Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@23:06:06 GMT

راهنماي خريد رادياتور،شوفاژ

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۵۵۰۶۰

خبرگزاري آريا -

يکي از قديمي ترين روش هاي گرمايش منزل استفاده از شوفاژ است. به طور کلي، حرارت رادياتورها از طريق جابه جايي در هواي اتاق گرما ايجاد مي کند. به اين صورت که هواي گرم بالاي رادياتور که سبک تر است به طرف بالا حرکت نموده و هواي سرد جايگزين آن مي شود و اين چرخش دائمي در جريان هوا، باعث گرم شدن اتاق مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آب موجود در رادياتور در سيستم حرارت مرکزي توسط تجهيزاتي مثل مشعل و پمپ گرم مي شود و آب گرم شده در موتورخانه به قسمت هاي مختلف ساختمان هدايت مي شود و وارد رادياتورهاي هر قسمت مي شود؛ اين آب زماني که دماي آن کاهش مي يابد دوباره به موتورخانه هدايت مي شود تا گرم شود و اين چرخه بارها تکرار مي شود. بهترين مکان براي استفاده از رادياتور شوفاژ مکان هايي است که خيلي نياز به کنترل دما و رطوبت ندارد، چرا که رادياتور قابليت تنظيم درجه حرارت و رطوبت محيط را ندارد و ميزان رطوبت نسبي اتاق را کاهش مي دهد.

رادياتورها از نظر ظاهري تنوع دارند و شما با توجه به سليقه خود مي توانيد يکي از سه شکل پره اي، تخت يا پانلي و لوله اي را انتخاب کنيد. جنس فلز آنها هم از انواع فولاد، چدن و آلومينيوم است، اما به طور کلي بد نيست بدانيد که رادياتور پانلي که از جنس فولاد هم هست از نظر راندمان و کارايي بهترين نوع رادياتور است، چرا که اين نوع رادياتور گرماي يکنواخت و گسترده تري نسبت به نوع پره اي ايجاد مي کند. همچنين اين رادياتورهاي پانلي زيبايي و تناسب بيشتري با اغلب طرح هاي دکوراتيو دارد و نصب آسان و آب بندي مناسبي دارد. امروزه طراحان بزرگ دنيا رادياتورهاي پانلي را از مصالحي همچون شيشه، سنگ يا فولاد طوري مي سازند که علاوه بر گرمادهي به عنوان يک المان تزئيني در خانه به چشم آيد.

اما اين نوع رادياتور با وجود ويژگي ها و برتري ها نسبت به انواع ديگر معايبي هم دارد مثلا اينکه به خاطر جنس فولادي اش امکان زنگ زدن و سوراخ شدن آن بيشتر است و در صورت آسيب ديدن امکان تعمير وجود ندارد و بايد کل پانل تعويض شود.




رادياتورهاي پره اي
در اين نوع رادياتور هر پره ارزش حرارتي معين دارد و تعداد پره ها تعيين کننده ظرفيت گرمادهي محيط است، به طور معمول جنس اين نوع رادياتور از آلومينيوم است و از مزاياي آن مي توان به امکان افزايش و کاهش ظرفيت حرارتي رادياتور اشاره کرد، رادياتور پره اي علاوه بر اينکه به خاطر جنس آلومينيومي اش دوام بيشتري نسبت به پانلي دارد، در صورت آسيب ديدن شما مي توانيد به آساني پره آسيب ديده را تعويض کنيد، ضمن اينکه ديرتر هم دچار زنگ زدگي مي شود و بنابراين براي فضاهاي مرطوبي مثل حمام ها مناسب است، اما مورد ديگري که شايد يکي از موانع شما براي انتخاب اين نوع باشد قيمت بالاتر رادياتور آلومينيومي نسبت به چدني و فولادي است.

يکي ديگر از انواع رادياتور نوع چدني است که به دليل پايين بودن راندمان حرارتي و معايب ديگري از قبيل حساسيت دربرابر ضربه ديگر توليد نمي شود و چندان مورد توجه نيست.




ويژگي هاي يک رادياتور ايده آل
رادياتور ايده آل رادياتوري است که انرژي کمتري مصرف کند و راندمان بالاتري داشته باشد، بتواند بيشترين ظرفيت حرارتي را در کمترين فضاي ممکن ايجاد کند، ثبات حرارتي بهينه داشته باشد؛ يعني دماي اتاق را در حدي از گرما حفظ کند، همچنين رادياتور بايد با فضاي مورد نياز و سيستم توليد گرمايش يعني موتورخانه تناسب داشته باشد. از لحاظ ظاهري هم زيبايي و تناسب رادياتور با دکوراسيون منزل شما حائز اهميت است، کيفيت رنگ، مقاومت دربرابر زنگ زدگي و مقاومت مکانيکي، داشتن سطح صاف و بدون لبه تيز فاکتورهاي بسيار مهمي هستند.

ويژگي مورد توجه ديگر قيمت مناسب و نوع اتصالات و سهولت در نصب آن است. در ضمن حتما حواستان باشد که هر وسيله اي که مي خريد از جمله رادياتور بايد پشتيباني خدمات و گارانتي تعويض مناسبي داشته باشد.

در انتخاب رادياتور به اين نکات دقت کنيد
اولين نکته محاسبه دقيق بارهاي حرارتي و حرارت مورد نياز محل مورد نظر توسط يک کارشناس است که اين محاسبه مي تواند هزينه هاي اضافي شما را کاهش دهد.

نکته بعد اينکه سعي کنيد رادياتورها را در قسمت هايي از ساختمان که سرما ورود پيدا مي کند به ساختمان تعبيه کنيد، مثل زير پنجره ها و نزديک جداره هاي خارجي بنا.

در انتخاب شيرها دقت کنيد و بدانيد که اگر از شيرهاي ترموستاتيک استفاده کنيد، هزينه قبوض شما کاهش پيدا مي کند و به عمر موتورخانه و پکيج تان هم افزوده مي شود، همچنين اگر شما شير هواگيري خودکار نصب کنيد، عمل هواگيري به سهولت انجام مي شود و خطر نشت آب به مبلمان و اثاثيه را کاهش مي دهد. هواگيري مناسب باعث افزايش عمر کليه تجهيزات مي شود.




در مورد رادياتورهاي پره اي مدلي را انتخاب کنيد که در بازار به وفور از آن مدل موجود باشد تا اگر در آينده در صورت آسيب ديدن خواستيد يک پره بخريد، دچار مشکل نشويد. علاوه بر اين يادتان باشد که هرچه عرض پره بيشتر باشد، بلوک رادياتور جمع و جورتر و زيباتر خواهد شد؛ بنابراين بهترين سايز رادياتور پره اي نوع 8 سانتيمتري آن است.

حواستان باشد که فاصله حداقلي رادياتور با ديوار و کف را حفظ کنيد، چون عدم رعايت اين فاصله باعث کاهش راندمان رادياتور مي شود.

دقت کنيد که تميز کردن سطوح رادياتورها باعث افزايش راندمان حرارتي آن و کاهش دوده زدن و سياه شدن ديوار اطراف رادياتور مي شود، همچنين سعي کنيد تا جايي که ممکن است فضاي اطراف رادياتور باز باشد تا هوا بهتر گردش کند.يکي ديگر از مزاياي رادياتور استفاده از رادياتورهاي حوله خشک کن در فضاهايي مانند حمام و سرويس بهداشتي است که هم رطوبت را کم مي کند و هم حوله البسه نم دارتان را مي توانيد خشک کنيد و امروزه هم مدل هاي دکوراتيو زيبايي در بازار وجود دارد که شما مي توانيد متناسب با دکور حمام خود حوله خشک کني انتخاب کنيد.

منبع : روزنامه دنياي اقتصاد

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۵۵۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهنمای انتخاب بهترین عطر و خوشبوکننده هوا با مستر مدیت

یک عطر و خوشبوکننده هوا و محیط برای داشتن عملکرد بهتر و ارائه تجربه‌ای مطلوب برای کاربران، باید برخی ویژگی‌ها را دارا باشد.

امروزه همه افراد اهمیت بسیار زیادی برای خرید خوشبوکننده هوا و محیط خود قائل هستند؛ در این مقاله گردآوری شده توسط مستر مدیت می‌خواهیم بیشتر وارد این مسئله بشویم.

یک عطر و خوشبوکننده هوا و محیط برای داشتن عملکرد بهتر و ارائه تجربه‌ای مطلوب برای کاربران، باید برخی ویژگی‌ها را دارا باشد. در زیر تعدادی از این ویژگی‌ها را بررسی می‌کنیم:

عطر واقعی و طبیعی: یک عطر و خوشبوکننده مطبوع باید از مواد طبیعی و بدون ترکیبات مضر تشکیل شده باشد. استفاده از روغن‌های اساسی طبیعی و عصاره‌های گیاهی می‌تواند به خلق عطری طبیعی و مطبوع کمک کند.

ماندگاری: یک خوشبوکننده خوب باید دارای ماندگاری مناسب باشد تا بتواند برای مدت زمان طولانی در هوا باقی بماند. این امر به ویژه در فضاهای بزرگ و باز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

پراکندگی مناسب: خوشبوکننده باید بتواند بوی خود را به طور یکنواخت در فضا پراکنده کند و حجم کافی از عطر را در محیط انتقال دهد. این ویژگی به کیفیت فنر ها و سیستم اسپری مورد استفاده برمی‌گردد.

عدم تحریک‌کنندگی: برخی افراد ممکن است به برخی از عطرها حساسیت نشان دهند. بنابراین، یک عطر خوب باید نباید تحریک‌کننده برای افراد حساس باشد و بتواند برای همه قابل قبول باشد.

طراحی و بسته‌بندی: ظاهر و بسته‌بندی یک عطر و خوشبوکننده نیز مهم است. طراحی زیبا و متناسب با استفاده مورد نظر، علاوه بر جذابیت بصری، حس لوکسی را به کاربران القا می‌کند.

گزینه‌های متنوع: داشتن گزینه‌های متنوعی از عطر و خوشبوکننده‌ها، به کاربران امکان می‌دهد تا بر اساس سلیقه‌ی خود عطری را انتخاب کنند که بهترین تجربه را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد.

در کل، یک عطر و خوشبوکننده هوا و محیط باید عطری طبیعی، ماندگار، پراکنده، غیرتحریک‌کننده، با طراحی جذاب و با گزینه‌های متنوع باشد.

عطر و خوشبوکننده هوا ایفل

عطر و خوشبوکننده هوا ایفل (Eyfel) یک برند مشهور و پرطرفدار در زمینه عطر و خوشبوکننده هوا است. این برند با طراحی‌های زیبا و عطرهای متنوع، توانسته است جایگاه قابل توجهی در بازار بین‌المللی کسب کند و مورد توجه بسیاری از مصرف‌کنندگان قرار بگیرد.

یکی از دلایل همه‌گیری و محبوبیت زیاد عطر و خوشبوکننده هوا ایفل، کیفیت بالا و استفاده از مواد اولیه با کیفیت است. از روغن‌های اساسی طبیعی و عصاره‌های گیاهی در ترکیبات عطر و خوشبوکننده هوا ایفل استفاده می‌شود که به عطری طبیعی و لذت‌بخش منجر می‌شود. این امر، تجربه‌ی مطلوبی را برای کاربران ایجاد می‌کند و باعث شده تا بیشترین استقبال را از سوی آن‌ها داشته باشد.

علاوه بر کیفیت بالا، عطر و خوشبوکننده هوا ایفل با طراحی‌های زیبا و جذاب نیز توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. بسته‌بندی‌های زیبا و متناسب با محصولات، باعث جلب توجه مصرف‌کنندگان و ایجاد حس لوکسی در استفاده از این محصولات می‌شود.

همچنین، ایفل با ارائه گزینه‌های متنوعی از عطر و خوشبوکننده هوا، به کاربران امکان می‌دهد تا بر اساس سلیقه و مورد نیاز خود، عطری را انتخاب کنند. این تنوع در ارائه محصولات، باعث می‌شود تا ایفل جایگاه وسیعی در بازار هدایای تجاری، محیط‌های کاری، فضاهای رستورانی و هتل‌ها به دست آورد.

با توجه به کیفیت بالا، طراحی زیبا، گزینه‌های متنوع و تجربه‌ی مطلوبی که عطر و خوشبوکننده هوا ایفل ارائه می‌دهد، محبوبیت و همه‌گیری این برند در بازار عطر و خوشبوکننده هوا قابل درک است.

نتیجه‌گیری:

فروشگاه مستر مدیت با در نظر گیری انواع سلایق با داشتن نماد اعتماد الکترونیک، به شما عزیزان اطمینان بهترین محصولات را می دهد و شما می توانید در کنار انواع خوشبوکننده هوا، خرید جاعودی و انواع عود را هم در سبد خرید خو داشته باشید.

منبع: مستر مدیت

کد خبر 751464

دیگر خبرها

  • (اینفوگرافیک) راهنمای سوخت رسانی به سیستم ایمنی انسان!
  • علت خوابیدن باتری موتور طرح کلیک چیست و راهنمای کامل تعویض باتری طرح کلیک
  • راهنمای انتخاب قفل درب هتل
  • راهنمای انتخاب بهترین عطر و خوشبوکننده هوا با مستر مدیت
  • راهنمای دریافت ویزای تایلند
  • راهنمای دیدنی‌های تایلند: نقاطی که در سفر به این کشور حتماً ببینید
  • راهنمای خرید نهال گردو اصلاح شده ضمانتی و معتبر
  • راهنمای طراحی و چاپ حرفه ای کاتالوگ در چاپخانه تهران
  • کاربرد ها و راهنمای خرید لوله استیل مانیسمان
  • راهنمای راه اندازی خط تولید