Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، امروز نشریه «اومانیته» که زیر تصویر مارین لوپن، واژه «هرگز» را به عنوان تیتری انتقادی برای صفحه نخست خود برگزیده بود، دیگر روزنامه ها با هدف آگاه سازی مردم در خصوص انتخاب خود در دور دوم این رقابت ها، تیتر زدند.
بیشتر رسانه های فرانسوی تلاش کردند به جای جبهه گیری در برابر مارین لوپن، نسبت به آگاه سازی جامعه رای دهندگان نسبت به تاثیرات رای آنها در دور دوم انتخابات آگاه سازی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این زمینه می توان به تیتر روزنامه های پرشمارگانی همچون «لوپاریزین» و «لیبراسیون» اشاره کرد که به مکرون اختصاص یافته بود.
فیگارو پرشمارگان ترین روزنامه فرانسه که خط مشی جمهوریخواهان را همواره دنبال می کند، تیتر یک خود را به شکست این جناح سیاسی در انتخابات 2017 اختصاص داد.

***پیروزی جبهه ملی دیگر شوک آور نیست
آما آنچه در این زمینه قابل توجه است، رویکرد ملایم شده رسانه های فرانسه در مواجهه با پیروزی نامزد حزب راست افراطی جبهه ملی در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری است.
این در حالی است که 15 سال قبل زمانی که «ژان ماری لوپن» بنیانگذار حزب جبهه ملی و پدر «مارین لوپن» به دور دوم این انتخابات ریاست جمهوری راه یافت، بسیاری از رسانه های فرانسوی این پیروزی را یک «زلزله» و «شوک» نامیدند و واکنش ها تندی نسبت به آن داشتند.
در آن سال، محور بسیاری از تیترهای خبری به خطرناک بودن سیاست های ژان ماری لوپن و چالش های فرانسه در صورت پیروزی وی در دور دوم انتخابات، اختصاص داشت.
رویداد یاد شده در انتخابات 2002 چنان برای جامعه رای دهندگان فرانسوی شوک آور بود که در اقدامی تاریخی، سوسیالیست های این کشور با وجود شکست در دور نخست، رای خود را به نفع جمهوریخواهان به صندوق ها انداختند؛ اتحاد سیاسی که در آن به عنوان راهبردی برای جلوگیری از ورود نامزد جبهه ملی به کاخ الیزه یاد شد.
هرچند شواهد امر حاکی است که پس از گذشت 15 سال بار دیگر تاریخ در این کشور اروپایی تکرار می شود؛ چرا که نامزدها و سیاستمداران هر دو جناح جمهوریخواه و سوسیالیست به عنوان استوانه های سیاسی این کشور، از «امانوئل مکرون» میانه رو در دور دوم انتخابات حمایت کرده اند و از هواداران خود خواسته اند که رای خود را به نفع این نامزد 39 ساله به صندوق ها بریزند.
بر اساس نتایج نهایی که «ماتیاس فِکل» وزیر کشور فرانسه از شمارش آرای اعلام کرده است، «امانوئل مَکرون» و «مارین لوپن» به ترتیب 23.75 و 21.53 درصد آرا را کسب کردند و به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یافتند.
فِکل نرخ مشارکت فرانسوی ها در این انتخابات را 78.69 درصد اعلام کرده است. این در حالی است که نرخ مشارکت فرانسوی ها در انتخابات گذشته ریاست جمهوری که در سال 2012 برگزار شد، 80.42 درصد بود؛ آماری که حاکی از کاهش مشارکت فرانسوی ها در انتخابات امسال است.
دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه 17 اردیبهشت با حضور امانوئل مکرون از حزب «در حرکت» و «مارین لوپن» از حزب جبهه ملی برگزار می شود.
اروپام***2090 **گزارش از: سعید زارع کندجانی ** انتشار دهنده: زهرا هژبری

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۵۰۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند

دانشجویان فرانسوی به جنایت و نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه اعتراض کردند

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پس از اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا به نسل کشی در غزه، حالا دانشجویان دانشگاه‌های فرانسه نیز به جنبش دانشجویی اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه پیوسته اند.

به نقل از راشاتودی، پلیس فرانسه دانشجویان معترض به جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه را متفرق کرد. با این حال دانشجویان معترض اعلام کردند به تحصن خود در دانشگاه ادامه می دهند.

دانشجویان معترض به جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه خواستار محکومیت این رژیم و قطع روابط با آن شدند.

گزارش ها حاکی از آن است که دراین تجمع دانشجویانی از سراسر پاریس برای اعتراض به جنگ در غزه حضور داشتند. این دانشجویان از رئیس‌جمهور فرانسه خواستند تا با فشار بر تل آویو برای آتش‌بس در غزه تلاش کند.

تجمعی اعتراضی هم در دانشگاه ساینس پو، که امانوئل ماکرون از آن فارغ التحصیل شده، برگزار شد.

دیگر خبرها

  • صادرات دفاعی فرانسه به اسرائیل به کم‌ترین حد رسید
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • طعنه رسانه فرانسوی به بارسلونا؛ دمونتادا جواب ریمونتادا
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند + فیلم
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند