Web Analytics Made Easy - Statcounter

73 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند که یک کمیسیون مستقل را برای تحقیق در این رابطه به کنگره آمریکا ترجیح می دهند و 61 درصد هم گفته اند اعتماد چندانی به نتایج برآمده از تحقیقات کنگره ندارند.
از مجموع شرکت کنندگان در این نظرسنجی در نهایت 54 درصد موافق ادامه تحقیقات کمیته های دو مجلس آمریکا برای یافتن ارتباط احتمالی بین مسکو و اعضای ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نظرسنجی مشترک از تاریخ 17 تا 20 مارس انجام شده و جامعه آماری آن 900 تن بوده است. درصد خطای نظرسنجی 3.3 اعلام شده است.
هم اکنون کمیته های اطلاعاتی و قضایی دو مجلس نمایندگان و سنای آمریکا در حال بررسی هرگونه ارتباط سیاسی خارج از قاعده در ستاد انتخابات ترامپ هستند.
نهادهای امنیتی آمریکا پیش از این به طور رسمی دولت روسیه را به اخلال در روند انتخابات آمریکا و انتشار ایمیل های حزب دمکرات این کشور متهم کرده بودند.
پایگاه اینترنتی ویکی لیکس در ماه ژوئیه و درست پیش از برگزاری همایش ملی حزب دمکرات برای معرفی نامزد ریاست جمهوری، هزاران ایمیل مقام های ارشد دمکرات را منتشر کرد و رسوایی بزرگی برای آنها به بار آورده بود.
مهمترین گروه ایمیل های منتشر شده نشان می داد که مقام‌های کمیته ملی حزب دمکرات گرچه وظیفه داشتند تا در جریان رقابت‌های مقدماتی و درون حزبی، بی طرفانه رفتار کنند اما از همان ابتدا به صورت پنهانی علیه سناتور «برنی سندرز» نامزد رقیب «هیلاری کلینتون» دسیسه چینی می کردند و سعی در تخریب او داشتند.
دامنه رسوایی دمکرات ها به قدری گسترده بود که سایه سنگینی بر همایش ملی حزب انداخت و به استعفای رئیس کمیته ملی و شماری از دیگر مقام های حزبی انجامید.
دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا مستقیماً روسیه را عامل هک سرورهای حزب دمکرات و انتشار ایمیل های مقام های کمیته ملی این حزب می دانست.
اوباما در واکنش به این مسئله، 35 دیپلمات روس را اخراج و دستور توقف فعالیت دو مجتمع دیپلماتیک روسیه در خاک آمریکا را صادر کرد. روسیه اما اتهامات وارد شده را مردود دانسته است.
تنشها بر سر این مسئله چندی پیش از جایی بالا گرفت که «دوین نونس» رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شد که نهاد های امنیتی این کشور درست پس از انتخابات ریاست جمهوری «بصورت تصادفی» مکالمات تیم انتقالی ترامپ را احتمالا برای یافتن ارتباطی با دولت روسیه شنود کرده بودند.
نونس پیش از آنکه اطلاعات دریافتی خود را در اختیار دیگر اعضای این کمیته قرار دهد، آن را در اختیار رئیس جمهوری آمریکا و خبرنگاران قرار داده بود؛ موضوعی که انتقاد های گسترده ای را به همراه داشت و او را ناچار کرد از تحقیقات کناره گیری کند.
شبس ** 9386 *1488* مترجم: مهران معینی جم*انتشاردهنده: بهمن بامداد**

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۵۳۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پوتین» به چین و ترکیه سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزای ریانوستی ، «یوری اوشاکوف» دستیار رییس جمهور روسیه امروز سه شنبه از سفر آتی رییس جمهور کشورش به چین خبر داد.

بر اساس اعلام این مقام کرملین، این اولین سفر خارجی در دور جدید ریاست جمهوری پوتین به شمار می آید.

«یوری اوشاکوف» سفر آتی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به ترکیه را نیز مورد تأیید قرار داد.

وی در این خصوص گفت: تا کنون برای این سفر (سفر به ترکیه) تاریخی مشخص نشده است؛ اما مطمئنم که بعد از سفر ریس جمهور به چین خواهد بود.

اوشاکوف اضافه کرد: قول این سفر به چین داده شده است و پیشنهاد آن از سمت پکن نیز وجود دارد. سفر مذکور به نوعی پاسخ به اولین سفر خارجی رسمی شی جین پینگ رییس جمهور چین بعد از انتخاب شدن به ریاست جمهوری کشورش به روسیه در سال گذشته میلادی است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که در انتخابات ریاست جمهوری روسیه، با اکثریت آراء پیروز شد، با ادای سوگند در مراسم تحلیف در کاخ کرملین، به طور رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری خود را آغاز کرد.

تاریخچه آیین برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری که امروز(سه‌شنبه) در کرملین برگزار شد، به سال ۲۰۰۰ بازمی‌گردد. این سنت در سال ۲۰۲۴ نیز با حضور شماری از مقامات برجسته روسیه، قضات و اعضای پارلمان این کشور ادامه یافت. براساس اعلام دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، حدود ۲ هزار و ۶۰۰ نفر به این مراسم دعوت شده‌ بودند.

کد خبر 6099711

دیگر خبرها

  • مراسم باشکوه تحلیف پوتین به عنوان ریاست جمهوری
  • مراسم تحلیف ریاست جمهوری برای سی سالگی
  • «پوتین» به چین و ترکیه سفر می‌کند
  • آغاز رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری پوتین پس از ادای سوگند
  • پوتین برای پنجمین بار رئیس‌جمهور روسیه شد+ فیلم
  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا