Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران در روزهای 28 و 29 فروردین اقدام به انجام یک نظرسنجی در خصوص اننخابات ریاست جمهوری دوازدهم کرده است. این نظرسنجی با رعایت اصول علمی و در مناطق 22 گانه شهر تهران انجام شده است به گونه ای که سعی شده است از هر منطقه به میزانی در نمونه وجود داشته باشد که در واقعیت شهر تهران نیز همان نسبت وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نسبت­ های مربوط به سن و جنس افراد نیز در نمونه رعایت شده است. حجم نمونه این نظرسنجی برابر با 1000 نفر بوده است.
طبق نتایج نظرسنجی ایسپا 35 درصد از کسانی که قصد مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری را دارند اعلام کرده ­اند که از همین حالا کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب کرده اند و 62 درصد نیز گفته­ اند بعد از ارائه برنامه از سوی کاندیداها و پایان تبلیغات کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب خواهند کرد. بین گروه­ های مختلف تحصیلی از نظر انتخاب کاندیدا در حال حاضر تفاوت معناداری وجود نداشته است.
از کل کسانی که در انتخابات شرکت می­ کنند و کاندیدای خود را نیز از همین الان انتخاب کرده­ اند 20 درصد خود را اصولگرا ، 31 درصد اصلاح­ طلب و 14 درصد اعتدالگرا نامیده ­اند. 18 درصد نیز خود را به هیچ گرایش سیاسی نزدیک ندانسته و 17 درصد نیز نمی­ دانسته ­اند گرایش سیاسی ­شان چیست.
همچنین از کل کسانی که خود را اصولگرا دانسته ­اند 47 درصدشان کاندیدای خود را همین الان انتخاب کرده ­اند، همچنین از کل اعتدا­گرایان 38 درصد و از کل اصلاح­ طلبان 41 درصد کاندیدای خود را از همین حالا انتخاب کرده ­اند. اما از بین کسانی که خود را متعلق به هیچکدام از گرایش ­های سیاسی نمی­ دانند 26 درصدشان اعلام کرده­ اند که کاندیدای خود را همین حالا انتخاب کرده­ اند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۴۹۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناظره ۲ کاندیدای مجلس دوازدهم اردبیل

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل گفت: فرآیند ضبط مناظره ۲ کاندیدای راه یافته به مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز آغاز شد. - اخبار استانها -

سیدمحسن لطیفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل، اظهار داشت: مناظره این 2 کاندیدا در قالب برنامه 60 دقیقه‌ای آغاز شده و در کنار آن، برنامه 20 دقیقه‌ای تبلیغاتی هر 2 کاندیدای راه یافته به مرحله دوم حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز نیز تهیه می‌شود.

وی تصریح کرد: از 13 اردیبهشت ماه همزمان با تبلیغات مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شاهد پخش این برنامه‌ها از شبکه سبلان خواهیم بود تا اهالی شمال استان در انتخاب کاندیدای نهایی قضاوت درست و سنجیده‌ای را داشته باشند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل گفت: همراهی و همکاری خوبی را از سوی 2 کاندیدای راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز شاهد هستیم و امیدواریم روند تبلیغاتی مناسبی را در هفته آینده شاهد باشیم.

لطیفی افزود: قطعا این برنامه‌ها به مشارکت بیشتر مردم در مرحله دوم انتخابات منجر خواهد شد و صدا و سیما همچون مرحله اول انتخابات بستر مناسب رسانه‌ای را فراهم کرده تا در قالب برنامه‌های مناظره و تبلیغاتی آحاد مردم به ویژه ساکنان شمال استان با دیدگاه‌های کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم آشنایی بیشتری پیدا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما در اسفندماه بر این بوده تا با پخش برنامه‌های مناظره و تبلیغاتی کاندیداها شرایط خوبی را برای مشارکت بالای مردم در صحنه انتخابات فراهم کند که قطعا این فرآیند در مرحله دوم نیز پیگیری می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل اضافه کرد: در استان اردبیل از بین هفت منتخب مجلس، 6 نفر در مرحله اول به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کردند و نفر هفتم با کسب بیشترین آرا در روز 21 اردیبهشت ماه امسال تعیین شده تا در مجلس آینده در ترکیب نمایندگان استان قرار گیرد.

لطیفی بیان کرد: شرایط مساوی برای تبلیغات هر 2 کاندیدا در نظر گرفته شده و سعی ما بر این است تا بهترین بستر و فضای تبلیغی را در رسانه استانی برای هموطنان در انتخاب شایسته مهیا کنیم.

انتهای پیام/131

 

دیگر خبرها

  • مناظره ۲ کاندیدای مجلس دوازدهم اردبیل
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • فیلم/ انتقاد روح‌الامینی از نحوه انتخاب کاندیدای شورای ائتلاف شهر ری
  • هیولای کنکور را با افتخار برپا کردیم!
  • علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟
  • امام جمعه قم: از نیروی انتظامی و کسانی که زخم زبان‌ها را به جان خریدند تشکر می‌کنیم
  • اینفوگرافیک | عملکرد کمیسیون تخلفات شرکتها، رانندگان و مالکین بخش حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲
  • اینفوگرافیک | مجتمع های خدماتی رفاهی استان قزوین
  • هشدار به نشر دهندگان اخبار کذب
  • اینفوگرافیک/ همه دستگاه‌هایی که درباره حجاب وظیفه دارند؟