Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-03@10:23:32 GMT

دستگیری 1200 نفر در ترکیه طی یک هفته

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۵۲۹۹۰

دستگیری 1200 نفر در ترکیه طی یک هفته

به گزارش پارس نیوز،

وزارت کشور ترکیه اعلام کرد: طی عملیاتی که در یک هفته اخیر در سرتاسر ترکیه انجام شده، یکهزار و ۲۰۰ نفر به اتهامات تروریستی و همکاری با گروه پ. ک. ک. و گروه گولن دستگیر شده اند.

این تعداد افراد طی یک هفته اخیر و با انجام ۳۲۱ عملیات نیروهای امنیتی ترکیه در استان‌های بیتلیس، دیاربکر، ماردین، الازیغ، شیرناک، حکاری، سیرت، تونجالی و بینگول دستگیر شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به اعلام وزارت کشور ترکیه، ۱۸۵ نفر از این افراد به اتهام همکاری با گروه تروریستی پ. ک. ک، یک هزار و ۱۵ نفر به اتهام ارتباط با گروه فتح الله گولن و ۲۶ نفر نیز به اتهام ارتباط با گروه‌های تروریستی چپ‌گرا دستگیر شده اند.

بر اساس گزارش وزارت کشور ترکیه، در عملیات مبارزه با تروریسم نیروهای این کشور، ۵۳ تروریست نیز به هلاکت رسیده اند و ۶۳ انبار مهمات و پناهگاه مورد استفاده از سوی گروه‌های تروریستی منهدم و ۳۰ بمب دست ساز نیز خنثی شده است.

بنا به گزارش وزارت کشور ترکیه، در عملیات ماموران امنیتی این کشور ۲ تن مواد منفجره، ۶۵ نارنجک و ۷۷ قبضه سلاح نیز کشف و ضبط شده است.

همچنین بر اساس این گزارش، در یک هفته گذشته ۶۱۳ عملیات مبارزه با مواد مخدر در ۷۲ استان ترکیه اجرا شده که در جریان آن ۹۱۸ نفر در رابطه با قاچاق مواد مخدر و ۲ هزار و ۱۲۴ نفر نیز در ارتباط با مهاجرت غیرقانونی دستگیر شده اند.

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۵۲۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۴۱ داعشی دیگر در ترکیه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از آنکارا، علی یرلی کایا وزیر کشور ترکیه با انتشار اطلاعیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد این افراد نیمه شب گذشته در چارچوب عملیات هماهنگ نیرو‌های سازمان اطلاعات (میت) و پلیس موسوم به "عملیات بوزدوغان-۳۴ " در ۱۲ استان بازداشت شده اند.
دو روز قبل نیز هشت مظنون داعشی به همراه مقادیر زیادی مواد شیمیایی کاربردی در ساخت بمب، در منطقه بیکُز استانبول بازداشت شده بودند.
به گفته یرلی کایا این افراد قصد داشتند در روز جهانی کارگر دست به عملیات تروریستی بزنند.
در ۱۱ماه گذشته در هزار و ۳۵۷ فقره عملیات صورت گرفته علیه گروهک تروریستی داعش، سه هزار و ۲۳۰مظنون داعشی بازداشت، ۷۰۳ بازداشتی زندانی و ۶۱۹ بازداشتی نیز با حکم کنترل قضایی آزاد و تحقیقات قضایی در مورد بقیه مظنونان نیز ادامه دارد.

 

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر کشور به ادعای بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا
  • استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیارد ریالی به کشور
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • ۲۱۰ نفر در اعتراضات روز کارگر ترکیه بازداشت شدند
  • بازداشت ۴۱ داعشی دیگر در ترکیه
  • دستگیری ۴۱ مظنون داعشی در ترکیه
  • استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
  • عملیات شهادت طلبانه یک گردشگر ترکیه ای به پلیس اسرائیل | ویدئو
  • لحظه عملیات شهادت طلبانه یک گردشگر ترکیه ای در قدس اشغالی
  • کمرنگ شدن محافظه کاری و شتاب تحولات اجتماعی در استانبول