Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- قبرستانی عجیب در سیستان و بلوچستان، رونمایی از ضریح جدید امامین عسکریین(ع)، موزه لوور به تهران می‌آید، دستفروشان چینی در ایران و ... از جمله اخبار برگزیده امروز در فضای مجازی است. به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌های مختلف جمع آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر کند. در این بسته همه خبرها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست.

رونمایی از ضریح جدید امامین عسکریین(ع) در سامرامیزان: در حالی که براساس برنامه زمان‌بندی، مراحل نصب و رونمایی ضریح شش گوشه و مطهر حرم امامین عسکریین علیهم السلام قرار بود در نیمه شعبان به اتمام برسد، با مدد اهل بیت و تلاش گروه اجرایی، تقریباً ۲۰ روز زودتر از برنامه پیش‌بینی شده به پایان رسید. بر اساس گزارش ستاد بازسازی عتبات عالیات، محوطه مضجع مطهر که به دلیل اجرای عملیات نصب ضریح به روی زائران بسته شده بود، همزمان با اذان صبح امروز و در آستانه عید مبعث، به روی زائران گشوده و از ضریح مطهر رونمایی شد.


دستفروش چینی در ایران!

مشرق: چینی‌ها پس از صادرات کالا، فروشنده‌هایشان را هم به ایران فرستادند. این توریست چینی دارویی با عنوان «داروی سردرد» ساخت چین را می‌فروشد.



قبرستانی عجیب در سیستان و بلوچستان

خبرآنلاین: برای دیدن قبرستان هفتاد ملا باید به استان سیستان و بلوچستان، شهرستان زاهدان، بخش میرجاوه، دهستان تمین، در ۱۵۰ متری جنوب روستای ««روپس»» بالا بروید. این قبرستان ۸۰۰ ساله متعلق به دوره اسلامی است و از جاذبه‌های توریستی شهرستان میرجاوه به شمار می‌رود. مقبره‌ها از سبک معماری مقبره کورش الهام گرفته‌ شده‌اند. مساحت قبرستان بیش از ۵۰۰ مترمربع است و قبرها همیشه در سایه قرار دارند، به همین علت از گزند باد و باران در امان مانده‌اند. قبور این قبرستان به شکل مستطیل بوده و دو طرف آن به وسیله خشت خام بالا آورده شده و اجساد را داخل آن قرار می‌دادند. این قبور را به صورت مسطح ساخته‎اند. بر روی هر کدام از قبور هشت سوراخ تعبیه شده که هوا از داخل آنها عبور می‌کند. در میان مردم محلی، دو روایت درباره قبرستان هفتاد ملا وجود دارد، اول اینکه پس از ورود اسلام به این منطقه موبدان زرتشتی به این مکان پناه بردند و در همان مکان پس از مرگ دفن شدند و روایت دوم اینکه این منطقه در مسیر رودخانه قرار داشته و مردم برای در امان ماندن مردگان خود از سیلاب‌ها، آنها را در ارتفاعات بلند دفن می‌کردند.

پاریس کوچولوی ایران کجاست؟تسنیم: چند شهر ایران به‌دلیل تنوع فرهنگی و اقلیمی معروف به پاریس کوچولو بودند که یکی از این شهرها ارومیه است که معنای اسطوره‌ای آن شهر آب است. در ارومیه 80 کلیسا وجود دارد که اکثر آنها متعلق به کلیسای شرق آشوری است . کلیسا‌‌های شرق آشوری از سنت کلی کلیسا‌ها پیروی می‌کنند؛ آیین‌ها و مناسبت‌های مختلف آشوری در این کلیساها انجام می‌گیرد و کشیشان و شماسان نقشی بسزا در برگزاری این آیین‌ها دارند.



استفاده سازمان سیا از گربه برای جاسوسیمهر: ویکی لیکس با انتشار عکسی در توئیتر از کار گذاشتن دستگاه‌های مختلف در بدن گربه‌ها توسط سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و استفاده از این حیوان برای جاسوسی خبر داد. بر اساس اعلام ویکی لیکس، سازمان سیا اقدام به نصب باتری در گوشت بدن گربه ها کرده، میکروفون‌هایی را در گوش این حیوان جاسازی کرده و سیم‌هایی را نیز در طول ستون فقرات آن کار می گذارد تا برای جاسوسی مناسب باشد. ویکی لیکس در حالی از اقدامات سازمان سیا برای جاسوسی خبر می دهد که چند روز قبل دادستان کل آمریکا اعلام کرده بود بازداشت «جولیان آسانژ» بنیانگذار ویکی لیکس از اولویت‌های آمریکاست.قدرتمندترین تلسکوپ‌های فضایی کدامند؟ ایسنا: تلسکوپ فضایی اسپیتزر یک تلسکوپ فضایی، در طول موج مادون قرمز است. این تلسکوپ چهارمین و آخرین مرحله از پروژه برنامه بزرگ تلسکوپ‌های ناسا بود. در حال حاضر تیم نجومی این تلسکوپ تحت سرپرستی دکتر رابرت گوترموث از مرکز اخترفیزیک هاروارد-اسمیت‌سونیان اداره می‌شود. این پروژه ۸۰۰ میلیون دلار آمریکا هزینه در بر داشت. اسپیتزر در ۲۵ اوت ۲۰۰۳ از سکوی پرتاب کیپ کاناورال همراه با موشک دلتا ۲ پرتاب شد. مداری که اسپیتزر دنبال می‌کند مدار معمول زمین‌مرکز نیست بلکه یک مدار خورشیدمرکز است و در نتیجه این تلسکوپ سالانه ۰٫۱ واحد نجومی از زمین دور می‌شود. 27 سال پیش در چنین روزی اولین تلسکوپ فضایی موسوم به هابل در یک برنامه مشترک بین ناسا و سازمان فضایی اروپا توسط شاتل دیسکاوری به فضا پرتاب شد. نام این تلسکوپ از نام کیهان‌شناسی به نام ادوین هابل گرفته شد. هابل یکی از بزرگترین و پرکاربردترین تلسکوپ‌ها به شمار می‌آید. هابل اولین تلسکوپی است که می توان آن را در فضا تعمیر کرد و تاکنون حدود پنج بار روی آن تعمیرات صورت گرفته است. نمایشگاه «لوور در تهران»ایرنا:برای اولین بار نمایشگاهی از آثار موزه لوور تحت‌عنوان ”لوور در تهران" برپا می‌شود. در این نمایشگاه آثاری بسیار با ارزش از موزه لوور مربوط به تمدن‌های مصر، یونان، رم باستان و آثاری از هنر کشور فرانسه در محل موزه ملی ایران به‌ مدت 4 ماه به ‌نمایش درمی‌آید. کشورهایی همچون ارمنستان و کره‌جنوبی نیز در سال جاری نمایشگاه‌هایی در ایران برگزار خواهند کرد و کشور مکزیک هم پیشنهاد کرده است که نمایشگاهی از آثار تمدن خود در ایران برگزار کند.

/انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۴۸۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم پکن

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از پکن؛ چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم پکن با حضور فیلم از ۱۱۸ کشور در پایتخت چین برگزارشد این جشنواره در مجموع ۴۲۷۳ فیلم را دریافت کرد که ۸۷ درصد آن مربوط به کشور‌های خارجی بود.
یک کارشناس و تحلیل‌گر شرق آسیا می‌گوید ما مشتاقانه منتظر همکاری با فیلم‌سازانی در سراسر جهان هستیم تا آینده بهتری برای سینما ایجاد کنیم، فیلم‌های چینی دارای ژانر‌ها و مضامین مختلف هستند.
همزمان با برگزاری این جشنواره آقای محسن بختیار سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین با مائویو رئیس سازمان سینمایی چین دیدار و درباره موضوعات مختلف همکاری سینمایی بین دو کشور، تولید فیلم و سریال، مشارکت حداکثری در جشنواره‌ها و رویداد‌های سینمایی، اکران فیلم در دو کشور، تبادل استاد و دانشجو و هیأت‌های سینمایی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
مائویو رئیس سازمان سینمایی چین هم در این دیدار به ظرفیت دو کشور در زمینه تهیه و ساخت فیلم‌های سینمایی و تفاهم نامه‌هایی که وجود دارد اشاره کرد و گفت فیلم سازان دو کشور می‌توانند پیش از گذشته در تهیه و ساخت فیلم‌هایی با موضوعات مورد علاقه پکن و تهران تعامل و همکاری خود را گسترش دهند.
رئیس سازمان سینمایی چین گفت فیلم‌های ایرانی همیشه از سوی مخاطبان چینی مورد توجه قرار گرفته است، کارگردانان و فیلم سازان چینی و ایرانی همواره در جشنواره‌های دو کشور حضوری فعال دارند و باید با یک برنامه مدون در زمینه ساخت فیلم فعالیت‌های خود را توسعه دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


۱- مونیکا جانگ - کارشناس و تحلیل گر امور سینمایی وفرهنگی
۲- محسن بختیار - سفیر جمهوری اسلامی ایران
۳- مائویو - رئیس سازمان سینمایی چین

دیگر خبرها

  • زاکانی به حواشی قرارداد چینی واکنش نشان داد/ شکایت می‌کنیم
  • رونمایی از اسرار یک سیاره جهنمی توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب
  • (تصاویر) رونمایی چینی‌ها از تسلا سایبرتراک فیک!
  • چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم پکن
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۱۴ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است
  • نصب کتیبه ها و پرچمهای عزا در حرم مطهر امامین کاظمین (ع)
  • شبکه ملی تنظیم‌گری ایران رونمایی شد
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۱۳ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • رصد آسمان بر بلندای کوه | بزرگ‌ترین تلسکوپ ایران کجاست؟