Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک؛ بخش مهمترین عناوین:


در حالی فضای انتخابات ریاست‌جمهوری دوره دوازدهم داغ می‌شود که هنوز حرف جدی و اجرایی از ۶ نامزد مربوطه در زمینه امور فرهنگی هنری شنیده نشده است.

به گزارش خبرنگار بی‌باک، با مشخص شدن نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و آغاز برنامه‌های تبلیغاتی کم کم مشخص می‌شود که هر کدام از آنها بر چه محورهایی بیشتر تمرکز کرده و برای آینده کشور طرح و برنامه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه تا امروز آنچه بیشتر از همه نامزدها شنیده و خوانده شده است، مطالبی درباره مسایل اقتصادی است و همچون بسیاری از انتخابات گذشته مسایل فرهنگی یا اصلا در محورهای برنامه ها دیده نمی شود و یا در روزهای نزدیک به روز رای‌گیری و آنهم با هدف جمع آوری رای بیشتر و جذب جامعه فرهنگی هنری به حرفای این افراد اضافه خواهد شد، اما یکی از نکاتی که اشاره به آن لازم است اینکه در برنامه ای که شامگاه ۳ اردیبهشت در شبکه یک سیما پخش شد و طی آن قرعه‌کشی برای مشخص شدن زمان پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها در شبکه های رادیو و تلویزیون انجام شد از بین ۶ نامزد تنها یکی از آنها نماینده‌ای با سابقه هنری معرفی کرده بود. سیدمحمود رضوی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون که به عنوان نماینده محمدباقر قالیباف در این مراسم حضور یافته بود در کارنامه خود ساخت فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی موفقی را دارد و حضور مشخص وی در کنار یک چهره سیاسی را می‌توان اتفاقی قابل اعتنا دانست.

به نظر می‌رسد حضور مشاور و نماینده با تجربه و سابقه فعالیت هنری و فرهنگی در کنار همه نامزدهای انتخاباتی یک ضرورت است تا بار دیگر تجربه‌های گذشته تکرار نشود که بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی و سیاسی بدون توجه به شاخصه‌های فرهنگی هنری و پیوست‌های فرهنگی انجام گیرد و پس از سال‌ها نتیجه و تاثیر اجرایی شدن آنها خودش را بر فرهنگ جامعه نشان دهد.

حال باید دید قالیباف هم تا چه اندازه از ظرفیت حضور یک چهره هنری و مشاوره‌های او استفاده می‌کند و به مرور در برنامه‌هایی که از سوی وی اعلام می‌شود ردپای مسایل فرهنگی پررنگ‌تر می‌شود. همچنین با توجه به سابقه او در شهرداری تهران که بخش مهمی از فعالیت‌های هنری و فرهنگی یک شهر را تحت پوشش خود قرار می‌دهد انتظار می‌رود که برنامه‌ریزی فرهنگی در برنامه‌هایی که وی به عنوان رییس‌جمهوری احتمالی آینده در نظر دارد مشخص‌تر بیان شود.

در چنین شرایطی باید دید ۵ نامزد دیگر چه برنامه‌هایی در حوزه فرهنگ و هنر دارند و البته با نگاهی به کارنامه دولت فعلی به ریاست حجت‌الاسلام روحانی که او نیز یکی از نامزدهای فعلی انتخابات است می‌توان از او بیشتر از همه توقع داشت که نگاهی جدی به کارنامه خود در زمینه فرهنگ و هنر داشته باشد زیرا عملکرد دولت وی در این زمینه جای نقد و تامل جدی دارد.

در مراسم قرعه‌کشی برنامه‌های انتخاباتی صدا و سیما علی نیکزاد رییس ستاد انتخاباتی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، حسام الدین آشنا به نمایندگی از حسن روحانی، سید محمود رضوی به نمایندگی از محمدباقر قالیباف، سید محسن سیدحسین نماینده سید مصطفی میرسلیم، ابوالقاسم خوشرو نماینده اسحاق جهانگیری و مهدی فراهانی نماینده سید مصطفی هاشمی‌طبا حضور داشتند.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۵۷۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری گردهمایی و پیاده‌روی با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی نسبت به اختلال طیف اوتیسم

فعال حوزه اختلال طیف اوتیسم گفت: صبح روز جمعه، چهاردهم اردیبهشت در محل باغ غدیر اصفهان با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی عمومی جامعه نسبت به اختلال طیف اوتیسم، رویداد گردهمایی و پیاده‌روی به مسافت یک کیلومتر با شعار «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است.» با حضور عموم مردم برگزار می‌شود.

امیر سالار شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص اهمیت آگاهی از اختلال طیف اوتیسم بین عموم مردم جامعه اظهار کرد: آمار جهانی نشان‌دهنده این موضوع است که ابتلاء به اختلال طیف اوتیسم در سراسر دنیا روندی صعودی و افزایشی دارد و امکان دارد تا نیم قرن آینده با گسترش شدید این اختلال مواجه شویم که هنوز علت این بیماری آن طور که باید مشخص نیست و روش درمان قطعی برای آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هرگاه علت و درمان مشخصی برای یک بیماری یا اختلال وجود نداشته باشد، افزایش آگاهی مردم نسبت به آن اهمیت ویژه‌تری پیدا می‌کند، افزود: مردم باید آگاه باشند که اگر با شخص مبتلا به اختلال طیف اوتیسم در خانواده یا جامعه روبه‌رو شدند، چه رفتاری از خود بروز دهند و چگونه با این افراد تعامل داشته باشند، به همین سبب برنامه‌ای با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی عمومی جامعه نسبت به اختلال طیف اوتیسم برنامه‌ریزی شده است.

فعال حوزه اختلال طیف اوتیسم ادامه داد: با همکاری شهرداری اصفهان، اداره ورزش و جوانان استان اصفهان و به همت فعالان حوزه اختلال طیف اوتیسم برنامه گردهمایی و پیاده‌روی نمادین برای مبتلایان اختلال اوتیسم در ساعت ۱۰ صبح روز جمعه، چهاردهم اردیبهشت در محل درب اصلی باغ غدیر اصفهان به مدت یک ساعت برگزار می‌شود.

شریفی با بیان اینکه با لباس‌های هماهنگ مزین به شعار «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است.» برنامه گردهمایی و پیاده‌روی را پیش خواهیم برد، عنوان کرد: این برنامه با حضور ریاست هیئت ورزش‌های همگانی استان اصفهان و تعدادی از ورزشکاران حرفه‌ای در رشته‌های مختلف مانند صخره‌نوردی، کشتی و دو و میدانی، متخصصان اختلال طیف اوتیسم، فعالان ورزشی، روان‌شناسان، تمام علاقه‌مندان به حیطه فرهنگ و عموم مردم برگزار می‌شود.

وی در خصوص فعالیت‌های این گردهمایی اضافه کرد: در حمایت از افراد مبتلا به اختلال اوتیسم، رویداد پیاده‌روی با حضور خانواده‌ها برگزار کنیم که علاوه‌بر آن تیم حرفه‌ای ورزشی نیز حضور دارند و فاصله‌ای حدود یک تا سه کیلومتر را دوندگی می‌کنند.

کد خبر 749964

دیگر خبرها

  • تجلیل از مشاهیر، موجب اعتلای فرهنگی و هنری می شود
  • انتقاد از فروش لباس‌های غیرمأنوس با فرهنگ ایرانی در بازار
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • نفرات جدید کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی با برگزاری مجدد انتخابات مشخص شدند
  • برگزاری گردهمایی و پیاده‌روی با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی نسبت به اختلال طیف اوتیسم
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • اولویت مجلس آینده «اقتصاد» و «فرهنگ» خواهد بود