Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاطت محیط زیست، معصومه ابتکار در این نامه خواستار همکاری و مساعدت در خصوص شکل گیری و توسعه قرق های اختصاصی به عنوان یکی از ظرفیت های پیش بینی شده در قانون برای استفاده از مشارکت مستقیم جوامع بومی و محلی شد.
ابتکار در این نامه به آگهی روزنامه رسمی شماره 20939 مورخ 6/11/95 حاوی مصوبات شورایعالی محیط زیست در خصوص آیین نامه حقوق و تکالیف دارندگان پروانه قرق های اختصاصی و محدوده پنج قرق اختصاصی مصوب در استان های یزد، کرمان و سمنان اشاره و قرق های اختصاصی را یکی از ظرفیت های پیش بینی شده در قانون برای استفاده از مشارکت مستقیم جوامع بومی و محلی، تشکل های مردمی و علاقمندان بخش خصوصی اعم از حقیقی و حقوقی در زمینه حفاظت از منابع زیستی و حیات وحش و بهره برداری پایدار از آن و نیز توسعه طبیعت گردی در زیستگاه های طبیعی (خارج از مناطق چهارگانه تحت مدیریت این سازمان) دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون رییس جمهوری در این نامه خاطرنشان کرد: قرق های اختصاصی به دلیل بهره مندی از سرمایه گذاری غیر دولتی و اشتغال زایی در بین جوامع عمدتا محروم محلی با استفاده از منابع زیستی تجدید پذیر و بهره گیری پایدار اقتصادی آنها و نیز ایجاد درآمدهای ارزی برای کشور، بدون تردید می تواند تجسم عینی اقتصاد مقاومتی در حوزه محیط زیست طبیعی باشد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تجربیات حاصل از اجرایی شدن قرق های اختصاصی در استان های پیشرو مانند یزد و کرمان، گفت: بازخوردهای حاصل از این امر که شکل گیری سریع تعامل بین شرکت های توریستی و گردشگری با مدیریت قرق ها و سفر اتباع خارجی از کشورهایی مانند اوکراین، مکزیک و روسیه به این قرق ها و منافع اقتصادی برای مناطق مربوطه است، بر این امر صحه می گذارد.
وی از استانداران سراسر کشور خواست تا به منظور بسترسازی لازم در استان ها جهت ایجاد و توسعه قرق های اختصاصی و ترغیب و تشویق علاقمندان و اشخاص حقیقی و حقوقی به سرمایه گذاری در این چارچوب، ضمن حمایت از اداره کل حفاظت محیط زیت استان در راستای تامین زمینه های اجرایی لازم، دستگاه های اجرایی ذیربط به ویژه اداره کل منابع طبیعی استان را ملزم به همکاری در این زمینه کنند.
علمی 9014**1440
دریافت کننده: کیمیا عبدالله پور** انتشار:گلشن

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۴۷۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست باشگاه سپاهان برای دیدار با پرسپولیس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رقابت‌های لیگ برتر امروز با برگزاری یک مسابقه در چارچوب هفته بیست و پنجم آغاز می‌شود و سپس روز آینده 7 دیدار حساس و سرنوشت‌ساز برای تعیین قهرمانی و سهمیه‌های سقوط در شهرهای مختلف کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش ورزش سه، در یکی از این مسابقات تیم فوتبال پرسپولیس در ورزشگاه آزادی از سپاهان میزبانی می‌کند؛ دیداری که با توجه به نتیجه کسب شده در تبریز میان استقلال و تراکتور می‌تواند صدر جدول را دستخوش تغییر کند.

در آستانه این مسابقه باشگاه سپاهان نامه‌ای رسمی به فدراسیون و سازمان لیگ ارسال کرده و از مسئولان خواسته تا در بازی روز آینده از سیستم کمک داور ویدئویی استفاده شود.

البته این نامه سپاهانی‌ها متعاقب نامه روز 18 فروردین آنها است که طی آن از مسئولان برگزاری مسابقات خواسته بودند که با دقت بیشتری اتفاقات هفته‌های باقی مانده را رصد کنند.

258 257

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901418

دیگر خبرها

  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • درخواست باشگاه سپاهان برای دیدار با پرسپولیس
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست