Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@12:50:15 GMT

خیرآبادی سرمربی‌گری تیم کشتی زیر 23 سال را قبول نکرد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۵۸۴۳۱

خیرآبادی سرمربی‌گری تیم کشتی زیر 23 سال را قبول نکرد

سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان،پیشنهاد جدید فدراسیون کشتی ایران را رد کرد.

به گزارش ایسنا، جمشیدخیرآبادی دستیار محمد بنا در المپیک 2012 لندن که هدایت تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان را در المپیک 2016 ریو بر عهده داشت، پس از پایان این رقابت‌ها از سمت خود در تیم ملی آذربایجان کنار رفت.

با نتایج ضعیف تیم ملی کشتی فرنگی ایران در المپیک 2016 ریو و به دنبال آن کنار رفتن محمد بنا از سرمربیگری تیم ملی،به اعتقاد بسیاری از کارشناسان جمشید خیرآبادی می‌توانست جزو گزینه‌های اصلی هدایت تیم ملی ایران باشد اما این مربی حتی در بین گزینه‌های بررسی شده نیز قرار نداشت تا در نهایت علی اشکانی گزینه‌ای که کمتر کسی به آن فکر می‌کرد، جانشین محمد بنا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از انتخاب اشکانی به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران، جمشیدخیرآبادی در گفتگو با ایسنا،صراحتا عنوان کرد این توقع را از فدراسیون کشتی داشته که با توجه به تجربیاتش بواسطه سال‌ها حضور در کادر فنی تیم‌های ملی کشتی و همینطور سرمربیگری آذربایجان به عنوان یکی از قدرت‌های کشتی جهان،به عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب شود.

به دنبال برگزاری مسابقات زیر 23 سال جهان برای اولین بار، اخیرا فدراسیون کشتی ایران تصمیم گرفته تیم ملی زیر 23 سال کشتی آزاد و فرنگی ایران را تشکیل دهد. با بحث و بررسی‌های صورت گرفته در شورای فنی کشتی فرنگی، جمشید خیرآبادی به عنوان گزینه نخست هدایت تیم ملی زیر 23 سال کشتی فرنگی ایران مد نظر قرار گرفت اما یکی از مسئولان فدراسیون کشتی در تماسی که با خیرآبادی برای قبول هدایت این تیم داشت، با پاسخ منفی این مربی مواجه شد.

شنیده می‌شود خیرآبادی باب مذاکره را با چند کشور باز کرده که یکی از آن‌ها گرجستان بود که بر سر مسائل مالی با هم به توافق نرسیدند. او قصد دارد از مربیان ایرانی شاخص نیز در کنار خود استفاده کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۵۸۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتی فرنگی در سال 1402| تغییرات اجباری و هت تریک محرومیت در کشتی فرنگی!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، کار کشتی فرنگی در سال ۱۴۰۲ با حسن رنگرز شروع شد، او بعد از مسابقات جهانی ۲۰۲۲ بلگراد که محمد بنا استعفایش را اعلام کرد، به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد و چرخه سال ۲۰۲۳ با نظر او به اجرا درآمد.

در وزن ۶۷ کیلوگرم، درحالیکه حسن رنگرز هم نگاهش مثل محمد بنا، حفظ سرمایه‌ای، چون محمدرضا گرایی بود و او را دو بار در دو تورنمنت رنکینگ‌دار وزن ۷۲ کیلوگرم به میدان فرستاد، تا صرفا یک بار در سال سر وزن قانونی رسیده و در ۶۷ کیلوگرم کشتی بگیرد، ۲ کشتی‌گیر جوان در چرخه این وزن مدعی شدند، یکی دانیال سهرابی و دیگری سعید اسماعیلی، هر دو از خوزستان.

هر دو کشتی‌گیر هم سال گذشته زیر ۲۰ سال بوده و می‌توانستند به تیم ملی جوانان نیز کمک کنند، اما هر دو در چرخه بزرگسالان ماندند و مسیر متفاوتی را طی کردند.

سعید اسماعیلی در فینال جام تختی سال گذشته در کشتی یک‌طرفه و بی‌نقص، ۸-صفر دانیال سهرابی را برد و همان زمان گزینه حضور در بازی‌های آسیایی شد. بازی‌های آسیایی هانگژو در فاصله دو هفته بعد از مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد قرار بود برگزار شود، از این رو کشتی‌گیرانی که وزن کم می‌کردند طبیعتا نمی‌توانستند شانس حضور در دو مسابقه متوالی و با فاصله کم را داشته باشند.

دانیال سهرابی که به استثنای فینال جام تختی و شکست سنگین مقابل اسماعیلی، سال خوبی را سپری کرده بود، کار را به جایی رساند که کادرفنی تیم ملی بین او و سجاد ایمن‌طلب (نفر اول چرخه ۷۲ کیلوگرم) مسابقه انتخابی بدهد که این مبارزه را به سود خود تمام کرد و در بلگراد در یک وزن بالاتر روی تشک رفت.

دانیال در کشتی برابر و سختی، مغلوب علی ارسلان کشتی‌گیر ایرانی‌الاصل تیم ملی صربستان شد و باتوجه به شکست ارسلان در مبارزه بعدی، او هم از دور رقابت‌ها کنار رفت. با این وجود اتفاقی رخ داد که سهرابی به هانگژو هم اعزام شد، درحالیکه قرار بود سعید اسماعیلی به این مسابقه برود.

محمدرضا گرایی در مسابقات جهانی بلگراد با مدال برنزش سهمیه المپیک را گرفت، همانجا به کادرفنی تیم ملی خبر رسید که سعید اسماعیلی به دلیل پرنکردن برگه معافیت دارویی، دچارمشکل شده و نمی‌تواند در بازی‌های آسیایی شرکت کند؛ بنابراین اسماعیلی با محرومیت مواجه شد و دانیال سهرابی این بار در ۶۷ کیلوگرم نماینده تیم ملی فرنگی در بازی‌های آسیایی شد و به مدال برنز رقابت‌ها رسید.

اسماعیلی اولین محروم کشتی فرنگی در سال ۱۴۰۲ بود که البته کار به همین جا ختم نشد و این رشته دو محرومیت دیگر را هم تجربه کرد.

محرومیت بعدی، مربوط به کاپیتان تیم ملی فرنگی بود. محمدعلی گرایی درحالیکه خودش از دور رقابت‌ها حذف شده بود، در مبارزه حساس برادرش با حریف ژاپنی، بطری آب را به تشک پرتاب کرد و علاوه بر تاوانی که در خود بلگراد داد و جریمه‌ای که آنجا پرداخت کرد، در ادامه نیز از سوی اتحادیه جهانی تعلیق و سپس با محرومیت یک ساله مواجه شد.

محمدعلی گرایی در این سال‌ها مدعی اصلی و نفر اول وزن ۷۷ کیلوگرم ایران بوده است.

محرومیت سوم، مربوط محمدرضا مختاری بود. نفر سوم وزن ۷۷ کیلوگرم مسابقات قهرمانی کشور که با نظر کادرفنی تیم ملی همراه با امین کاویانی‌نژاد، امیر عبدی و علی اسکو به تورنمنت وهبی‌امره ترکیه اعزام شد.

او می‌توانست اکنون ملی‌پوش آسیایی یا گزینشی ایران باشد، اما به دلیل درگیری با حریف ترکش در تورنمنت ترکیه، علاوه بر آنکه از سوی میزبان دیسکالیفه شد، از سوی فدراسیون کشتی ایران نیز با تعلیق مواجه شد.

به این ترتیب مختاری شانس حضور در مسابقات بیشکک را به کل از دست داد و حتی اگر از سوی اتحادیه جهانی با محرومیت مواجه نشود، تعلیق او از سوی فدراسیون کشتی به محرومیت تبدیل خواهد شد و قطع به یقین مسابقات سال ۲۰۲۴ را به کل از دست داده است. چراکه امین کاویانی‌نژاد در این وزن به گزینشی آسیایی می‌رود و عبدی به قهرمانی آسیا و اگر کاویانی‌نژاد سهمیه نگیرد، احتمالا علی گرایی به مسابقه گزینشی بعدی اعزام می‌شود و به این ترتیب دیگر نمی‌شود شانسی برای بازگشت مختاری به چرخه قائل شد.

از بین سه محروم کشتی فرنگی در سال ۱۴۰۲، محرومیت سعید اسماعیلی ابتدای بهمن ماه تمام شد و به چرخه بازگشت. او که از آمادگی بسیار خوبی برخوردار است، در ۶۷ کیلوگرم به قهرمانی آسیا می‌رود و اگر آنجا طلا بگیرد، احتمالا به مسابقه انتخابی با محمدرضا گرایی خواهد رسید.

محرومیت یک ساله محمدعلی گرایی از سوی اتحادیه جهانی هم به ۶ ماه کاهش پیدا کرد و چند روز دیگر محرومیت او به پایان خواهد رسید، اما محمدرضا مختاری باید منتظر تشکیل جلسه دوباره کمیته انضباطی باشد تا حکم خود را دریافت کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت تیم کشتی فرنگی امیدوارکننده است
  • وضعیت تیم کشتی فرنگی امیدوارکننده است/ المپیک برای همه سخت است
  • کشتی فرنگی در سال 1402| تغییرات اجباری و هت تریک محرومیت در کشتی فرنگی!
  • مهم ترین خبرهای ورزشی فارس
  • کشتی گیر 57 کیلوی ایران سخت ترین مسیر را برای المپیکی شدن دارد
  • ادعای مقام آمریکایی: ایران با یک کشتی اطلاعاتی در جیبوتی حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند
  • چاره نداشتم باید سرمربی تیم ملی می‌شدم!
  • اسامی فرنگی‌کاران ایران در مسابقات قهرمانی آسیا اعلام شد
  • ستاره کشتی فرنگی اردوی تیم ملی را ترک کرد!
  • مورینیو می‌خواهد سرمربی رونالدو شود!‏