Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@13:17:13 GMT

مسابقات طلاب نشان داد حوزه‌‌های شیعه منادی وحدت هستند

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۵۷۵۱۰

مسابقات طلاب نشان داد حوزه‌‌های شیعه منادی وحدت هستند

داور بین المللی قرآن و اولین دوره مسابقات قرآن طلاب جهان اسلام خواستار ایجاد مجله چندزبانه قرائات و حفظ در حوزه شد و تاکید کرد: مسابقات طلاب نشان داد حوزه های شیعه منادی وحدت هستند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، حمیدرضا ستوده نیا، داور اولین دوره مسابقات قرآن طلاب جهان اسلام گفت: این مسابقات پیام های متعددی دارد؛ اول اینکه حوزه علمیه شیعه به عنوان متولی این مسابقات از توان بالایی برخوردار است و می تواند توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی را مدیریت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دومین پیام این مسابقات تصریح کرد: این مسابقات می تواند توهم باطلی را که در ذهن برخی از مسلمین مبنی بر اینکه شیعیان قادر به خواندن قرآن نیستند و قرآنی متفاوت و تحریف شده دارند را از بین ببرد.

ستوده نیا تاکید کرد: امروزه بر همه مسلمین جهان روشن شده است که قاریان و حافظان شیعه از بهترین قراء و حافظان دنیای اسلام هستند و این مسئله در پرتو چنین برنامه های ایجاد شده است.

ستوده نیا با اشاره به سومین پیام اولین مسابقات قرآن طلاب جهان اسلام بیان کرد: حوزه علمیه شیعه منادی وحدت میان همه مسلمین است بر خلاف تبلیغات ناورای دشمنان و رفتارهای ناصحیح برخی از افراطیون و برگزاری چننی مسابقاتی باعث خواهد شد تا وحدت مسلمین افزایش یابد.

داور بین المللی قرآن کریم و استاد دانشگاه با اشاره به سطح مسابقات نیز گفت: سطح این دوره از مسابقات که روز اول آن سپری شده تاکنون رضایتبخش بوده است و منتظریم در نوبت های بهدی نیز شاهد قرائت و ارایه حفظ های بهتری نیز باشیم.

ستوده نیا با تاکید بر اینکه این مسابقات در مقایسه با سایر مسابقات بین المللی قرآن در کشورهای دیگر از سطح خوبی برخوردار است اظهار کرد: در هر دو رشته قاریان و حافظان به ارایه خوب و قابل قبولی پرداختند.

وی تاکید کرد: یکی از بهترین فعالیت ها در داخل و خارج کشور برای ترویج انس با قرآن در بین مردم و حوزویان برپایی همایشات و مسابقات قرآن کریم است.

وی بر لزوم برپایی کارگاه های آموزشی با موضوعات قرآنی تاکید کرد و افزود: پیشنهاد من این است که یک مجله وزین و تخصصی در حوزه قرائات قرآن و در حفظ توسط حوزه علمیه قم تاسیس و به چند زبان مطالب خو را منتشر کند.

انتهای‌پیام/

R1444/P1010114/S4,37/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۵۷۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، مجید منادی صبح امروز شنبه در اولین محفل شعر ارادت رضوی که در هویزه برگزار شد، بیان کرد: در استان خوزستان ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی برگزار شده و جشنواره امروز پا گرفته و به جشنواره نامدار و شناسنامه داری تبدیل شده که در سراسر کشور اهالی شعر، فرهنگ و ادب در وزارت ارشاد و دیگر وزارت‌ها و دستگاه‌ها همه آن را به این نام می‌شناسند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه این استان دروازه ورود تشیع به کشور و قدمگاه آقا امام رضا (ع) است، عنوان کرد: همه شهرهای خوزستان معطر به عطر آقا امام رضا (ع) است به همین دلیل سال گذشته این موضوع را مطرح کردیم که با توجه به ظرفیت عظیم و بزرگی که در شعر و ادب استان خوزستان به ویژه در بخش شعر عربی وجود دارد، چرا صرفاً یک یا دو شهر میزبان باشند.

منادی ادامه داد: اگر در استان خوزستان بتوانیم موضوع شعر عربی، ادب و فرهنگ شیعی و ولایی را با زبان عربی منتقل و مطرح کنیم و آنطور که باید خدمتگزاری و شکوفایی انجام شود، آنگاه می‌تواند دریچه‌ای برای ارتباط با کل جهان اسلام و دنیای اسلام باشد.

وی افزود: امروز شاهد هستیم در دوره‌ای که ایران اسلامی به دلیل فرهنگ حسینی و رضوی که در میان مردمش وجود دارد، مقابل رژیم غاصب صهیونیست می‌ایستد و به او سیلی تاریخی می‌زند، لذا این مساله یک مساله هویتی است که باید سر دست گرفته و آن را مطرح کنیم تا جوان‌های ما دچار خودکم بینی یا اندیشه‌های انحرافی نشوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: جوان‌های ما باید متوجه باشند که قدرت، هویت و آن فرهنگی که آنها را در دنیا سربلند و عزتمند می‌کند کدام فرهنگ، تاریخ و هویت است و این هویت ولایی را داشته باشیم که اگر رشد پیدا کرد و شکوفا شد، دریچه‌ای ارزشمند برای گفت‌وگو با جهان اسلام خواهد بود.

منادی گفت: نگاه ملت‌ها و مردم مسلمان در سراسر کشورهای اسلامی قبل و بعد از عملیات وعده صادق را که بررسی کنید، مشاهده می‌کنید که ایستادگی در مقابل ظلم و فساد مربوط به فرهنگ حسینی و رضوی است که ما مردم خوزستان افتخار داریم بگوییم این استان قدمگاه آقا امام رضا (ع) است.

وی بیان کرد: امسال همچو سال گذشته، روند جدید جشنواره شعر رضوی در حال اجرا است به این صورت که اغلب شهرستان‌های خوزستان به نوعی میزبان جشنواره بین‌المللی شعر رضوی باشند تا بتوانیم فضایی را ایجاد کنیم که از ادب، فرهنگ، شعر، محصولات فرهنگی و هویتی در شهرهای و برنامه‌های مختلفی را استفاده کنیم.

کد خبر 6089944

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در ارگان‌های دولتی
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • مسابقات پیشکسوتان فوتبال تهران؛ پرسپولیس در آستانه صعود، استقلال در یک قدمی حذف
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود