Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@23:47:31 GMT

۵ اردیبهشت ماه در تقویم ملی به عنوان روز طبس نامگذاری شود

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۵۸۵۷۰

۵ اردیبهشت ماه در تقویم ملی به عنوان روز طبس نامگذاری شود

امام جمعه طبس با بیان اینکه روز ۵ اردیبهشت ماه در تقویم ملی به عنوان روز طبس نامگذاری شود،گفت: مسئولان خراسان جنوبی تلاش کنند موزه عبرت هر چه زودتر ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجرین ظهر امروز در مراسم سالگرد حمله آمریکا به صحرای طبس با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای این حادثه اظهار داشت: شکست مفتضحانه آمریکا در 5 اردیبهشت سال 59 در حالی که استکبار جهانی به فکر پیروزی بود، اما با امدادهای غیبی خدا در حادثه طوفان شن، شکست مفتضحانه رقم خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه ‌طبس گفت: ما از جمله افرادی بودیم که بعد از حادثه طوفان شن در منطقه حضور یافتیم و مشاهده کردیم آمریکا با ذلت و خواری واز سویی با عنایت خداوند و راه افتادن شنهای روان آمریکا بار دیگر شکست خورد.

مهاجریان افزود :هر چه بیشتر این مراسم برگزار و باشکوه تر برگزار و جوانان را در این راستا آشنا کنیم تا نسلی که در آن دوران نبوده و نسل هایی که در آینده خواهند آمد،با جنایات آمریکا آشنا شوند.

وی با بیان اینکه اگر خداوند عنایت کند، کم ارزش‌ترین موجوداتی را به نصرت و عاملی سبب پیروزی می‌فرستد، اظهار داشت: طبق آیات قرآن، اگر سوره فیل را در اسلحه‌ای بخوانند و به سمت دشمن شلیک کند، دشمن را نابود می‌کند.

امام جمعه شهرستان طبس گفت: هرچه فریادهای مرگ بر آمریکا با صلابت‌تر وکوبنده تر باشد، شکست آمریکا را بیشتر رقم می‌زند.

مهاجریان مقدم با بیان اینکه ما در خواست داریم در تقویم کشور 5 اردیبهشت ماه به عنوان روز طبس نامگذاری شود، افزود: امیدواریم موزه‌ای در قالب موزه عبرت هر چه زودتر احداث شود که در این راستا از مسئولان استان خراسان جنوبی می‌خواهیم پیگیری کنند.

فرماندار طبس نیز اظهار داشت: نقش شهرستان طبسدر دوران قبل، بعد انقلاب نقشی بسیار پر رنگ بوده و طبس از لحاظ استراتژیک در موقعیت خوبی قرار داشت و این مردم، مردمانی مهمان‌نواز هستند.

طلایی افزود: استقامت، همدلی، اعجاز الهی حوادث را رقم زد و نهال نوپای انقلاب، به درخت تنومند تبدیل شدو سقوط آمریکا در حملههای مختلف از اعجاز الهی بود.

وی بیان داشت: شهرستان طبس در جنگ تحمیلی 208 شهید را تقدیم انقلاب کرد و در عصرحاضر هم در موضوعات اقتصادی، زغال سنگ طبس، وجود معادن غنی، و فولاد نقش مهمی در کشور ایفا می کند.

انتهای پیام /

R41348/P1377/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۵۸۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داستان نامگذاری خلیج فارس + فیلم

در این مطلب گفته‌های خسرو معتضد، تاریخ نگار کشورمان درخصوص خلیج همیشه فارس را مشاهده می‌کنید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • شیراز؛ اولین شهر ایرانی که صاحب یک روز در تقویم شد
  • تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تقویم و اوقات شرعی شنبه ۱۵ اردیبهشت به افق قم 
  • تقویم نجومی امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تقویم و اوقات شرعی شنبه ۱۵ اردیبهشت در زنجان
  • تقویم نجومی امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تقویم و اوقات شرعی جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به افق قم
  • داستان نامگذاری خلیج فارس + فیلم