Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت در بازدیدی چندساعته از واحدهای صنعتی بروجرد پای گلایه‌های فعالان حوزه تولید و صنعت سنگ استان لرستان نشست و به برخی از انتقادات و مشکلات آنان پاسخ داد.

به گزارش مشرق، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت روز دوشنبه در رأس هیئتی بلندپایه از وزارتخانه گرفته تا استانداری لرستان برای بازدیدی چندساعته به شهرستان بروجرد سفر کرد تا در ابتدای راه برای بازدید از طرح توسعه شرکت زاگرس پوش روانه شهرک صنعتی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش سهم زاگرس پوش در بازار تولیدات داخلی

شرکت زاگرس‌پوش بروجرد دارنده یکی از مدرن‌ترین کارخانجات تولید پوشاک، با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا از کشورهای صاحب صنعت در این صنعت میزبان نعمت زاده شد تا طرح توسعه این کارخانه توسط وی افتتاح شود کارخانه‌ای که این روزها آوازه‌ای ملی یافته و در بازار سخت رقابت صنعت پوشاک دست‌به‌عصا همچنان ادامه فعالیت می‌دهد تا به گفته رحیم چگنی مدیرعامل این شرکت در صورت اجرای این طرح یک‌سوم به ظرفیت تولید افزوده‌شده و 250 نفر در این طرح مشغول به کار خواهند شد.

البته مدیرعامل این شرکت از استقبال وزیر صنعت از اجرای طرح توسعه این واحد تولیدی نیز خبر داد و گفت: مجموع حجم سرمایه‌گذاری در این واحد تولیدی حدود 30 میلیارد تومان است و درخواست تسهیلات 20 میلیارد تومانی به بانک صنعت و معدن نیز ارائه‌شده است.

عدم فعالیت خطوط تولید زاگرس خودرو در سکوت کامل

مقصد بعدی وزیر صنعت و هیئت همراه بازدید از کارخانه زاگرس خودرو بروجرد بزرگ‌ترین کارخانه خصوصی خودروسازی کشور بود که به‌رغم مقاومت‌های فراوانی که نسبت به عدم انتشار اخبار تعطیلی این کارخانه شده بود اما مشاهدات حاضران در این بازدید بر اظهارات گذشته مبنی بر تعطیلی و توقف خطوط تولید این کارخانه صحه گذاشت.

کارخانه زاگرس خودرو بروجرد که روزگاری با سروصدای فراوان نان بیش از 500 خانوار را تأمین می‌کرد امروز بی‌سروصدا و ساکت در گوشه‌ای از اشترینان در انتظار رونق تولید و توجه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است تا با گذر از بند تحریم‌هایی که گفته می‌شود درد این کارخانه شده است روزگار فراز خود را بازیابد.

نعمت زاده البته به بازدید از این کارخانه سوت‌وکور و بدون کارگر ادامه داد و ترجیح داد جلسه صحبت و رایزنی خود با مدیران این کارخانه را پشت درب‌های بسته بدون حضور رسانه‌ها پیگیری کند که ظاهراً خواست مدیران این شرکت برای دریافت تسهیلات ارزی و رفع مشکل همکاری با شرکت مالزیایی طرح و بررسی‌شده است.

نساجی بروجرد امیدوار به بهره‌مندی از تسهیلات رونق تولید

نساجی بروجرد مقصد انتهایی بازدیدهای وزیر صنعت بود تا از سالن‌های به‌تازگی مجهز شده این کارخانه و نحوه فعالیت از آن بازدید شود و گپ و گفت کوتاهی نیز با مدیر این کارخانه بزند.

مدیر نساجی بروجرد در این بازدید گفت: نساجی بروجرد به‌عنوان یک برند مطرح نساجی در کشور در دو سال اخیر با حمایت‌های شخص استاندار لرستان از مشکلات فراوانی نجات‌یافته و حالا هم با حضور وزیر صنعت امیدوارتر به آینده آن‌هم با همکاری بانک‌ها و بهره‌مندی از تسهیلات رونق تولیدشده است.

حالا نوبت به جلسه جمع‌بندی و شرکت در نشستی با حضور فعالان صنعت سنگ استان لرستان در فرمانداری بروجرد رسید تا وزیر صنعت این بار پای درد و دل فعالان این حوزه بنشیند و از آن‌ها ارائه راهکار بخواهد.

تکذیب بیکاری 30 هزار کارگر سنگری‌های کشور

هرچند محسن غیاثوند رئیس هیئت‌مدیره کانون سنگ ایران بار دیگر بیکاری 30 هزار کارگر سنگری‌های کشور طی سه سال اخیر را یادآور شد و از مرگ تدریجی واحدهای سنگ‌بری استان لرستان به‌شدت انتقاد کرد و رسیدگی به این مهم را مطالبه جدی خود و همکارانش دانست اما بارها و به‌دفعات صفی خانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان این اظهارات و ارائه این آمار را اغراق‌آمیز دانست و البته معاون استاندار لرستان نیز در توجیه این آمار تلاش کرد آماری از میزان اشتغال سنگ‌بری‌های استان در طول سه سال گذشته ارائه دهد تا به‌اصطلاح خود جو سیاسی شده را آرام نماید.

یک سخنرانی نامربوط می‌تواند امنیت سرمایه‌گذاری را پایین آورد!

البته غیاثوند تنها به دادن این آمار اکتفا نکرد و خام فروشی در صنعت سنگ را بلای جان این صنایع اعلام کرد و برای وزیر هم طرحی به‌منظور ایجاد پایانه سنگ در استان و جلوگیری از صدور سنگ خام ارائه داد.

اما این تذکرات رئیس هیئت‌مدیره کانون سنگ ایران واکنش وزیر صنعت را به دنبال داشت تا نعمت زاده در نطقی کوتاه این‌چنین تذکر دهد که: یک سخنرانی نامربوط می‌تواند امنیت سرمایه‌گذاری را پایین آورد.

وی افزود: افزایش نرخ سود تسهیلات بانکی بیش از 18 درصد خلاف شرع است و بانک‌ها باید بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار تعهدات خود را انجام دهند وگرنه مشمول برخورد خواهند شد.

عملکرد بانک‌ها را به‌پای دولت نگذارید

وزیر صنعت البته تذکر داد عملکرد بانک‌ها را به‌پای دولت نگذارید چراکه در دولت مصوب شده بانک‌ها حق ندارند سود بالای 10 درصد دریافت کنند.

رواج دلالی گری در بازار خرید سنگ، تسهیلات با سود بالا، تعطیلی 110 سنگ‌بری بروجرد درنتیجه رکود مسکن، بی‌اعتباری صنعت سنگ کشور و ناتوانی مدیران این صنعت در پرداخت معوقات بانکی خود تنها بخشی از گلایه‌های فعالان حوزه سنگ استان لرستان بود.

عدم تعلق یارانه 30 درصدی به بخش تولید

اما هوشنگ بازوند استاندار لرستان نیز تلاش کرد تا برخی از مشکلات این واحدها را از عدم تعلق یارانه 30 درصدی به بخش تولید بازگو کند.

وی گفت: قیمت حامل‌های انرژی دو برابر شده و این هزینه‌های سنگین نفس صنایع را گرفته و این امر درنتیجه سیاست‌های نادرست دولت قبل به وجود آمده است.

وزیر صنعت در انتها در جریان مصاحبه خود با خبرنگاران از روند انتقادی شکل‌گرفته در برخی رسانه‌ها مبنی بر انتشار اخبار تعطیلی کارخانجات مختلف نیز انتقاد کرد و گفت: این تعطیلی‌ها مربوط به هفت یا هشت سال گذشته بوده است و تمام تلاش خود را برای احیای واحدهای راکد به کار می‌بندیم.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۵۵۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازارچه صنایع‌دستی محلی در بروجرد افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن‌پور امروز دوشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: باهدف ارائه خدمات به مسافران نوروزی و گردشگران، کمپین و بازارچه صنایع‌دستی محلی در سراب «زارم» شهرستان بروجرد افتتاح شد.

وی افزود: این بازارچه و کمپین نوروزی با همکاری اداره کل امور عشایر استان و شهرستان بروجرد در مسیر جاده اصلی بروجرد - خرم‌آباد و در حاشیه روستای سراب «زارم» افتتاح شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، اضافه کرد: در این کمپین نوروزی، سیاه‌چادر عشایری احداث شده و صنایع‌دستی عشایری و محصولات غذایی روستاییان و عشایر در معرض بازدید و فروش علاقه‌مندان و مسافران نوروزی قرار گرفته است.

کد خبر 6062237

دیگر خبرها

  • ضرورت یکپارچگی پتروشیمی‌ها دراجرای راهبرد جهش تولید بامشارکت مردم
  • ضرورت همکاری و یکپارچگی پتروشیمی‌ها در اجرای راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • (ویدیو) وزیر کار: کارگرِ کارگران هستیم
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه ای و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • پل چالان‌چولان لرستان سازه‌ای تاریخی بر شانه‌های شالوده‌ای کهن
  • هدف وزارت کار برای جهش ۲۰درصدی تولید صنایع بزرگ
  • طرح‌های معدن و صنایع معدنی متعددی امسال افتتاح می‌شود
  • صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در یک‌هزاروچهارصدودو
  • بازارچه صنایع‌دستی محلی در بروجرد افتتاح شد