Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحلیلگران، مارین لوپن را نسخه فرانسوی «دونالد ترامپ» می‌نامند.

سرویس بین‌الملل فردا؛ مرتضی باقیان: دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه برگزار شد و هیچ‌ یک از یازده کاندیدای این انتخابات نتوانست بیش از 50 درصد آرا را برای حضور در کاخ الیزه کسب کند و اکنون «امانوئل ماکرون»، نامزد لیبرال میانه‌رو و طرفدار اتحادیه اروپا و وزیر سابق اقتصاد این کشور و «ماری لوپن»، رهبر راست گرای «جبهه ملی»، باید خود را برای نبرد دوباره در روز یکشنبه 17 اردیبهشت آماده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
باید توجه داشت که این نخستین بار در تاریخ جمهوری پنجم فرانسه است که هیچکدام از نامزدهای راست سنتی و حزب سوسیالیست موفق نشدند به دور دوم انتخابات راه پیدا کنند.آقای ماکرون که برای اولین بار وارد مبارزات انتخابات ریاست جمهوری فرانسه شده است، به هیچ کدام از احزاب فعلی فرانسه وابسته نیست و طرفدار سیاست واحد اروپایی در مواجهه با بحران پناهجویان است. وی علناً خود را فردی لیبرال توصیف کرده و از «یک همبستگی دسته جمعی» حمایت می‌کند. در صورتی که وی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به پیروزی نهایی برسد در ۳۹ سالگی جوان ترین رئیس جمهور تاریخ فرانسه خواهد شد.خانم مارین لوپن نیز نامزد حزب جبهه ملی است که به همراه امانوئل ماکرون به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه راه یافته است. باید توجه داشت که اصول جبهه ملی فرانسه بر پایه بیگانه هراسی و شعارهایی مانند «اولویت با فرانسوی‌هاست» بنا شده است. خانم لوپن در کارزار انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، علت تمام مشکلات این کشور را مرزهای باز اعلام کرده و قول داده است پذیرش مهاجران را به شدت محدود کند. وی همچنین وعده داده است که در صورت پیروزی، تغییر واحد پول فرانسه از یورو به فرانک فرانسه و برگزاری همه‌پرسی جدایی از اتحادیه اروپا (همانند همه پرسی سال گذشته در انگلیس) را پیگیری خواهد کرد. خانم لوپن اخیراً گفته است احساسات میهن پرستانه در فرانسه در حال افزایش است و پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) و پیروزی دونالد ترامپ در آمریکا، اکنون نوبت پیروزی او در انتخابات فرانسه است. برخی کارشناسان و تحلیل گران، مارین لوپن را نسخه فرانسوی «دونالد ترامپ» می‌نامند. نکته حائز اهمیت در مورد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه این است که ظرف دو سال گذشته، فرانسه هدف حملات متعدد تروریستیِ داعش قرار گرفته است. در آخرین مورد، سه روز پیش از برگزاری دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، در خیابان شانزه ‌لیزه، معروفترین خیابان پاریس، مرد مسلحی به افراد پلیس حمله کرد و یکی از آنها را کشت. به نظر می رسد که موضوع مهاجرت و تروریسم و گره ‌زدن آن با داعش، استراتژی راست افراطی برای جذب آرای بیشتر و پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه است. بنابراین حملات تروریستی داعش در فرانسه در نهایت به نفع کاندیدای ضد مهاجرت و ضد اسلام مثل مارین لوپن تمام خواهد شد.در پایان باید گفت که نگرانی از خروج فرانسه از اتحادیه اروپا، بحران مهاجرت و بحران اقتصادی و عدم امنیت در مقابل حملات تروریستی، همه و همه موجب شده که نگاه‌ ها به انتخابات فرانسه دوخته شود؛ چرا که پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) و پیروز دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همگان می‌خواهند ببینند آیا فرانسه نیز با شوک سیاسی روبرو خواهد شد؟ و آیا کاندیدایی مخالف ارزشهای لیبرال و نظام سیاسیِ مستقر به ریاست جمهوری خواهد رسید یا نه؟ اکنون خیلی ها در فرانسه و جهان نگران پیروزی جریان راست افراطی (مارین لوپن) در این انتخابات هستند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۴۸۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه رسانه فرانسوی به بارسلونا؛ دمونتادا جواب ریمونتادا

RMC Sport فرانسه مستندی در مورد کامبک پاری سن ژرمن مقابل بارسلونا تهیه کرده است. 

طرفداری | RMC Sport فرانسه یک مستند 50 دقیقه ای در مورد کامبک پاری سن ژرمن مقابل بارسلونا در جریان مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا تهیه کرده است. حدس می زنید این مستند چه نام دارد؟ «دمونتادا».

این عنوان پاسخی غیرمستقیم به نامی است که بارسایی ها سال 2017 برای کامبک حماسی خودشان مقابل پاری سن ژرمن انتخاب کردند؛ همان ریمونتادای معروف که بعدا وارد دیکشنری هم شد. دمونتادا در زبان های فرانسوی، اسپانیایی و انگلیسی معنی خاصی ندارد و احتمالا ترکیب از اسم «دمبله» و ریمونتادا باشد. عثمان دمبله در مجموع دو دیدار رفت و برگشت، بهترین بازیکن پاری سن ژرمن مقابل بارسلونا بود. 

کامبک بارسلونا مقابل پاری سن ژرمن جاودانه شد؛ واژه ریمونتادا در واژه نامه فرانسوی به چاپ خواهد رسید

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • صادرات دفاعی فرانسه به اسرائیل به کم‌ترین حد رسید
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی
  • اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • طعنه رسانه فرانسوی به بارسلونا؛ دمونتادا جواب ریمونتادا
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند + فیلم
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند