Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، عبدالمجید فدایی روز دوشنبه در همایش تجلیل از فعالان و سفیران سلامت استان اظهار کرد: هدفی که امروز در حوزه سلامت کشور دنبال می شود پوشش همگانی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی همراه با حفاظت مالی و کاهش هزینه های درمانی مردم است.
وی افزود: یکی از الزامات محقق شدن این هدف، اجرای درست طرح پزشک خانواده و لازمه این طرح نیز تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت و ثبت مولفه های مرتبط با سلامتی افراد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فدایی بیان کرد: البته یکی دیگر از ضروریات اجرای طرح پزشک خانواده، داشتن نظام ارجاع موثر است.
وی تصریح کرد: هر چند خدمات درمانی و پزشکی به نیازمندان ارائه می شود اما این خدمات در مواردی به دلیل موثر نبودن سیستم ارجاع مطلوب نیست.
رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان این که شرایط آن گونه که باید برای اجرای طرح پزشک خانواده در کشور فراهم نیست ادامه داد: یکی از این شرایط ، تجمیع بیمه هاست که در صورت عدم اقدام مطلوب و بهنگام، امکان شکل گیری نظام ارجاع مناسب نیز وجود نخواهد داشت.
فدایی اظهار کرد: البته در این مسیر اقدامات مطلوبی انجام گرفته که اجرای طرح تحول نظام سلامت یکی از مهمترین این موارد است.
وی افزود: در این راستا در استان به ازای هر 4 هزار نفر در روستاها، شهرهای زیر 20هزار نفر و مناطق عشایری یک پزشک و در شهرها به ازای هر 2هزار و 500نفر جمعیت یک کارشناس مراقب سلامت در نظر گرفته شده است.
وی همچنین ادامه داد: در مراکز جامعه سلامت نیز 2 کارشناس روان و تغذیه به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری های غیرواگیر مستقر شده است.
فدایی بیان کرد: افزایش سطح سواد سلامت جامعه و خود مراقبتی از دیگر مواردی است که دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان برآن تمرکز دارد.
وی افزود: اگر شیوه توسعه آموزه های خود مراقبتی در جامعه بصورت مطلوب پیاده سازی شود تعداد مراجعات به پزشک عمومی 40 درصد، متخصص17 درصد، موارد بستری و غیبت از کار 50درصد و هزینه های بهداشتی و درمانی حدود هفت درصد کاهش می یابد.
فدایی ادامه داد: در این راستا و برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های غیرواگیر ، جزیی و مزمن، دانشگاه علوم پزشکی آموزش سفیران سلامت در خانواده و ادارات و سازمان ها را از 2 سال پیش آغاز کرده است.
وی اظهار کرد: هم اکنون 21 هزار نفر از خانوارهای استان ، 15 هزار و 900 نفر از جمعیت دانش آموزی، 300دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی و چندین نفر از شاغلان سازمان هایی با بیش از 20نفر کارمند و کارگر به عنوان سفیر سلامت آموزش های لازم خود مراقبتی را فراگرفته و در حال انتشار در جامعه هستند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان در ادامه ، کاهش هزینه های درمانی برای مردم را از دیگر مزایای طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد و افزود: با اجرای این طرح ، سهم مردم در پرداخت هزینه های درمانی از 57 به 42درصد رسید و پیش بینی می شود این رقم به حدود 30درصد در آینده نیز برسد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی نیز در این همایش شیوع بیماری های غیر واگیر را یکی از معضلات فراروی بخش بهداشت و درمان در جامعه خواند.
ارسلان خالدی فر، فشار و قند خون را از عوامل مهم تهدید کننده سلامت افراد در جامعه کنونی برشمرد و افزود: این بیماری ها که در 50 درصد موارد ابتلا بی علامت است و عوارض زیانباری نظیر مشکلات کلیوی، بینایی، سکته و بیماری های قلبی و مغزی به دنبال دارد براحتی با تغییر سبک زندگی قابل پیشگیری است.
وی بیان کرد: استعمال دخانیات که مصرف آن در چهارمحال و بختیاری نیز شایع است ، تاثیر بسزایی در ابتلا به بیماری های غیر واگیر بخصوص بیماری های قلبی و عروقی دارد.
خالدی فر تصریح کرد: از مبلغان و سفیران سلامت انتظار می رود در این زمینه بصورت فعال وارد عرصه شوند.
وی در ادامه بر ارائه خدمات مطلوب و داشتن برخوردی مناسب و شایسته با بیماران از سوی کادر درمانی استان تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، در این همایش از حدود 100نفر از فعالان و سفیران سلامت سال گذشته در معاونت، بیمارستان ها،مراکز و شبکه های بهداشتی، ادارات و سازمان های دولتی و غیر انتفاعی شهرستان شهرکرد و روسای چندین شبکه بهداشتی فعال در این زمینه تجلیل شد.
خبرنگار:شکوفه سلیمانی
8125

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۴۹۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: اسفندماه سال گذشته حدود ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در شعب تشکیل و رسیدگی شده است که ۳۸.۵ درصد ورودی استان در اسفندماه را شامل می‌شود و این روند به صورت شتابنده‌ای در حال افزایش است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید جزائی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح دادرسی بدون کاغذ در استان مرکزی، اظهار داشت: بنا به رویکرد سند تحول قضایی و حرکت دستگاه قضایی به سمت استفاده از فناوری‌های نوین، استفاده از استعلامات آنلاین با سازمان‌ها و بانک‌ها و عدم نیاز به مراجعه مردم جهت پیگیری استعلام، ارتقاء مدیریت قضائی و برنامه‌ریزی بهتر در تعیین راهبردها از طریق نظارت‌های سیستمی و شفافیت هر چه بیشتر عملکرد، آزادسازی فضائی فیزیکی، عدم نیاز به بایگانی اوراق و پرونده‌ها، کاهش هزینه‌های آرشیو الکترونیک، صرفه جویی در مصرف در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: اجرای طرح دادرسی بدون کاغذ موجب سرعت بخشیدن و چابک سازی در ارائه خدمات حقوقی و قضائی، مدیریت زمان و کاهش هزینه‌های قضائی، کاهش مراجعات مردم به دادگستری می‌شود. اسفندماه سال گذشته حدود 12 هزار پرونده بدون کاغذ در شعب تشکیل و رسیدگی شده است که 38.5 درصد ورودی استان در اسفند ماه را شامل می‌شود و این روند به صورت شتابنده‌ای در حال افزایش است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به اهمیت هوشمند سازی قوه قضائیه و اجرای سامانه ارجاع هوشمند کارشناسی در دستگاه قضایی استان مرکزی بیان کرد: در حال حاضر میزان ارجاع به کارشناسان رسمی توسط قرعه کشی هوشمند در حوزه‌های قضایی استان مرکزی حدود 72% است که از این حیث استان مرکزی در بین سه استان برتر کشور قرار گرفته است، این سامانه موجب توزیع عادلانه ارجاع به امر کارشناسی، حذف فساد احتمالی و اعمال نفوذ، جلوگیری از اطاله دادرسی و سرعت در وصول نظریات کارشناسی می‌گردد.

جزائی از راه‌اندازی سامانه مزایده الکترونیک در دستگاه قضایی خبرداد و گفت: در راستای کاهش هزینه‌های قوه قضائیه از طریق ارتقاء بهره‌وری، پیشگیری از وقوع جرم و الکترونیکی کردن فرآیندها، برگزاری الکترونیکی مزایده‌های شعب اجرای احکام، دوایر اجرائیه ثبت و تصفیه امور‌ ورشکستگی از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) انجام می‌گیرد. همچنین افزایش تعداد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به 27 دفتر و افتتاح 16 باجه دفتر خدمات قضایی در زندان‌های استان به نحوی که تقریباً در تمامی ندامتگاه‌های استان باجه خدمات قضایی فعال است از دیگر اقدامات دادگستری استان مرکزی در حوزه هوشمند سازی است. همچنین 4 دفتر خدمات الکترونیک قضایی نیز در شرف تأسیس است.

وی عنوان کرد: برگزاری جلسات رسیدگی علنی بصورت آنلاین در راستای شفاف سازی فرایند دادرسی ها و استفاده آموزشی دانشجویان، راه اندازی سامانه تحلیل و نقد آراء دادگستری (تناد) جهت مطالعه آراء قضائی صادره در محاکم و بهره برداری‌های آموزشی، همچنین امکان ارائه نظر و پیشنهاد برای هر رأی توسط مردم، وکلا، کارشناسان و صاحب‌نظران و راه‌اندازی سامانه احراز هویت برخط قوه قضائیه در راستای ثبت نام ثنای غیرحضوری اشخاص و احراز هویت برخط بدون نیاز به مراجع قضائی و دفاتر خدمات الکترونیک قضائی از دیگر اقدامات مؤثر و مفید در حوزه هوشمندسازی دستگاه قضایی است.

رئیس شورای قضایی استان بیان کرد: در بحث انجام دادرسی‌های الکترنیکی و آنلاین، دادگستری استان مرکزی با برگزاری جلسات تحقیق و رسیدگی مجازی و غیرحضوری با زندانیان در سال 1402 با قریب به انجام  100درصد دادرسی الکترونیک در بین سه استان برتر کشور قرار دارد.

 جزائی با اشاره به راه‌اندازی سامانه سجل محکومین مالی در دادگستری استان خاطرنشان کرد: مردم با استفاده از این سامانه می‌توانند در معاملات اقتصادی و مالی با رضایت طرف معامله، به‌صورت برخط از سوابق محکومیت‌های مالی او مطلع شوند و به این ترتیب از معامله با افراد دارای سوء‌سابقه خودداری کنند.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • تصادف در محور لردگان جان یک نفر را گرفت
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • وجود ۳۰۸ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری
  • بانک ملی ایران پیشگام در حمایت توسعه خدمات بهداشتی و درمانی
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌وبختیاری
  • ارائه خدمات درمانی سپاه به هزار و ۶۰۰ شهروند قزوینی
  • بدهی ۴۰۰ میلیارد تومانی بیمه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال‌وبختیاری
  • ۴۰۰بدهی میلیارد تومانی بیمه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال‌وبختیاری
  • نواخته شدن زنگ سلامت درمدارس چهارمحال وبختیاری