Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: بعثت پیامبر رحمت و مهربانی از نعمت های بزرگ الهی برای جامعه بشری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی ظهر دوشنبه در جمع فعالان تبلیغی بوشهر با تبریک فرا رسیدن به نبی مکرم اسلام اظهار داشت: خداوند در ۲۷ رجب با بعثت پیامبر اسلام (ص) یکی از نعمت های بزرگش را بر جهان بشریت ارزانی فرموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر اضافه کرد: نعمت عظمای بعثت پیامبر اسلام (ص) و نازل شدن آخرین کتاب الهی بر سینه آن حضرت تمامی وظایف بشر و دستورالعمل زندگی او بر پیامبر ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: اگر نگاهی گذرا به شخصیت پیامبر اسلام (ص) داشته باشیم همان طور که خداوند او را عالی‌ترین روح ها و او را به‌عنوان اشرف مخلوقات خود به پیامبری برانگیخت و راه و روش زندگی نشان می دهد که آن حضرت اشرف مخلوقات عالم است.

حجت‌الاسلام سروستانی ادامه داد: اگر بخواهیم زندگی ایشان را هم در دوران قبل از بعثت و هم دوران پس از بعثت مرور کنیم زندگی این انسان الهی و شخصیت بزرگ در این دو مقطع زمانی می‌تواند درسی برای همه انسان های آزاده باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر اضافه کرد: نبی مکرم اسلام (ص) از ابتدای چشم گشودن به جهان هستی با مشقت‌های فراوانی مواجه بود ولی هیچ کدام از مشکلات مانع رشد معنوی پیامبر نشده بود.

وی بیان داشت: کمالات رسول اکرم (ص) هم در عرصه عبادی و هم در عرصه اجتماعی بود از ویژگی‌های محوری پیامبر اسلام شناخت ذات ربوبی و بندگی او بود که فارغ از شرایط سخت زندگی توانست خود را به پروردگار نزدیک کنند و استمداد بطلبد و این رمز موفقیت آن بود که می تواند برای همه مردم الگو باشد تا انسان در هر شرایطی رابطه خود را با خداوند و خالق هستی تقویت کند.

حجت‌الاسلام سروستانی، صبر و استقامت را یکی دیگر از ویژگی‌ های برجسته پیامبر اسلام (ص) عنوان کرد و افزود: آن حضرت در مقابل سختی ها و ناملایمت هایی که در دوران قبل از بعثت در دوران بعد از بعثت به ایشان وارد شد به مسیر خود اعتقاد داشت و با همه توان در مقابل سختی ها و مشکلات ایستادگی کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر خلق و خوی نیکو و آراسته پیامبر اسلام را به‌عنوان یک ویژگی دیگر آن حضرت بر شمرد و تاکید کرد: آن حضرت به پیامبر رحمت و مهربانی ملقب شده است و تمام تلاش خود را برای تغییر باورهای مردم به کار می‌برد و با اخلاق خوب خود توانست انسان هایی را که در اوج جاهلیت بودند به کمالات نفسانی و همچنین به سمت خدا شناسی و انجام تکالیف الهی هدایت کند.

حجت‌الاسلام سروستانی ابراز داشت: پیامبر اسلام (ص) در دوران پس از بعثت به‌عنوان راهنمایی مهربان و پیامبر رحمت بر اساس تعالیم الهی و آیات نورانی قرآن کریم در طول ۲۳ سال خدمات بزرگی به جهان بشریت ارزانی فرموده که مهمترین معجزه اش قرآن کریم است که مایه هدایت رحمت و برکت برای انسان هاست.

وی با بیان این که پیامبر اسلام (ص) با دستور گرفتن از قرآن کریم و ذات ربوبی در مقابل ظالمان جاهلان و مستکبران ایستادگی کرد، افزود: آن حضرت با لحنی لیِّن و در عین حال با صلابت و محکم در مقابل دنیا خواهان قرار گرفت و در طول مدت اندکی توانست دگرگونی بزرگی در سرزمین حجاز رقم بزند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۴۸۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود

اجتماع صادقیون در روز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام در میدان صادقیه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مرتضی متشرغی «دبیر اجرایی» این اجتماع مردمی با اعلام این خبر گفت: شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، از ساعت ده صبح، عزاداران مکتب جعفری به سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام برای بیست و چهارمین سال برگزاری تجمع در میدان صادقیه، جمع شده و به اقامه عزا می‌پردازند.

وی افزود: در این مراسم که با قرائت قرآن توسط استاد هادی موحد امین و سخنرانی حضرت حجه الاسلام والمسلمین سید علیرضا حسینی همراه خواهد بود، مادحین حاج سعید حدادیان، حاج امیر عباسی، حاج عبدالرضا هلالی، کربلایی علی پور کاوه و کربلایی محمد حسین حدادیان، در عزای این امام همام مداحی خواهند کرد.

متشرعی با دعوت از عموم شهروندان و عاشقان مکتب جعفری ادامه داد:تشییع پیکر مطهر شهید گمنام، فعالیت ده‌ها موکب مردمی، حضور دستجات عزاداری از مساجد و هییت‌های شمال‌غرب تهران در این اجتماع از موضوعات دیگر این رویداد مذهبی مهم در پایتخت خواهد بود 

دبیر اجرایی اجتماع صادقیون در پایان گفت: در راستای اجرای این اجتماع، محدودیت‌های ترافیکی نیز از طریق پلیس راهور اعمال خواهد شد که متعاقبا اطلاع رسانی می‌شود

دیگر خبرها

  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • نابودی طاغوت وعده صادق الهی است
  • نابودی طاغوت صادق‌ترین وعده الهی است
  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • کارگران تقویت کننده پایه‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شوند
  • فال انبیا فردا جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بازدید معاون وزیر نفت از طرح بزرگ پتروشیمی بوشهر
  • توصیه‌هایی برای انتخاب رشته صحیح و اصولی
  • بزرگداشت حمزه سیدالشهدا در کشور کم‌رنگ است