Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@08:02:18 GMT

فناوري جديد بهينه‌سازي مصرف باتري در ويندوز 10

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۵۳۰۷۳

خبرگزاري آريا - قابليت جديد ويندوز 10 که هفته گذشته معرفي شد، قادر است مصرف باتري دستگاه‌هاي مجهز به اين سيستم عامل را تا 11 درصد کاهش دهد.

مايکروسافت هفته‌ي گذشته در پيش‌نمايش اخير خود از ويندوز 10 يک حالت بهينه‌سازي جديد در مصرف باتري را معرفي کرد. بنا بر ادعاي آن‌ها، اين فناوري قادر به کاهش 11 درصدي مصرف باتري در نوت‌بوک‌هاي مجهز به پردازنده‌هاي نسل جديد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين فناوري که موقتا گلوگاه انرژي (Power Throttling) ناميده مي‌شود، در تمام نسخه‌هاي ويندوز 10 با شماره‌ي بيلد اينسايدر 16176 که مايکروسافت جمعه‌ي گذشته منتشر کرد، فعال شده است. اينسايدر برنامه‌ي آزمايشي مايکروسافت است که هم براي عاشقان فناوري و هم کاربران تجاري اجرا مي‌شود. وظيفه‌ي اعضاي اين برنامه بررسي بهبود‌هاي جديد ويندوز 10 و آزمايش اين تغييرات، ماه‌ها پيش از عرضه‌ي نسخه‌ي نهايي اين سيستم عامل است.بيل کاراگونيس، مديرمسئول برنامه‌ي اينسايدر در بلاگ مايکروسافت در اين رابطه نوشت:با استفاده از گلوگاه انرژي، زماني که فعاليت پس‌زمينه‌اي در حال اجرا است، براي انجام آن به بهترين نحو، ويندوز به‌صورت خودکار پردازنده‌ي سيستم را در بهينه‌ترين حالت‌ پردازش قرار مي‌دهد و در عين حال کم‌ترين ميزان ممکن از مصرف باتري را نيز به انجام آن فعاليت اختصاص مي‌دهد.گلوگاه پردازنده روي اپليکيشن‌هاي مختلف، به‌وسيله‌ي يک سيستم تشخيص خودکار که توسط مايکروسافت در ويندوز 10 تعبيه شده است، اعمال مي‌شود. نظير ديگر فناوري‌هاي مشابه، مايکروسافت قصد دارد وظايف پيش‌زمينه، نظير اپليکيشن‌هاي فعال و همچنين اپليکيشن‌هاي پايدار نظير اپليکيشن‌هاي استريم موزيک را شناسايي کند تا پس از آن، به آن‌ها دسترسي کامل به پردازنده بدهد. تأثير ديگر اپليکيشن‌ها يا حتي پردازش‌هاي شخصي درون يک اپليکيشن که به‌عنوان يک پس‌زمينه طبقه‌بندي مي‌شوند، در مصرف انرژي پردازنده دچار محدوديت مي‌شود. براي مثال به آن‌ها اجازه داده نمي‌شود افزايش فرکانس به‌منظور استفاده از قدرت بيشتر و مصرف بيشتر باتري را به پردازنده تحميل کنند.فناوري گلوگاه انرژي فقط در پردازنده‌هاي نسل ششم اينتل به بعد، شامل پردازنده‌هاي اسکاي‌ليک و نسل جديد‌تر، کبي‌ ليک اجرا مي‌شود.با توجه به اينکه امروزه اغلب کامپيوترهاي شخصي، لپ‌تاپ‌ هستند و عمر بيشتر باتري يک عامل اساسي و مهم در بهره‌وري است؛ مايکروسافت به‌صورت فعالانه و مداوم در حال ارتقاء و بهبود مصرف باتري در ويندوز 10، به‌خصوص در مورد مرورگر پيش‌فرض سيستم عامل خود، يعني اج است.مايکروسافت تنها شرکتي نيست که به اين مسئله توجه ويژه‌ دارد. ديگر سيستم‌هاي عامل نيز در حال افزايش عمر باتري‌ از طريق کنترل استفاده از پردازنده هستند. براي مثال سيستم عامل همراه اپل، زماني که ظرفيت باتري يک آيفون يا آيپد به حدود 20 درصد مي‌رسد، حالت بهينه‌ي مصرف را فعال مي‌کند. علاوه بر اين با توقف فعال‌سازي مجدد اپليکيشن‌هاي پس‌زمينه و توقف دريافت خودکار ايميل‌، سعي در بهبود مصرف باتري دارد.مايکروسافت فناوري گلوگاه انرژي را ابتدا در ماه ژانويه به ويندوز 10 افزود و در آن زمان اعلام کرد که اين قابليت جديد براي زيرمجموعه‌اي از اعضاي برنامه‌ي اينسايدر، به‌عنوان يک ويژگي آزمايشي فعال شده است و ارائه‌ي آن را در قالب يک به‌روزرساني در اواسط ماه فوريه به کاربران وعده‌ داد. اما از آنجايي که مايکروسافت فناوري گلوگاه انرژي را از آخرين به‌روزرساني ويندوز 10 يعني Creators - که در 11 آوريل منتشر شد - خارج کرد، اين قابليت هرگز معرضه نشد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۵۳۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پارک فناوری پردیس، حمزه کازرونی مدیرعامل شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: حوزه فعالیت این شرکت در تولید کاتالیست ها و مواد نانوساختار است که از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است. مأموریت شرکت، ورود در فناوری‌های سطح بالا در نانوفناوری است.

وی افزود: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا در اختیار چند شرکت محدود در جهان بوده که توسط متخصصان این شرکت بومی سازی شده است. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست های ریفرمینگ نفتا فعالیت داشته است که در تولید بنزین کاربرد دارد.

کازرونی ادامه داد: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت می‌باشد و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در پایان از تولید لیسانس بر اساس فناوری ODH خبر داد که برای اولین بار در جهان توسط این شرکت ایجاد شده است و برنامه ریزی جهت توسعه فناوری آن در مقیاس صنعتی در جریان است.

بر اساس این گزارش، شرکت دانش‌بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا از سال ۱۳۸۹ در پارک فناوری پردیس مستقر است و درزمینه تولید مواد نانو ساختار فعالیت دارد. این شرکت در بیست و یکمین اجلاس سالانه پارک فناوری پردیس توانست به عنوان شرکت برتر در حوزه توسعه فناوری و خلق نوآوری معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

کد خبر 6091160 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • فناوری هشدار دهنده بلعیده شدن باتری ابداع شد
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • بهسازی و رفع افت ولتاژ پست برق مالکریم در مسجدسلیمان
  • افزایش پایداری برق مسجدسلیمان با نوسازی پست «مالکریم»
  • مصرف بهینه آب در استان بوشهر ضروری است
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان