Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-08@20:25:50 GMT

«قالیباف» تهران را به شهری ورشکسته تبدیل کرد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۵۷۸۲۷

«قالیباف» تهران را به شهری ورشکسته تبدیل کرد

«اگر نمی‎توانستم درآمد کشور را دو و نیم برابر کنم اصلا کاندیدا نمی‎شدم» این یکی از وعده‎های انتخاباتی شهردار تهران برای انتخابات ریاست‎جمهوری است، شهرداری که در طی 12سال کاری خود تهران را به شهری ورشکسته تبدیل کرده که به پیمان‎کاران زیادی بدهکار است در حالی که دیگر هیچ تراکمی برای فروش ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا دبیر چند ماه قبل در صحن شورای شهر گفته است شهرداری در حال حاضر بیش از 20هزار میلیارد بدهی دارد.

محمدمهدی تندگویان عضو اصلاح‎طلب شورای شهر در این خصوص گفت: 20هزار میلیارد فقط بدهی‎ای است که آقای دبیر آن را اعلام می‎کند! شهرداری فقط 40هزار میلیارد تومان پروژه انجام نشده و ناقص دارد. حتی اگر خود آقای قالیباف هم دوباره شهردار شود، این بدهی‎ها قابل جبران نیست.

شهردار تهران تبلیغات انتخاباتی خود را با شعارهای اقتصادی و وعده‎های توخالی و غیرممکن آغاز کرده است، قالیباف گفته است، در طول دوره کاری خود درآمد شهرداری را به بیش از 20 هزار میلیارد تومان رسانده بدون اینکه چای نفت داشته باشد.

آقای قالیباف چای نفت نداشتند اما، در طول این 12سال به فروش و پیش فروش تراکم شهری که مدیریت آن را بر عهده داشتند مشغول بودند.

جدا از شعارهای انتخاباتی که فقط رنگ و بوی شعار دارند و پیوستن‎شان به حقیقت بعید به نظر می‎رسد، باید از آقای شهردار پرسید که با وجود این میزان بدهی که حاصل 12سال کار ایشان است، شهردار بعدی چطور و با چه پشتوانه‎ای باید شهر را اداره کند؟

علی تاجرنیا، عضو شورای مرکزی اتحاد ملت گفت: یک اتفاقی در شهرداری تهران افتاده است که مشابه این اتفاق را در دولت نهم و دهم در کشور دیدیم و آن بالا بردن هزینه‎های شهرداری و بدهی‎های شهرداری به پیمانکارها و همچنین تراکم‎فروشی است.

او ادامه داد: در حال حاضر وضعیت مالی شهرداری تهران به‎گونه است که اگر شهردار بعدی هیچ کاری هم نکند، تهران هیچ بودجه‎ای نخواهد داشت. چرا که تمام منابع پایدار مالی پیش فروش شده است و به نوعی در حالی حاضر تهران شهری ورشکسته است.

تاجرنیا اظهار کرد: اگرچه کار کردن در چنین وضعیتی برای شهردار و شورای شهر آتی بسیار مشکل خواهد بود اما، ما به عنوان کسانی که به سلامت شهروندان و تهران به مثابه پایتخت اهمیت می‎دهیم. باید در این راستا تلاش کنیم که هر چه بیشتر جلوی تخریب‎ها و مصرف نامتعارف منابع گرفته شود. باید با کم کردن هزینه‎ها و تلاش در جهت تعریف منابع جدید، جلوگیری از ریخت‎وپاش‎ها، شفاف‎سازی مالی، فرصت برابر برای همه مجموعه‎ها، اوضاع شهر را سامان دهیم.

این عضو شورای مرکزی اتحاد ملت گفت: در دولت نهم و دهم دیدیم که کشور با سیاست‎های این چنینی اداره می‎شد و اگر دولت روحانی نبود اتفاقی مشابه کشور ونزوئلا برای دولت ما هم می‎افتاد. در مدیریت شهری هم اگر تغییری در آن صورت نگیرد، اوضاع به همین ترتیب است. شورای شهر آتی ضمن اصلاح سیاست‎های قبلی و آمادگی شنیدن انتقادها باید ببیند مصلحت شهر در چیست.

تاجرنیا همچنین بیان کرد: آقای قالیباف و اکثر کسانی که سودای مدیریت دائمی کشور را در سر دارند، مردم را کم حافظه می‎دانند. این افراد به خاطر عدم وجود سیستم قضایی و نظارتی کارآمد و کافی، خود را در حصاری امن می‎بینند و شعارهای انتخاباتی‎شان فقط با رویکرد فریب افکارعمومی صورت می‎گیرد. این افراد به جای سربلندی کشور به مسائل جناحی اهمیت می‎دهند و وظیفه خود در قبال آیندگان را انجام نمی‎دهند.

منبع: رویداد 24

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۵۷۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«کاهش تخلفات و کنترل جدی ساخت و سازها» اولویت مدیریت شهری است

شهردار شهرکرد گفت: تلاش شهرداری شهرکرد در راستای کاهش تخلفات ساختمانی، کنترل جدی ساخت‌وسازها و تسهیل‌گری در صدور رای کمیسیون ماده ۱۰۰ است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، محمدحسین واحدیان، امروز _ چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در جلسه هم‌افزایی و هم‌اندیشی به منظور کاهش تخلفات ساختمانی در شهرکرد با بیان اینکه ممانعت از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهر، نیازمند نظارت مستمر است، اظهار کرد: دستگاه‌ها باید در ارتباط با یکدیگر به ویژه با شهرداری همدل، هماهنگ و همراه باشند و حفاظت از حریم شهر را زیر ذره‌بین قرار دهند.

شهردار شهرکرد افزود: ما در راستای حفاظت از حقوق شهروندی و اراضی ملی، با برنامه‌ریزی و انجام اقدامات ویژه تلاش کردیم تا این تخلفات را به حداقل برسانیم.

وی ضمن قدردانی از همکاری و حمایت دستگاه قضائی ادامه داد: قطعاً در صورت مشاهده هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز، برخوردهای قانونی بدون هیچ‌گونه اغماضی صورت خواهد گرفت.

واحدیان اظهار کرد: تلاش شهرداری شهرکرد در راستای کاهش تخلفات ساختمانی، کنترل جدی ساخت‌وسازها و تسهیل‌گری در صدور رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ است.

کد خبر 751658

دیگر خبرها

  • شهر قم سالانه میزبان ۲۲ میلیون زائر داخلی و خارجی است
  • روز عجیب شورای ششم؛ گریه چمران برای وحدت!
  • «کاهش تخلفات و کنترل جدی ساخت و سازها» اولویت مدیریت شهری است
  • زاکانی: به جای ملک به مدیران وام بانکی دادیم!
  • توقف ساخت‌وساز از عوامل اصلی افزایش قیمت مسکن در تهران
  • سخنگوی شهرداری تهران: توصیه‌های چمران فصل‌الخطاب است
  • اقراریان: درباره ممانعت از حضور عضو شورای شهر در منطقه ۱۷ شهردار تهران پاسخ دهد
  • شهرداری قزوین به مطالبه شورا برای ساماندهی معابر شهری توجه کند
  • ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال ۱۴۰۲
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی