Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-28@00:42:06 GMT

5 علت شگفت انگیز ابتلا به سرطان

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۵۶۴۱۴

5 علت شگفت انگیز ابتلا به سرطان

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ در اینجا 5 عامل شگفت انگیزی که روزانه در مواجهه با آنها ممکن است قرار داشته باشیم و از سرطان زا بودن آنها بی اطلاع باشیم، معرفی شده است:

افزایش وزن در دوران نوجوانی؛ سرطان معده و مری: مطالعات محققان آمریکایی نشان داده نوجوانان دارای اضافه وزن و چاقی 2.1 برابر بیشتر از سایر همتایانشان در معرض خطر ابتلا به سرطان معده و مری در بزرگسالی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



الکل؛ سرطان سینه، روده بزرگ، کبد و سرطان مری: حدود 3.5 درصد تمام مرگ های مبتلایان به سرطان در آمریکا و در هر سال، ناشی از نوشیدن الکل است. این در حالی است که در سال 2009 میلادی، 20 هزار مرگ ناشی از سرطان های مرتبط با نوشیدن الکل در این کشور ثبت شد. به گفته پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد، الکل یک ماده سرطان زا است حتی اگر در مقادیر کم مصرف شود. قوی ترین ارتباط بین الکل و سرطان مربوط به سرطان های سینه، مری، روده بزرگ و کبد است.

گوشت کبابی و ماهی؛ سرطان کولورکتال، سرطان پروستات: پخت انواع گوشت در درجه حرارت بالا مانند سرخ کردن یا کباب کردن روی شعله های باز، می تواند منجر به افزایش مواد شیمیایی به نام آمین هتروسیکلیک و هیدروکربنهای آروماتیک چند حلقه ای روی گوشت حیوانات شده و همین روند خطر ابتلا به سرطان های کولورکتال، و روده بزرگ را افزایش دهد. علاوه بر این مطالعاتی که در مجله بین المللی سرطان به چاپ رسیده، نشان می دهد پخت گوشت در دمای بالا، خطر ابتلا به سرطان پروستات پیشرفته را نیز تا 40 درصد افزایش می دهد.

کرم های ضد آفتاب؛ سرطان پوست: در حال حاضر همه می دانند که اشعه ماوراء بنفش خورشید و اشعهUVدر سالن های برنزه خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد اما محققان دانشگاه میسوری آمریکا نیز اعلام کرده اند که برخی از کرم ها و محصولات دارویی ضد آفتاب ممکن است باعث ابتلا به سرطان پوست شود زیرا حاوی ماده اکسید زینکzinc oxideاست که یکی از مواد شایع مورد استفاده در این محصولات به شمار می رود. محققان در تفسیر این امر به بروز کنش و واکنش بین اشعه خورشید و اکسید زینک اشاره کردند که باعث شکل گیری رادیکالهای آزاد شده می شود و به نوبه خود در تخریب سلولها وDNAآنها نقش دارد و احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد. این محققان گفتند: هراندازه اکسید زینک بیشتر در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید باشد به همان اندازه هم احتمال تخریب و از بین رفتن سلولها بیشتر می شود و احتمال ابتلا به سرطان پوست افزایش می یابد.

کار در شیفت شب؛ سرطان سینه: کار در شیفت شب فقط مختل کننده چرخه خواب و بیداری نیست بلکه خطر ابتلا به سرطان سینه را نیز در زنان افزایش می دهد. تغییر در الگوهای خواب سبب سرکوب ملاتونین و خطر توسعه تومور خواهد شد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۵۶۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنچلوتی: این رئال شگفت‌انگیز است

سرمربی ایتالیایی رئال مادرید بعد از پیروزی برابر سوسیداد به ستایش از شاگردانش پرداخت و از استعداد باورنکردنی آردا گولر صحبت کرد.

به گزارش  ایسنا، رئال مادرید در بازی آغازین هفته سی‌وسوم رقابت های لالیگا با تک گل دقیقه ۲۹ آردا گولر رئال سوسیداد را شکست داد و یک گام دیگر به قهرمانی زودهنگام در لالیگا نزدیک‌تر شد.

به نوشته مارکا، کارلو آنچلوتی در نشست خبری بعد از بازی گفت: همه بازیکنان رئال مادرید در این بازی عملکرد بسیار خوبی داشتند و وظیفه خود را در زمین به خوبی انجام دادند. گولر، کارواخال و گارسیا همه خوب بودند و با تمرکز بازی کردند. گولر در آینده بازیکن بسیار مهمی برای ما خواهد بود. شک نکنید او فصل آینده هم اینجا بازی خواهد کرد. او یک استعداد غیرعادی است که خیلی خوب تمرین می‌کند تا شرایط بازی در رئال را داشته باشد. او سن و سال زیادی ندارد و به همین خاطر کم‌کم به ترکیب اضافه می‌شود.

آنچلوتی درباره مودریچ هم گفت: آمادگی بدنی او خیره‌کننده است و این را در بازی‌های اخیر به‌خوبی نشان داده است. وضعیت او شگفت‌آور است و می‌تواند در دیدار سه‌شنبه برابر بایرن‌مونیخ هم بازی کند. باید تغییراتی در ترکیب اصلی بازی برابر بایرن‌مونیخ به وجود بیاورم. میلیتائو هم به شرایط بازی رسیده است و به نظرم عملکرد خوبی داشت.  بسیار خوشحالیم که بازیکنان مصدوم در حال بازگشت به ترکیب اصلی‌اند. آنها کمک زیادی به ما خواهند کرد.

سرمربی رئال مادرید در دیدار برابر سوسیداد ۹ تغییر در ترکیب اصلی داشت. آنچلوتی درباره تغییرات زیاد در ترکیب رئال گفت:  همه فکر می‌کردند این بازی آسانی برای ماست و برای تفریح به اینجا آمده‌ایم؛ به استثنای بازیکنان که این چنین فکر نکردند و نگاهی بسیار جدی به این بازی داشتند. خوشبختانه همین تفکر باعث شد تا بازی را بسیار جدی بگیریم و یک پیروزی ارزشمند را کسب کنیم.

آنچلوتی در پایان گفت: رئال مادرید در بازی امشب خوب ظاهر شد و با شایستگی هم به پیروزی دست پیدا کرد. پیروزی در اینجا آسان نیست. ما یک تیم شگفت‌انگیز داریم و این همان تیمی است که من دوست دارم. تا قهرمانی چهار امتیاز دیگر می‌خواهیم و به قهرمانی بسیار نزدیک شده‌ایم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویدئویی شگفت‌انگیز از صدای جوجه تیغی که شبیه گریه نوزاد است
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • خلق اثر هنری شگفت انگیز دیوار چین (فیلم)
  • چند حقیقت شگفت انگیز درباره کشور هند و فرهنگ مردم آن
  • مهارت بی‌نظیر یک مرد در صید مار کبرا با بطری پر بازدید شد (فیلم)
  • آنچلوتی: این رئال شگفت‌انگیز است
  • (ویدئو) مهارت یک مرد در صید مار کبرا با بطری ۲۰ میلیون بار دیده شد
  • دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم
  • هفت کشف شگفت‌انگیز درباره سیاره عطارد
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن