Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@02:29:18 GMT

همایش حکمت مطهر پس از ۳ سال وقفه برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۴۷۷۹۶

دبیر ستاد سی‌و هشتمین سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری گفت: یازدهمین همایش حکمت مطهر در سالروز شهادت استاد مطهری با یک وقفه سه سال با حضور سران سه قوا برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، حسین کوچکیان فرد صبح روز دوشنبه (۴ اردیبهشت ماه) در نشست خبری سی ‌وهشتمین سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری که در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد، با بیان اینکه برای مطرح کردن اندیشه‌های این شهید هر ساله بنیاد علمی و فرهنگی شهید مطهری ستاد بزرگداشتی را با حضور نهادها و سازمان‌های غیر دولتی و مردمی و نهادهای فرهنگی برگزار می‌کند اظهار کرد: شش محور کلی برای برگزاری برنامه‌های بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد شهادت استاد مطهری در نظر گرفته‌ایم که با همکاری و هم‌افزایی سازمان‌ها و نهادها برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: این شش محور عبارتند از «برگزاری همایش‌ها و کرسی‌های آزاد اندیشی، ‌جلسات نقد و بررسی آثار شهید مطهری»، «نمایشگاه، عکس، پوستر و کتاب»، «اقدامات و تولیدات فرهنگی اعضای ستاد برای مخاطبان»، «تبلیغات و رسانه‌ها»، «برپایی برنامه‌های فرهنگی در خارج از کشور از طریق سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی» و «ارائه محصولات ویژه از سوی بنیاد شهید مطهری برای اعضای ستاد» است.

وی در ادامه با بیان اینکه یازدهمین همایش "حکمت مطهر" نیز در سالروز شهادت استاد مطهری برگزار می‌شود گفت: این همایش با یک وقفه سه سال با حضور سران سه قوا برگزار می‌شود که در آن اندیشه‌های استاد مطهری با توجه به نیاز روز مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین از دو جلد کتاب یاداشت‌های شهید مطهری و جلد پانزدهم "شناخت از نظر قرآن" در سالروز بزرگداشت این استاد در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود. دوره‌های کوتاه مدتی برای معلمان در نظر گرفته شده که آنها با اندیشه‌های شهید مطهری بیشتر آشنا شوند.

دبیر ستاد سی‌و هشتمین شهادت استاد مطهری با اشاره به سایر برنامه‌های این ستاد تاکید کرد: نواختن زنگ استاد شهید، گلباران محل شهادت و برپایی مراسم بزرگداشت در محل تولد وی از دیگر برنامه‌هایی است که دراین یک هفته اجرا می‌شود. به مناسبت هفته معلم نیز دیداری با وزیر آموزش و پرورش و با خانواده شهید مطهری داریم.در سطح استان‌ها، شهرستان‌ها مناطق و مدارس برگزاری مسابقات کتابخوانی را داریم و نشست تخصصی با موضوع اندیشه‌های استاد مطهری در سرای اهل قلم در نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود.

کوچکیان‌فرد یادآور شد: با معاونت فرهنگی اجتماعی شهردای تهران نیز هماهنگی انجام شده که در مناطق و محلات جملات و اندیشه‌های شهید مطهری باز سازی شود و کرسی‌های آزاد اندیشی و برگزاری نشست‌های علمی پیرامون افکار مطهری ازدیگر کارهای سازمان است.سازمان تبلیغات همچنین برگزاری گفتمان‌های دینی مدارس پیرامون اندیشه‌ها و آثار شهید مطهری را دارد که این آثار در سایت‌ها وابسته سازمان منتشر می‌شود.

دبیر ستاد سی‌و هشتمین سالروز شهادت استاد مطهری ادامه داد: صدا و سیما بیش از شش هزار دقیقه در قالب پنجاه برنامه تدارک دیده است. همچنین در سالن اجتماعات فرهنگسرای ارسباران به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه سه مراسم گرامیداشتی برگزار می‌شود و در خانه موزه شهید مطهری برنامه‌ای تحت عنوان «تکریم بی‌کرانگی» برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۴۷۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش۵۳ درصدی استاد محوری دانشجویان دکترای دانشگاه ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛  معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استاد محوری را رکن دانشگاه حکمت بنیان عنوان کرد و افزود: امروز بیش از ۵۳ درصد پذیرش دانشجویان دکترای دانشگاه ها به صورت استاد محور انجام می شود.
دکتر عموعابدینی در حاشیه تجلیل از استادان سرآمد و نمونه آموزشی دانشجویان نمونه دانشگاه کاشان به انتخاب اساتید سرآمد آموزشی اشاره کرد و گفت: ۲۰ نفر از از اساتید دانشگاه ها به عنوان سرآمدان نمونه کشور انتخاب و از بین این تعداد ۲ تا ۳ نفر در سطح بین المللی معرفی می شوند.


وی حکمت عملی و حکمت نظری و علم نافع را راه رسیدن به دانشگاه حکمت بنیان دانست و افزود: خوشبختانه برخی از طرح‌های دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان مسیرش علم نافع است که باید این حرکت به دیگر دانشکده ها نیز سرایت یابد و اقدام دانشگاه کاشان در راستای دانشگاه حکمت بنیان ستودنی است.
معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برخی از طرح های آموزشی و پژوهشی امروز دانشگاه کاشان در راستای دانشگاه حکمت بنیان است که این اقدام شایسته و ستودنی است.


وی در مراسم تجلیل از اساتید با اشاره به اینکه در برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی تبدیل دانشگاه ها به دانشگاه حکمت بنیان تصویب شده است گفت: برنامه محوری، استاد محوری، شاگردپروری و اخلاق محوری فلسفه وجودی دانشگاه حکمت بنیان است.
در این مراسم از بیش از ۶۰ اساتید سرآمد و ارتقا یافته،نمونه آموزشی و دانشجویان نمونه آموزشی دانشگاه کاشان تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • پذیرش۵۳ درصدی استاد محوری دانشجویان دکترای دانشگاه ها
  • «داستان راستان» نردبانی برای خیزش‌های انقلابی بود
  • مراسم تشییع پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد
  • برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • یادواره شهدای نیر با محوریت فضائل استاد شهید مطهری
  • سه جریان مخالف استاد مطهری
  • شهید مطهری در اوج حکمت و استادی، روضه خوانی را ترک نکرد
  • مراسم چهل و پنجمین سالگرد شهادت آیت الله مرتضی مطهری برگزار شد + عکس
  • شهید مطهری تکلیف‌محور و وظیفه‌مند بود
  • شهید مطهری نیم قرن در راه اعتلای فکری جامعه اسلامی قلم زد