Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@19:24:48 GMT

عید مبعث؛ روز نجات انسان از شرک و نفاق

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۶۰۵۳۵

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، روز گذشته چهارم اردیبهشت ماه، حجت الاسلام و المسلمین سید حامد ساجدی نژاد رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در مراسم جشن مبعث پیامبر اکرم (ص) که در نمازخانه ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی استان برگزار شد، روز مبعث را بزرگترین روز تاریخ بشر عنوان کرد و افزود: بزرگترین عید برای مسلمانان، عید مبعث است که روز نجات انسان از شرک و نفاق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ساجدی نژاد با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) در زمان کوتاهی درخت تنومندی بنیان نهاد که نتیجه آن در 3 قاره بزرگ جهان خود را نشان داد، اضافه کرد: همراهی پیامبر با مردم در مسایل خرد و کلان؛ اهتمام به وحدت و انسجام ملی؛ مقابله با تفرقه افکنی، قانونمداری در حکومت، تاکید بر اجرای قانون و عدم قانون گریزی به ویژه بین حاکمان، مشاوره در امر حکومت و مردم داری و برخورد قاطع با تخلفات در رده های حکومتی از اخلاق سیاسی پیامبر اکرم(ص) بود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این مراسم معنوی اظهارکرد: هدف اصلي بعثت پيامبراكرم(ص) و همه انبياء الهی هدايت و تزكيه نفوس عامه است كه اين محور اصلي يعني همان هدايت نمودن جامعه و بازداشتن آنها از گمراهي و ضلالت مي‌باشدکه پيرامون بعثت همه انبياء صادق است.
اسمعیل کریم زاده با اشاره به جایگاه و عظمت روز مبعث و وقایع دوران رسالت پیامبر اکرم (ص) افزود: بعثت پیامبر سرآغاز راهی شد تا انسان از شرک و بت‌پرستی به سوی توحید و عدالت حرکت کند.
وی تاکید کرد: باید از روش ها و سیره پیامبراکرم (ص) و ائمه اطهار در زندگی مان بهره ببریم و در راستای تعظیم شعائر اسلامی تلاش کنیم.
در ادامه مراسم یکی از ذاکرین اهل بیت در شان و عظمت حضرت ختمی مرتبت و مبعث آن حضرت به مداحی پرداخت و برگزاری مسابقه فرهنگی و اهدای جوایز به 3 نفر از برگزیدگان این مسابقه از دیگر برنامه های جنبی این مراسم معنوی بود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۶۰۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزاد سازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ایلکا بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران از آزادسازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر خبر داد.

وی گفت: ۳۵ مورد دستور قضائی تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها صادره شده توسط دادستان محترم اسلامشهر شامل بنای ویلایی، دیوارکشی و محوطه سازی با حضور پرسنل اراضی مدیریت جهاد کشاورزی و شهرداری اسلامشهر و همراهی نیروی انتظامی کلانتری واوان این در بخش مرکزی شهرستان اسلامشهر اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی اسلامشهر عنوان کرد» با قلع و قمع این ساخت و سازها ۳۵ هزار مترمربع از اراضی مرغوب کشاورزی بخش مرکزی شهرستان اسلامشهر به چرخه تولید بازگشت.‌

ایلکا بیان کرد: گزارش‌های مردمی توسط ستاد استانی از طریق سامانه ۱۳۱ اخذ و در سریع‌ترین زمان از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6098334

دیگر خبرها

  • انسان‌ها قبل از عصر کشاورزی چه می‌خوردند؟
  • آزاد سازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر
  • کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • مبارزه با آفت سن غلات در مزارع
  • میدان عرضه دام در چهارمحال‌وبختیاری احداث می‌شود
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی
  • رفع تداخل ۹۰۰ پلاک از اراضی لرستان