Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@23:59:13 GMT

تزکیه نفس، مهمترین هدف بعثت نبی مکرم اسلام بود

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۵۴۷۱۴

حجت‌الاسلام علی ناصر، معاون تهذیب حوزه علمیه استان زنجان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان ضمن تبریک فرا رسیدن 27 رجب، سالروز بعثت نبی مکرم اسلام، حضرت محمد مصطفی (ص) اظهار کرد: خدای متعال در قرآن کریم از بعثت نبی مکرم اسلام به عنوان منت نام برده است.

حجت‌الاسلام ناصر با اشاره به اینکه در آیه 164 از سوره مبارکه آل‌عمران می‌خوانیم: «لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ إِذْ بَعَثَ فِيهِمْ رَسُولًا مِنْ أَنْفُسِهِمْ»؛ « به يقين خدا بر مؤمنان منت نهاد [كه] پيامبرى از خودشان در ميان آنان برانگيخت»؛ تصریح کرد: خداوند متعال در ادامه همین آیه شریفه و در خصوص هدف از بعثت فزموده است: «تا آيات خود را بر ايشان بخواند و پاكشان گرداند و كتاب و حكمت به آنان بياموزد»؛ «يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون تهذیب حوزه علمیه استان زنجان گفت: منتی که خدای متعال در قبال بعث نبی مکرم اسلام بر نوع بشر نهاده در هیچ جای دیگر مشاهده نشده، نعمت‌های دنیوی که شاید بدون وجود آنها زندگی امکان‌پذیر نبود و نعمت‌هایی که در قرآن و برای نیکوکاران در بهشت در نظر گرفته شده است، هیچ کدام منتی در پی ندارد ولی بعثت نبی مکرم اسلام که سرمنشاء همه کمالات است از سوی خدای متعال با عنوان منت، یعنی نعمت بزرگ یاد شده است، زیرا پیروی از دستورات این شخصیت والا است که می‌تواند نوع بشر به سر منزل مقصود و تعالی برساند.

حجت‌الاسلام ناصر با اشاره به آیه 17 از سوره مبارکه حجرات تاکید کرد: عده‌ای از افرادی که ایمان آورده بودند به خاطر ایمانشان بر پیامبر منت می‌گذاشتند که خدای متعال با نزول این آیه بار دیگر نعمت رسالت و هدایت را به آنها یادآور شده و می‌فرماید: «يَمُنُّونَ عَلَيْكَ أَنْ أَسْلَمُوا قُلْ لَا تَمُنُّوا عَلَيَّ إِسْلَامَكُمْ بَلِ اللَّهُ يَمُنُّ عَلَيْكُمْ أَنْ هَدَاكُمْ لِلْإِيمَانِ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ»؛ « از اينكه اسلام آورده‏ اند بر تو منت مى ‏نهند بگو بر من از اسلام‏آوردنتان منت مگذاريد بلكه [اين] خداست كه با هدايت‏ كردن شما به ايمان بر شما منت مى‏ گذارد اگر راستگو باشيد».

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۵۴۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۰ ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های دوشنبه سوم اردیبهشت قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم،  مهمترین رویداد‌های روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه استان قم در بسته خبری ۱۲۰ ثانیه سیمای نور مرور می‌کنیم:

۱- رونمایی از ثبت جهانی کاروان سرای دیرگچین
۲- نشست بررسی ابعاد حقوقی تجاوز رژیم غاصب صهیونیستی
۳- آئین گرامیداشت سالگرد شهادت سپهبد قرنی
۵- معارفه روسای دانشکده شهید محلاتی و پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع)
۶- مراسم بزرگداشت آیت الله بروجردی - امشب؛ پس از فریضه عشاء
۷- طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال
۸- برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت ورزش‌های دانشگاهی استان
۹- مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شاهد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پدر شهید «جعفر نعمت زاده» دیار حق را لبیک گفت
  • شکرگزاری در کلاس ریاضی
  • ۴۰ درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند
  • هزار و ۶۴۵ حلقه چاه آب مجاز صنایع در خراسان رضوی واجد شرایط هوشمندسازی هستند
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • گل اول تیم فوتبال بعثت کرمانشاه به فولاد هرمزگان
  • مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است
  • ۱۲۰ ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های دوشنبه سوم اردیبهشت قم
  • ۲۰ استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شد
  • تکمیل آبرسانی به ۱۶۲ روستا تا پایان سال جاری