Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان رضوی گفت: با هدف ایجاد گردش‌های مالی کلان، شناسایی فرصت‌های اقتصادی، ایجاد اشتغال پایدار و افزایش درآمد سرانه شهروندان؛ باید صندوق‌های اعتباری مشترک میان کشورهای اسلامی در توسعه شهر ایجاد شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصبح توس،علیرضا رشیدیان صبح امروز در کنفرانس بین‌المللی برنامه ریزی و مدیریت شهری با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل تشکیل کانون‌های زیستی فعالیت‌های انسان‌های روی کره زمین است،اظهار کرد: براساس آمارهای مختلفبرنامه ریزی‌های مدیریت شهری اهمیت زیاد دارد؛همچنین از نیمه قرن بیستم، 30 درصد جمعیت دنیا در شهرها زندگی می‌کردند و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2050، 70 درصد جمعیت کره زمین در شهرها باشند که هم اکنون 50 درصد جمعیت شهرنشین داریم که.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جمعیت شهری در ایران با سرعت و شتاب بیشتر در حال اجرا است و جمعیت شهری دنیا در سال 2050 به بیش از شش میلیارد جمعیت شهری و دو میلیارد جمعیت روستایی می‌رسد، به همین دلیل تدوین الگوی مدیریت شهری از ضروریات است.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر: لازم است نیازهای واقعی مردم در عرصه مدیریت شهری شناسایی، تدوین، پیگیری و اجرا شوند، همچنین برنامه ریزان شهری باید با نگاه اقتصادی در تنظیم پروژه‌های شهری، افزایش مشارکت مردمی و توزیع قدرت و غیر متمرکز بودن آن برنامه ریزی‌های مناسب انجام دهند.

رشیدیان تصریح کرد: افزایش مستمر درآمد سرانه با سیر اقامت مردم از روستا به شهر، مدیریت مشارکتی و دادن اختیار بیشتر به مسئولان، توجه به محیط زیست، توسعه فضای سبز و توسعه حمل و نقل عمومی با محوریت حمل و نقل ریلی در توسعه شهری مورد توجه است، همچنین در سال 2017 مشهد از سمت سازمان آیسسکو به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده که این فرصت را ایجاد کرده است تا برنامه به ریزی های فرهنگی در ابعاد بین‌المللی و کلان‌شهرهای کشور مسلمان کمک کند.

وی تاکید کرد:باید برای رفع مشکلات و موانع برنامه‌ریزی لازم با هدف شناسایی فرصت‌های اقتصادی، ایجاد گردش‌های مالی کلان، ایجاد اشتغال پایدار، ایجاد صندوق‌های اعتباری مشترک میان کشورهای اسلامی و جذب مشارکت شهروندان در توسعه شهری، افزایش درآمد سرانه را پیگیری کرد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اهمیت تعامل در برنامه ریزی شهری گفت: باید برنامه ریزی به صورتی باشد که صندوق‌های اعتباری در توسعه شهری در کشورهای مختلف تاسیس شود و سببافزایش مستمر درآمد سرانه مردم شود، همچنین عدالت اجتماعی و کاهش فقر در حوزه‌های دسترسی، اقتصادی و فرصت‌ها انجام پذیرد و در برنامه ریزی شهری مشهد با بیش از سه میلیون و 400 جمعیت دائمی و 27 میلیون جمعیت سیار سعی شده است الگو مناسب، یکپارچه و نوآوری بین شهروندان ایجاد شود.

رشیدیان در پایان با تاکید بر اینکه همیشه لازم نیست ثروتمند و قدرتمند باشیم گفت:باید نیازهای جامعه را با امکانات متعادل، محیط زیست و فعالیت‌های شهری تطابق دهیم تا آغازگر جریان همدلی و هم‌گرایی مدیران شهری کشورهای اسلامی برای الگو ساختن شهرهای خود برای رسیدن به مدینه فاضله باشد و کمال تلاش خود را در این راه بکار گیریم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۵۷۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال

استاندار کردستان در شورای برنامه‌ریزی استان در سنندج اظهار کرد:  جهش تولید با استفاده از ظرفیت و مشارکت مردمی تکلیفی است که مقام معظم رهبری در سال‌جاری از ما مطالبه کرده‌ان و این مهم بدون مشارکت مردم در حوزه اقتصاد و رفع مشکلات محقق نمی شود.

اسماعیل زارعی‌کوشا افزود: در کنار جهش تولید موضوع مشارکت مردم بسیار مهم است و باید در این حوزه برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم.

وی با تاکید براینکه مسئولان باید زمینه را برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال فراهم سازند، بیان کرد: جامعه دانشگاهی و جوانان متخصص در هر حوزه باید دسترسی لازم را به برنامه‌هایی که دستگاه‌های دولتی ارائه می‌کنند داشته باشند تا در مورد آن نظر دهند.

کردستان ظرفیت ایجاد بندر خشک را دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: استقبال از افتتاح راه آهن نشان می‌دهد این ظرفیت در قالب بندر خشک در این استان وجود دارد که باید از آن به نحو احسن استفاده شود.

کیومرث حبیبی با بیان اینکه خیلی از محصولات که در کردستان تولید و یا از کشور عراق وارد می‌شود از طریق بندر خشک به سایر نقاط دور و نزدیک کشور ارسال می‌شود، گفت: از کردستان به سمت دورترین نقاط ایران زاهدان و از آنجا به پاکستان و ... محصولاتی که تولید می‌شود صادر خواهد شد.

 وی بیان کرد: قرارداد ۷ هزار تن غلات و ۴۰۰ هزار تن سیمان با کشور عراق بسته شده و از طریق سیستم راه آهن در حال انتقال به مرز شلمچه است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی
  • لزوم ارایه برنامه‌های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت در کردستان
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان
  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها