Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان فراهان گفت: هیچ شائبه سیاسی در بررسی صلاحیت‌ داوطلبان شوراها وجود ندارد؛همه تلاش ما رعایت قانون و مستندات ما فقط استعلامات مراجع چهارگانه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۲۹ اردیبهشت ۹۶ برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثبت نام از دواطلبین شوراها از ۳۰ اسفند ماه ۹۵ آغاز شد و ثبت نام تا ۶ فروردین ماه امسال ادامه داشت، در شهرستان فراهان تعداد نهایی ثبت نام شدگان در شورای شهر فرمهین به ۲۱ نفر، شهر خنجین ۱۳ نفر، بخش مرکزی ۲۰۵ نفر و بخش خنجین به ۱۰۰ نفر رسید و نهایتا ۳۳۹ نفر در این دروه از انتخابات ثبت نام کردند.

در سطح شهرستان فراهان ۳ هیات اجرایی انتخابات تشکیل شده است و این هیات ها از ۲۸ اسفند کار خود را آغاز کردند.

در این شهرستان ۱۰۰۰ نفر دست اندارکار انتخابات هستند و ۵۴ حوزه انتخابیه در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا وجود دارد و تعداد ۸ روستای زیر ۲۰ خانوار این شهرستان، فاقد شرایط برگزاری انتخابات شوراهای روستا است.

پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، پرونده‌های نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شورهای اسلامی به هیئت نظارت ارجاع داده شده و استعلام چهارگانه بررسی پرونده نامزدهای انتخاباتی شوراهای اسلامی به مدت ۱۰ روز از زمان پایان نام نویسی نامزدها صورت گرفت.

پس از اعلام نظر هیئت‌های نظارت، ابلاغ مراتب تایید یا رد صلاحیت داوطلبان توسط فرماندارهای در روز دوم اردیبهشت انجام شد.

هیئت‌‌های نظارت استان براساس قانون باید در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، بر تمامی مراحل انتخابات نظارت کنند.

اجرای نظارت درست و دقیق در مراحل شش‌گانه انتخابات (‌نام‌نویسی، بررسی صلاحیت، تبلیغات، برگزاری انتخابات، رأی‌گیری و تأیید درستی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا) بر عهده هیأت‌ نظارت استان است.

سید مهدی میر شجاعی،رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان فراهان در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر گفت: ۳۳۹ نفر برای عضویت در پنجمین دوره شورای شهر و روستای شهرستان فراهان داوطلب شده بودند که با انصراف ۵ نفر از این تعداد، بررسی صلاحیت ۳۳۴ نفر انجام شد.

وی اظهار کرد: از مجموع ۲۰۲ داوطلب شورای روستاها در بخش مرکزی فراهان ۱۸۰ نفر تایید صلاحیت شده و صلاحیت ۱۹ نفر برای عضویت در پنجمین شورای اسلامی روستاهای بخش مرکزی تایید نشده است.

میرشجاعی تصریح کرد: در بخش خنجین ۱۰۰ نفر برای عضویت در انتخابات شورای روستاها ثبت نام کرده و از این تعداد ۸۹ نفر تایید صلاحیت و ۱۱ رد صلاحیت شدند.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان فراهان ادامه داد: در شهر فرمهین صلاحیت ۱۷ نفر از مجموع ۲۰ داوطلب، و شهر خنجین نیز ۸ نفر از مجموع ۱۲ داوطلب تایید شده است.

وی افزود: در مجموع صلاحیت داوطلبان شوراها ۱۲ درصد در بخش خنجین ،۱۷ درصد در بخش مرکزی و ۲۰ درصد در بخش شورای شهر فراهان احراز نشد.

میر شجاعی اظهار کرد: نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا شهرستان فراهان نیز دوم اردیبهشت اعلام شد.

رعایت قانون در تایید صلاحیت ها

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان فراهان گفت: داوطلبانی که صلاحیت آنها در بخش شورای شهر تایید نشده است از سوم اردیبهشت ماه به مدت سه روز فرصت اعتراض به هیات نظارت بر انتخابات استان را دارند و دواطلبین رد صلاحیت بخش روستایی به هیات نظارت شهرستان مراجعه کنند.

وی گفت: تایید یا رد صلاحیت بر اساس قانون است و این موضوع توسط هیات نظارت شهرستان و استان به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

میرشجاعی گفت: در صورت اعتراض داوطلب در این مرحله مستندات به هیات نظارت استان برای بازبینی ارجاع داده می‌شود و مستندات به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

هیچ شائبه سیاسی در بررسی صلاحیت‌ داوطلبان شوراها وجود ندارد

رئیس هیات نظارت شهرستان فراهان تاکید کرد: تمام مراحل طبق قانون انجام می‌شود و قطعا هیچ فردی بدون سند رد صلاحیت نمی‌شود و قطعا بر اساس سلیقه سیاسی تصمیم‌گیری نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اعمال سلیقه و سفارش هیچ یک از مقامات در خصوص تایید یا رد صلاحیت افراد قابل پذیرش نیست، ادامه داد: جوسازی‌ها در اراده هیات نظارت تاثیری ندارد و طبق قانون عمل می‌شود.

میرشجاعی با بیان اینکه هیچ شائبه سیاسی در بررسی صلاحیت‌ داوطلبان شوراها وجود ندارد، گفت: همه تلاش ما رعایت قانون و حفظ آبروی داوطلبان است و مستندات ما فقط استعلامات مراجع چهارگانه است.

مستندات هیات های نظارت استعلامات از مراجع چهارگانه بوده است

محمدحسینی، نماینده تفرش آشتیان و فراهان با تاکید بر اینکه رد صلاحیت برخی داوطلبان صرفا بر اساس گزارش های رسیده از دادگستری، ثبت احوال، نیروی انتظامی و اداره اطلاعات بوده است گفت: نگاهی که دوستان در شهرستان ها دارند، نگاه سیاسی نبوده است.

وی افزود: در بررسی صلاحیت افراد، هیأت نظارت شهرستان اراک نیز نظارت دارند.

حسینی ادامه داد: این قول را می دهم که چنانچه رد صلاحیت ها با نگاه سیاسی همراه بوده، قضیه را پیگیری کنیم، اما چنانچه از سوی مراجع چهارگانه باشد، نمی توانیم کاری انجام دهیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۴۷۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مالک رحمتی به مناسبت ۹ اردیبهشت در همایش روز ملی شورا‌ها با تاکید بر اینکه برای کاهش تصدی گری دولت و واگذاری امور به نهاد‌های مردمی، هر وظیفه استانداری و فرمانداری که قابل واگذاری و تفویض اختیار به شوراها است باید بررسی و واگذار شود افزود: باید در این زمینه نهایت واگذاری انجام و بر اساس اختیارات استانداری این وظایف به شورا‌ها منتقل شود.

وی با بیان اینکه برای بهره وری بیشتر نظام مدیریتی کشور باید امور دولتی به شورا‌ها و شهرداری‌ها واگذار و دولت از تصدی گری خارج شود اظهار کرد: برای موفقیت در نظام مدیریتی با هر نسبت و محتوایی نیاز به اتحاد، انسجام، تعامل و همکاری مدیریتی وجود دارد و در نبود آن ها، بهترین برنامه‌ها نیز به سرمنزل مقصود نمی‌رسد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در سایه موفقیت و تعامل بین مدیریت شهری، اداری، دستگاه‌ها و متولیان امور، آرمان ها، اهداف و برنامه‌ها تحقق می‌یابد، گفت: در زمان کنونی در استان وحدت و تعامل کاری پابرجا است و بعد از این هم با کیفیت بیشتری ادامه خواهد یافت.

رحمتی با تاکید بر اینکه هدف از انقلاب اسلامی، حاکمیت مردم بر سرنوشت خود و دخالت اراده آنان به اراده کشور بود ادامه داد: هم اکنون اراده مردم با شرکت در انتخابات بر تمام شئون کشور از انتخاب رهبری تا انتخاب اعضای شورا، جاری و حاکم است.

وی یادآور شد: امامین انقلاب مراقبت کردند تا در انقلاب اسلامی ایران، حضور مردم، محور اصلی و تعیین کننده باشد و باید از این موضوع صیانت و مراقبت کرد و عملکرد مدیران و مسوولانی که از بستر انتخابات و مردمسالاری دینی روی کار آمده اند در این زمینه تعیین کننده است.

رحمتی برگزاری ۴۰ دوره انتخابات و مراجعه به آرا و نظر مردم در طول ۴۵ سال از عمر انقلاب را نشان از مردمسالاری دینی و مردمی بودن این نظام دانست و افزود: این کار در دنیا بی سابقه است.

وی با اشاره به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۱ اردیبهشت امسال در استان اظهار کرد: یک سوم از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در این دور انتخاب خواهند شد و مردم با حضور باشکوه و پرصلابت در این دور همانند دور اول انتخابات، کار نیمه تمام خود را تمام خواهند کرد.

استاندار آذربایجان شرقی از اصحاب رسانه و افراد دارای تریبون خواست، مردم را برای مشارکت گسترده در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی دعوت کنند.
رحمتی با اشاره به تاکید امامین انقلاب بر سه رکن اساسی انقلاب اسلامی ادامه داد: این ارکان شامل اعتقاد به خداوند و تاکید بر خدامحوری و ضرورت رونق و فروغ این رکن در زمان کنونی در جامعه، اعتماد به نقش مردم در همه عرصه‌ها برای تشکیل دولت مردمی و تبعیت از امام و ولایت فقیه است که در صورت رعایت آن‌ها توسعه در جامعه روی می‌دهد.

وی همچنین توجه جدی و ویژه به توسعه روستاها، مقوله گردشگری و بوم گردی، نشاط عمومی و ورزش همگانی و قهرمانی، ارائه مشوق‌های مورد نیاز در کنار مشوق‌های قانونی در طرح جوانی جمعیت، نهادینه کردن شفافیت مالی و پاسخگویی در شورا‌ها و شهرداری ها، هویت بخشی به بخش‌ها و روستا‌ها و زیباسازی محیطی و معماری شهری با استفاده از نماد‌های ملی و استانی را خواستار شد.

رئیس شورای اسلامی استان هم گفت: انقلاب ما انقلاب مردمی است که طبق فرمان امام راحل آیین نامه اجرایی شورا‌ها تهیه و تصویب شد تا برای اداره امور شهر و روستا شورا‌ها تشکیل شوند که با هدف رفع تمامی مشکلات مردم و بررسی آنها نارسایی‌ها در بخش‌های مختلف توسط شورا‌ها بررسی و راهکار ارائه شود.

دبیری افزود: شورا‌ها در این مدت سیر تکاملی را طی کرده و به بلوغ کافی رسیدند و مورد حمایت مردم قرار گرفتند، اما باید انتظارات مردم را برطرف کنند و تلاش کنند برنامه ریزی لازم با کمترین خطا را انجام دهند.

 

دیگر خبرها

  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • از «غلامحسین رضوانی» چه می‌دانیم
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند