Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@13:57:53 GMT

30 درصد دانش‌آموزان کردستان به چاقی مبتلا هستند

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۵۶۷۴۵

30 درصد دانش‌آموزان کردستان به چاقی مبتلا هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، به افزایش وزن در دانش آموزان اشاره کرد و افزود: 30 درصد دانش آموزان استان به چاقی و افزایش وزن مبتلا هستند که باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزام بیدارپور خاطرنشان کرد: یکی از اهداف دانشگاه علوم پزشکی این است که با ارائه آموزش‌های لازم بهداشتی به خانواده ها و دانش آموزان، در زمینه افزایش قد و سلامت جسمی دانش آموزان تلاش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به نقش مربیان و مشاوران مدارس تأکید کرد و گفت: از وظایف مربیان و مشاوران، آشنا کردن دانش آموزان با مهارت های زندگی است.

بیدار پور با بیان اینکه مهارت ها باید به کار گرفته شود، اظهار داشت: یکی از مهارت ها گفتگو است و برای بیشتر شدن سلامت روان باید مهارت نه گفتن و تفکر نقادانه را در دانش آموزان افزایش دهیم.

وی افزود: دانش آموزان باید در زمینه شناخت تکنولوژی و جهان آشنا شوند و این امر که جزو مهارت هایی است که در جزوات و کتاب های سفیران سلامت وجود دارد، نهادینه شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به شعار سازمان بهداشت جهانی گفت: بیماری‌های روحی و روانی رو به افزایش است و وظیفه سفیران سلامت این است که با آموزش‌های لازم در جهت سلامت روحی و روانی دانش آموزان تلاش کند.

بیدار پور آشنایی معلمان با علائم افسردگی را ضروری دانست و گفت: شناسایی به موقع افسردگی در میان دانش آموزان نقش تاثیرگذاری در پیشگیری و درمان این بیماری دارد و از تأخیر و غیبت در کلاس‌ها جلوگیری می کند.

وی به همکاری مشاوران در مدارس اشاره کرد و گفت: معلمان باید به علائم افسردگی دانش آموزان توجه کنند و آنان را به روانشناسان و مراکز بهداشتی مربوطه معرفی کنند .

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۵۶۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور

نادر کریمی‌بیرانوند ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: در اجرای طرح «شهید محمودوند» که در راستای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل  اجرا می شود، سال گذشته ۶۰ هزار تارک و بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش بازگشتند.

 مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را یک عامل مهم در رشد ساحت اقتصادی و اشتغال عنوان کرد و گفت: تا وقتی که دانش‌آموزان مهارت ورود به بازار کار را کسب نکنند نمی‌توانند در این امر تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه مدارس شبانه‌روز اوقات فراغت خوبی برای دانش آموزان در خود دارد، بیان کرد: استان کردستان یک استان پیشرو در مهارت آموزی مدارس شبانه روز است و در همین راستا نمایشگاه طرح‌های خوداتکایی مدارس شبانه روز استان در محل نمایشگاه‌های دائمی از امروز برپا می‌شود.

کریمی بیرانوند از تصویب آیین‌نامه مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان متوسطه خبر داد و افزود: در ساختار آموزشی نیز تغییراتی داده شده و ساعات درسی مهارت آموزش داده خواهد شد.

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این اقدام دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در طول سه سال تحصیلی خود ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی را در قالب درس‌های خود می‌گذرانند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • بانک مهر ایران گره‌گشای مشکلات دانش آموزان نیازمند در کردستان
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد