Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - همه ما از لکه‌هايي که به هر طريقي روي لباس‌هايمان جا خوش کرده‌اند، بيزاريم. تا جايي که گاهي قيد پوشيدن دوباره آن لباس را مي‌زنيم و کوچکترين تلاشي براي پاک کردن آن از محل مورد نظر نمي‌کنيم.

به گزارش خبرگزاري آريا ، اما اگر مي‌دانستيد که همين لکه‌هاي مزاحم چطور براحتي از روي لباس شما محو مي‌شود حتما يک‌بار براي هميشه راه از بين بردن آنها را امتحان مي‌کرديد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اين بخش به شما خواهيم گفت که چطور انواع لکه‌ها را از روي لباس خود پاک کنيد.
لکه چاي:
يکي از اتفاقات هميشگي ما در مهماني، منزل يا محل کار ريختن قطراتي از فنجان يا ليوان چاي روي لباسمان است در اين مواقع محل لکه را بسرعت با دستمال مرطوب پاک کنيد در اولين فرصت محل مورد نظر را با آب سرد و مايع ظرفشويي بشوييد. استفاده از سرکه سفيد هم راه حل ديگري است که مي‌توانيد چند قطره از آن را روي لکه بريزيد و بعد از 20 دقيقه با پودر يا صابون بشوييد. نگران بوي سرکه هم نباشيد چون با پهن کردن آن در فضاي آزاد هيچ اثري از آن باقي نخواهد ماند.
لکه آدامس:
اين بدترين اتفاقي است که مي‌تواند براي لباس مهماني شما بيفتد، اما بهتر است در اين موقعيت خودتان را کنترل کنيد و بسرعت سراغ قطعه‌اي يخ برويد و آن را چند بار روي آدامس بکشيد تا جدا شود. اما اگر به‌قدر کافي فرصت داريد مي‌توانيد آدامس چسبيده را از لباس جدا کنيد و به کمک مواد شوينده، قسمت لک شده را مرتب روي هم بماليد و سپس با آب گرم بشوييد. اين فرآيند را تا پاک شدن کامل لکه تکرار کنيد.
لکه خون:
لکه خون بعد از چند دقيقه ماندن روي لباس تثبيت مي‌شود، پس با اقدام فوري به سرعت محل لکه را زير آب سرد قرار دهيد يا يک تکه يخ روي آن بگذاريد. حالا لباس را با آب سرد و هر شوينده‌اي بشوييد و آبکشي کنيد. اما در صورتي که لکه روي لباس سخت و خشک شده باشد بهتر است آن را چند ساعت در آب سرد که در آن مقداري جوش‌شيرين يا يک قاشق نمک طعام ريخته‌ايد خيس کنيد و آبکشي کنيد. توجه داشته باشيد که هيچ‌گاه از آب گرم براي شستن لکه خون استفاده نکنيد.
لکه رژلب:
اين لک مزاحم هر چه زودتر از بين برود نتيجه بهتري خواهد داشت پس در اين موقعيت هم بهتر است با ترکيب جوش‌شيرين و آبليمو روي محل لکه ضربه زده و بشوييد يا به کمک محلول خشکشويي و سفيدکننده‌هاي مخصوص لباس براي لباس‌هاي سفيد و آب داغ از شر آن خلاص شويد.
لکه جوهر:
يکي از سرسخت‌ترين لکه‌ها براي پاک شدن همين لکه‌هاي جوهر خودکار يا خودنويس است اما چاره چيست؟
محصولات لکه‌بر معمولا تاثيرات خوبي بر روي اين نوع لک‌ها دارد با اين حال براي پاک شدن آن، لکه جوهر را در آب گرم حاوي يک چهارم قاشق غذاخوري آمونياک خانگي خيس کرده، بعد آبکشي کنيد. در روشي ديگر هم مي‌توانيد محل مورد نظر را بسرعت در شير جوشيده به مدت نيم ساعت قرار داده و سپس با آب و صابون بشوييد.
لکه عرق:
براي پاک کردن لکه زرد شده زيربغل پيراهن سفيد، آن را درون کاسه‌اي که با يک فنجان سرکه و دو فنجان آب گرم پر شده به مدت 20 دقيقه خيس کنيد. حالا نصف فنجان جوش شيرين و يک قاشق غذاخوري نمک طعام و يک قاشق غذاخوري پودر پراکسيد هيدروژن را با هم مخلوط و به شکل خمير در آوريد.حالا پيراهن خيس خورده در آب و سرکه را درآورده و بچلانيد و بعد از پهن کردن آن روي سطحي صاف و تميز، خمير به‌دست آمده را روي زير بغل‌هاي رنگ گرفته خود بماليد و 20 دقيقه زمان بدهيد تا زردي رنگ آن از بين برود.در آخر پيراهن را با پودر شوينده بشوييد و آبکشي کنيد.ديگر اثري از آن لکه بزرگ زردرنگ نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۵۵۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصالت لباس محلی عشایر ایل شاهسون

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل لباس محلی زنان ایل شاهسون هم که تجسمی از اصالت و فرهنگ غنی منطقه آذربایجان است هنوز با گذشت سالها ماهیت و شکل خود را به همت غیور زنان عشایر شاهسون حفظ کرده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • کشف محموله میلیاردی پوشاک قاچاق در بستک
  • اصالت لباس محلی عشایر ایل شاهسون
  • به عنوان یک مطالبه عمومی ایجاد یک سکو دائمی برای عرضه پوشاک عفیفانه ضروری است
  • جریمه قاچاقچی پوشاک در شیراز
  • دستگیری باند سرقت از مغازه و فروشگاه‌های پوشاک
  • ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است
  • ایجاد مرکز عرضه پوشاک حجاب و کالای عفیفانه در تهران
  • سیر تکامل ب‌ ام‌ و را خیلی سریع ببینید