسب آن بی سوادی حذف خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش نرخ باسوادی در استان، گفت: هم اکنون نرخ باسوادی در زنان از ۸۶ درصد به ۸۹ درصد و در میان مردان نیز از ۸۰ به ۸۵ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم در این استان جشن اتمام مدارس دو نوبته را برگزار کنیم، گفت: تلاش می کنیم تا کیفیت آموزش و عدالت آموزشی در سطح شهر و مدارس استان بیش از پیش ارتقاء یابد.

صالحی عنوان کرد: هدف از تکریم و تجلیل خیرین مدرسه ساز ایجاد پیوند عمیق بین آحاد جامعه است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۴۶۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله مصطفی محامی صبح شنبه در همایش استانی خیرین مدرسه یار ضمن قدردانی از حضور و مشارکت خیرین در برنامه‌ها و فعالیت‌های دستگاه تعلیم و تربیت، افزود: دستگاه آموزش و پرورش احیا کننده نسل جدید ما می‌باشد و کاری که خیرین در حوزه تعلیم و تربیت انجام می‌دهند از جهات مختلف ارزشمند است.

وی ادامه داد: انجام کار خیر در حوزه آموزش و پرورش نیز دارای ارزش افزوده هست، به خصوص که این کار در یک استان پهناور همچون سیستان و بلوچستان صورت می‌گیرد چرا که این خطه، دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیادی بوده و یکی از این ظرفیت‌ها وجود نیروهای با استعداد هست که متأسفانه به درستی شکوفا نشده و مورد استفاده قرار نگرفته و نیازمند توجه ویژه است.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: خیرین باید قدر خود را بدانند و خداوند متعال را برای این نعمت، موهبت و لطفی که شامل حالشان کرده شکرگزاری کنند.

وی اضافه کرد: مهم‌تر از توسعه کمی مدارس کیفیت بخشی به آن‌هاست و در این خصوص نیازمند استفاده از نیروهای توانمند و با تجربه هستیم که از جمله کمبودهای ماست و باید در راستای آموزش نیروها برنامه‌ریزی صورت گیرد و باید دقت کنید که مدارس پس از ساخت رها نشوند و در گام بعد باید تلاش کنید تا کیفیت خدمات در مدارس ارتقا پیدا کند.

محامی بیان کرد: سیستان و بلوچستان یک استان پهناور است و بسیاری از روستاها پراکنده هستند و طبعأ ساخت مدارس در همه این نقاط امکان پذیر نیست و باید در نقاطی با تمرکز جمعیت ساخت مدارس شبانه‌روزی را دنبال کنیم که در این صورت با توجه به حضور دانش آموزان در مدارس فرصت تعلیم و تربیت بیشتر به صورت شبانه روزی وجود دارد.

کد خبر 6089702

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • تقدیر از ۲۷۸۰ معلم شاهرودی/ برنامه هفته معلم مدرسه محور است
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است