Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس سلامت و پزشکی بی باک؛ بخش مهمترین عناوین:

سکته عوامل متعددی دارد. رژیم غذایی نا مناسب و مصرف غذاهای ناسالم، خطر احتمال بروز سکته را افزایش می دهد. در نتیجه رژیم غذایی سالم و مناسب یکی از راه های جلوگیری از بروز سکته می باشد. مصرف غذاهای چرب و نوشابه های گازدار از جمله ی دلایل اصلی بروز سکته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر میخواهید درباره سکته و رابطه آن با نوشابه های گازدار بیشتر بدانید، مطالعه متن زیر را از دست ندهید.

مطالعات دانشمندان نشان می‌دهد که خطر ابتلا به زوال عقل و سکته مغزی با مصرف نوشابه‌های گازدار رژیمی تا ۳ برابر افزایش می‌یابد.

به نقل از خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ بررسی داده‌های مربوط به 4 هزار و 372 فرد بزرگسال نشان می‌دهد که نوشابه‌های گازدار رژیمی در قیاس با هم‌نوعان قندی، خطر ابتلا به زوال عقل و سکته‌های مغزی را افزایش می‌دهند.

بر اساس گزارش ایندیپندنت، نتایج این مطالعه که توسط محققان دانشگاه بوستون انجام شد حاکی از آن است که بزرگسالانی که روزی یک قوطی سودا رژیمی می‌نوشند، 3 برابر بیشتر در معرض ابتلا به سکته مغزی و زوال عقل قرار گرفتند.

وجود ماده‌ای به نام «آسپارتام» در اغلب نوشابه‌های رژیمی که برای دادن طعم شیرینی به آنها به کار می‌رود دلیل این امر عنوان شده است.

به گفته محققان، “آسپارتام و دیگر شیرین کننده‌های مصنوعی مثل «ساکارین»، موجب تنگ‌شدن عروق و انسداد آنها می‌شود و در نهایت ابتلا به سکته مغزی و زوال عقل را به همراه می‌آورد.

در این مطالعه 4 هزار و 372 فرد بالای 45 سال برای 10 سال از نظر میزان خوراک و نوشیدنی‌ مورد بررسی قرار گرفت.

با این حال بر اساس نتایج این تحقیقات نمی‌توان نتیجه‌گیری کرد که همه مصرف کنندگان نوشیدنی‌های رژیمی گازدار به این بیماری‌ها مبتلا خواهند شد؛ و تحقیق بیشتری باید در این رابطه صورت گیرد.

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۵۴۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انواع شربت های میوه ای و غیر میوه ای و فرآورده های یخی خوراکی غیرمجازند

 مصطفی صالحی زاده معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت در دسته بندی نوشیدنی ها و فرآورده های آنها، انواع نوشابه گازدار با/یا بدون قند، نوشابه انرژی زا، نوشیدنی مالت (ماء الشعیر) طعم دار و نوشیدنی عصاره گندم طعم دار، انواع شربت میوه ای و غیرمیوه ای و فرآورده های یخی خوراکی غیرمجاز محسوب می شوند

وی ادامه داد: همچنین انواع سوسیس و کالباس، ژامبون، انواع ساندویچ و پیتزای دارای سوسیس و کالباس و ژامبون، انواع سمبوسه و فلافل آماده شده، پنیر پیتزای پروسس و تاپینگ پیتزا در دسته بندی فرآورده های گوشتی و غذاهای آماده مصرف در فهرست کالاها و خدمات آسیب رسان به سلامت هستند.

وی افزود: سایر اقلام خوراکی مانند روغن مصرفی خانوار (روغن نیمه جامد)، انواع سس سالاد و مایونز، انواع فرآورده حجیم شده بر پایه ذرت و فرآورده های کاکائویی از دیگر کالاهای آسیب رسان به سلامت محسوب می شوند

  صالحی زاده  داد: مطابق بند ج ماده 7 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، تبلیغ کالاها و خدمات مندرج در این فهرست از سوی همه رسانه‌ها ممنوع است.

فهرست کالاها و خدمات آسیب رسان به سلامت در سال 1403 در فایل زیر قابل مشاهده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • انواع شربت های میوه ای و غیر میوه ای و فرآورده های یخی خوراکی غیرمجازند
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • انواع خدمات پذیرایی هتل‌ ها و تورها | از ‌‌‌BB تا UALL
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • از سکته گوش چه می‌دانید؟
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • مصرف زیاد نوشابه رژیمی ما را به کدام سرطان مبتلا می‌کند؟