Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@15:22:57 GMT

شادي پس از گل به سبک فوتباليست هاي مشهور

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۵۴۶۱۳

خبرگزاري آريا - هفته نامه همشهري جوان: قديم ترها همه چيز ساده تر بود. 20 سال پيش همه در ايران سوار پيکان مي شدند، توي هر خانه اي گلدان ديفن باخيا کنار پنجره اتاق پذيرايي مي گذاشتند و منوي همه رستوران ها جز چلوکباب کوبيده، برگ و جوجه کباب چيز ديگري نداشت.

«تنوع» واژه ممنوعه آن سال ها بود و بالطبع خبري هم از آدم هاي تنوع طلب نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اين روزها سبک زندگي آدم ها فرق کرده اند و همه بايد خاص باشند. آن قديم ها شادي گل آويزان شدن حسين کلاني از تير دروازه عجيب ترين شادي گلي بود که وجود داشت و اين روزها پاياني براي خلاقيت در ساختن شادي گل وجود ندارد. با پرتکرارترين شادي گل هاي موجود در دنياي فوتبال بيشتر آشنا شويد.

کلاسيک





بالطبع فوتبال در دوران کلاسيکش خيلي پرجنجال نبود و هر بازيکني بعد از گلزني، بين چند شيوه رايج براي خوشحالي کردن داشت. دويدن بدون هدف در زمين، سُرخوردن روي زمين چمن، بالابردن دو دست به نشانه خوشحالي و پريدن هم تيمي ها روي سر و کله گلزن و پشت وارو زدن و...، تنها آپشن هاي موجود براي گلزني در دنياي بي خلاقيت ها بودند. فرقي نمي کند گلزني ستاره ها کجاي دنيا اتفاق بيفتد؛ از اروپا و آمريکاي جنوبي تا ليگ برتر خودمان. شيوه هاي کلاسيک هنوز هم جواب مي دهند.



سياسي





رشيدي يکيني را در جام 94 به خاطر داريد؛ ستاره نيجريه اي که چهار سال پي به دليل بيماري روحي و در چهل و هشت سالگي فوت کرد، تاثيرگذارترين شادي گل تاريخ جام جهاني را برجا گذشات. بعد از گلزني مقابل بلغارستان، در حالي که خودش را به تور دروازه چسبانده بود اشک مي ريخت.

اشک هايي که پيام مظلوميت مردم آفريقا را مخابره کردند. مهم ترين شايد گل سياسي که اخيرا در ايران حسابي سر و صدا راه انداخت هم به مهدي طارمي و بريدن سر عربستاني ها در آزادي مي رسد. سلام هاي نئونازي پائولو دي کانوي در ايتاليا هم از معروف ترين شادي گل هاي سياسي تاريخ است.



بچه





يکي از شايع ترين شادي گل هاي چندسال گذشته پنهان کردن توپ زير پيراهن به نشانه به دنيا آمدن فرزند در آينده اي نزديک است. شادي گلي که البته جنجال ساز هم بوده است. لوسيانو پريرا به خاطر پنهان کردن توپ زير پيراهنش در بازي مقابل تراکتورسازي از سوي کميته انضباطي محروم شد. روش هاي ديگر شادي گل براي برگزاري جشن تولد فرزند، درآوردن پستانک و مکيدن انگشت شست است. اما خاطره انگيزترين شادي گل مربوط به بچه ها، به جام جهاني 1994 و شادي گل به به تو بر مي گشت که همراه بقيه بازيکنان برزيل فرزندش را تکان داد.



نامزدي





همراه داشتن حلقه نامزدي حين مسابقات فوتبال غيرقانوني است، اما بازيکني که شانس دور زدن قوانين و همراه داشتن حلقه را داشته باشد، مي تواند خوشحالي بعد از گلزني اش را با بوسيدن حلقه نامزدي اش با همسر آينده شريک شود. فرهاد مجيدي در فوتبال ايران يکي از پراستمرارترين بازيکنان با اين شيوه شايد گل بود. در مادريد و اسپانيا هم رائول گونزالس بعد از هر گل، با بوسيدن حلقه ازدواجش آن را به همسرش تقديم مي کرد.



پيغام





کانون توجه بودن بازيکن پس از به ثمر رساندن گل و رسانه اي شدن آن به قدري ضريب نفوذ بالايي در جامعه دارد که خيلي از فوتباليست ها از آن براي رساندن پيغام استفاده مي کنند. بازيکنان تراکتورسازي در چند فصل گذشته، با حربه شادي گل، پيام هاي عاشقانه شان را به فرد مورد نظر انتقال مي دهند و استقلالي ها براي مدتي پيراهن نوشته «سرطان پايان زندگي نيست» را به نمايش مي گذاشتند.

در دنيا اما مهم ترين پيغامي که در دنيا ديده شد و ترتيب اثر پيدا کرد، به رابي فاولر بر مي گردد. مهاجم انگليسي براي همدردي با کارگران بندر ليورپول بعد از لزني در فينال جام در جام اروپاي سال 1997، تي شرتي که روي آن نوشته شده بود: «کارگر بندر» را به دوربين ها نشان داد تا تضييع حقوق کارگران و شرايط سخت کاري آن ها را به دنيا مخابره کند.



مذهبي





مهم ترين شادي گل مذهبي ثبت شده در فوتبال به فينال ليگ قهرمانان سال 2007 بر مي گردد. کاکا بعد از گلزني پيراهنش را بالا زد و نوشته «I belong to jesus» (من به مسيح تعلق دارم) را به دنيا نشان داد. در ايران اما بهترين شادي گل هاي مذهبي به مهدي رجب زاده تعلق دارد. معروف ترين شادي گل مذهبي ثبت شده هم محصول مشترک ايران و لبنان است. علي همام و رجب زاده بعد از گل به سمت دوربين ها رفتند و جمله «حسيني بمان و حسيني بمير» را با دو زبان فارسي و عربي روي تي شرت هايشان به نمايش گذاشتند.



خاص




از قايقراني بازيکنان پرسپوليس در انزلي، تا پرت کردن توپ بولينگ و ريختن بازيکنان روي زمين و بت من و سوپرمن شدن، تا دلتان بخواهد در چند سال اخير بازيکنان فوتبال دنيا شادي گل هاي عجيب و غريب ساخته اند.

حتي بازيکني در ليگ هندوستان براي پيدا کردن سري در سرها به تقليد از ميرو کلوزه سعي کرد پشتک بزند، اما به خاطر فرود روي مهره هاي کمر، فوت کرد. شوآف بازها همه جا هستند؛ از فضاي مجازي بگيريد، تا وسط چمن استاديوم.



اعتراض





9 دي 1379 بود که بيهوشي هاشمي نسب روي اعصاب سرخ ها رفت. بيهوشي اي که نمايشي اعتراض آميز به روابط سرد او با علي پروين بود. رضا عنايتي هم با تقديم کردن گل هايش به آقاي مديرعامل که بزرگ ترين منتقدش بود، از خجالت او درآمد. گرت بيل بعد از گلزني مقابل لوانته در سانتياگو برنابئو، گوش هايش را با دو دست گرفت تا به هو شدن توسط هوداران رئال واکنش نشان دهد. ابي فاولر هم بعد از گلزني در آنفيلد روي زمين درازکشيد و خطوط زمين مسابقه را اسنيف کرد تا به شايعه معتاد بودنش که توسط رسانه هاي انگليسي پخش شده بود، جواب بدهد.



غيراخلاقي

اکبر افتخاري در دهه 50 بعد از گلزني شورتش را درآورد و اولين شادي گل غيراخلاقي تاريخ فوتبال ايران را ثبت کرد. رد پاي شادي گل هاي منشوري در دهه 60 هم وجود دارد. در دربي سال 1369 مجتبي محرمي بعد از گل فرشاد پيوس، به جاي شادي با هم تيمي هايش، به سمت عابدازده مي رود و به سبک شيث- نصرتي اين بار جلوي دوربين هاي تلويزيوني اين کار را انجام مي دهند و مانند قبلي ها خوش شانس نيستند و مجازات مي شوند.

محسن رسولي، بازيکن سايپا هم که به جاي پيراهن، لباس زيرش را درآورد، بزرگ ترين قرباني فوتبال ايران است. کبه، بازيکن نيجريه اي استقلال هم به خاطر پول نگرفتن از باشگاه، يکي از زشت ترين شايد گل هاي تاريخ فوتبال را ثبت کرد؛ بازيکني که بعد از شادي گل به آفريقا ديپورت شد.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۵۴۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماته؛ چای گیاهی محبوب فوتبالیست‌ها که لاغرتان می‌کند!

چای گیاهی ماته (Mate) که در میان ستاره‌های فوتبال آمریکای جنوبی مانند لیونل مسی محبوب است، خاصیت لاغری نیز دارد. کارشناسان می‌گویند این نوشیدنی تلخ با بویی شبیه بادام زمینی، احتمالاً به دلیل کافئین موجود، متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و سوخت چربی را تسریع می‌کند.

به گزارش روزیاتو، شاید همین خواص باعث شده که ناگهان ماته در میان فوتبالیست‌ها محبوبیت پیدا کند. مسی، یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال، به نوعی سفیر این نوشیدنی شده و اغلب عکس‌هایی از خود در حال نوشیدن ماته تازه دم، منتشر می‌کند. دیوید بکهام، که مسی را به تیم اینتر میامی دعوت کرد نیز تحت تأثیر او ماته را امتحان کرد.

مصرف ماته در میان ستاره‌های آرژانتینی، اروگوئه‌ای و حتی اروپایی مانند آنتوان گریزمان و پل پوگبا رایج است. اریک دایر، مدافع سابق تاتنهام نیز در جام جهانی ۲۰۱۸ اعتراف کرد که به این نوشیدنی اعتیاد دارد.

چای ماته مانند قهوه انرژی بخش است، اما طرفداران آن ادعا می‌کنند که سردرد و افت ناگهانی انرژی همراه با نوشیدن قهوه را ندارد. محققان می‌گویند ماته می‌تواند باعث کاهش وزن شود. یک مطالعه در برزیل در سال ۲۰۱۹ نشان داد که این نوشیدنی سبز خواص ضد چاقی دارد.

همچنین طی یک تحقیق در کره جنوبی در سال ۲۰۱۵ مشخص شد که افراد چاق با مصرف روزانه کپسول ماته می‌توانند تا ۰.۷ کیلوگرم وزن کم کنند. سایر مطالعات نیز مزایای مشابهی را گزارش کرده اند؛ مانند پژوهشی در نروژ در ۲۰۱۸ که نشان داد این مکمل میزان سوزاندن چربی را در هنگام ورزش افزایش می‌دهد.

با این حال، یک متخصص تغذیه می‌گوید که اثرات لاغری ماته ممکن است ناشی از کافئین آن باشد نه خود نوشیدنی. کافئین با افزایش سطح آدرنالین، متابولیسم چربی را تحریک می‌کند. ماته همچنین سرشار از پلی فنول‌های آنتی اکسیدان و محرک متابولیسم است. اما این متخصص معتقد است اگر رژیم سالم و ورزش را رعایت کنید، ماته اثر کمی روی کاهش وزن دارد.

دیگر خبرها

  • ماته؛ چای گیاهی محبوب فوتبالیست‌ها که لاغرتان می‌کند!
  • نمایشگاه کتاب کارناوال شادی است
  • ترکمن‌های گلستان غرق در شادی؛ یسنا در آغوش مادر آرام گرفت
  • اگر می‌خواهید شاد باشید این عادت‌ها را کنار بگذارید
  • وضعیت تلخ اقتصاد ایران در خاطره‌گویی فوتبالیست سابق در تلویزیون | فیلم
  • ویسی: فدراسیون و سازمان لیگ عرضه ندارند شورای امنیت وسط بیاید
  • شکایت علیه فوتبال: جان فوتبالیست‌ها بی‌اهمیت است
  • اگر عرضه نظارت لیگ برتر را ندارند، شورای امنیت ملی و حفاظت اطلاعات وسط بیایند | بچه‌های علی پروین و ناصر حجازی فوتبالیست شدند، اما له‌شان کردند
  • ویسی:فدراسیون و سازمان لیگ عرضه ندارند شورای امنیت وسط بیاید
  • حذف اتحاد کلبا از جام حذفی در شب گلزنی قائدی