Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-24@16:37:45 GMT

نیاز اصفهان به بانک اطلاعات سلولی جامع

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۶۰۵۷۷

سرویس سلامت و پزشکی بی باک؛ بخش مهمترین عناوین:

نقص ایمنی اولیه یکی از بیماری های شایع است که به منظور درمان آن باید داروهای خاص و مفید آن تولید و وارد شود به همین منظور  ایجاد بانک اطلاعات جامع سلولی برای درمان این بیماری بسیار مهم است.

رییس هیئت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران نقص ایمنی اولیه استان اصفهان گفت: یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری نقص ایمنی اولیه جلوگیری از ازدواج‌های فامیلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویا شرکت امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 2 الی 9 اردیبهشت هفته جهانی بیماری‌های نقص ایمنی اولیه نام گذاری شده است، اظهار کرد: به ازای هر هزار و 200 نفر یک نفر مبتلا به بیماری‌های نقص ایمنی است و یکی از علل مهم ابتلا به بیماری‌های نقص ایمنی اولیه ازدواج‌های فامیلی است.

وی اضافه کرد: شعار امسال “دستیابی به درمان‌های کافی جهت بیماران نقص ایمنی” است. بیش از 400 نوع بیماری نقص ایمنی وجود دارد و بیش از 250 نوع آن مربوط به مسائل ژنتیکی است.

رییس هیئت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران نقص ایمنی اولیه استان اصفهان با بیان اینکه داروهای مورد نیاز بیماران مبتلا به نقص ایمنی اولیه وارداتی است، اضافه کرد: برای درمان نقص ایمنی به جز آنتی‌بیوتیک‌ها از داروهای ایمونوگلوبولین وریدی (IVIG) استفاده می‌شود و در مرحله آخر پیوند مغز استخوان انجام می‌شود.

شرکت با اشاره به اهمیت تشکیل و وجود یک تیم متخصص پیوند مغز استخوان خاطر نشان کرد: لازم است که یک تیم پیوند تخصصی در این زمینه تشکیل شود زیرا هنوز پیوند مغز استخوان برای درمان بیماران مبتلا در اصفهان انجام نشده است.

وی تصریح کرد: متأسفانه بانک سلولی قوی در اصفهان برای بیماران نیازمند به پیوند مغز استخوان وجود ندارد و باید اطلاعات آن به سازمان انتقال خون تهران ارسال شود.

رییس هیئت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران نقص ایمنی اولیه استان اصفهان با بیان اینکه سازمان انتقال خون تهران کمپینی برای افرادی که ضمن اهدای خون در صدد هستند که خون آنها جهت پیوند مغز استخوان استفاده شود در نظر گرفته است، ادامه داد: البته پیوند مغز استخوان برای تمام بیماران تجویز نمی‌شود با این وجود افراد زیادی در نوبت هستند تا بیماری آن‌ها از این طریق برطرف شود.

شرکت با اشاره به اینکه هزینه درمان این بیماری در سنین مختلف متفاوت است، گفت: هزینه هر دوره درمان برای بزرگسالان بیش از سه میلیون تومان و برای کودکان چندین برابر بیشتر است با این وجود بیماران تحت پوشش بیمه تنها 10 درصد هزینه درمان بیماری را متقبل می‌شوند.

وی ادامه داد: راه اندازی بانک اطلاعات سلولی یکی از ضرورت‌ها در اصفهان است زیرا اصفهان این پتانسیل را دارد تا بیماران نقاط مختلف کشور را تحت پوشش خود قرار دهد.

رییس هیئت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران نقص ایمنی اولیه استان اصفهان خاطر نشان کرد: مبتلا شدن به عفونت گوش، عفونت سینوسی شدید، از دست دادن وزن یا عدم رشد طبیعی در کودک، آبسه‌های عمیق و مکرر در پوست، برفک (عفونت قارچی) طولانی مدت در دهان و وجود تاریخچه فامیلی از نقص ایمنی اولیه علائمی است که برای تشخیص این بیماری در نظر گرفته می‌شود.

شرکت خاطر نشان کرد: تشخیص به موقع این بیماری در درمان، کنترل و جلوگیری از پیشروی آن بسیار مؤثر است و یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به این بیماری جلوگیری از ازدواج‌های فامیلی است. 70 تا 90 درصد بیماران مبتلا به نقص ایمنی از بیماری خود مطلع نیستند و لازم است که افراد آگاهی خود را نسبت به این بیماری افزایش دهند.

وی خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت بیماری نقص ایمنی اولیه را جزء بیماری‌های صعب الاعلاج عنوان کرده است اما باید این موضوع به مجلس ورود یابدکه این بیماری جزء بیماری خاص قرار گیرد.

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۶۰۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر

با توجه به نیاز استان کرمان به گروه‌های خونی مختلف اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان انجام شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، استان کرمان با توجه به آمار بالای بیماران تالاسمی و هموفیلی و همچنین آمار بالای تصادفات و اعمال جراحی مصرف خون بالایی دارد و مردم کرمان همواره با حضور خودشان در مراکز انتقال خون استان کمک کردند تا با تامین ذخیره خون، جوابگوی بیماران نیازمند به خون در سراسر استان باشند.

صبح امروز فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان با توجه به اعلام نیاز سازمان انتقال خون در گروه‌های خونی مختلف با حضور در مرکز انتقال خون کرمان بخشی از خون خود را به نیازمند اهدا کردند.

به گزارش تسنیم، با توجه به آمار بالای بیماران تالاسمی و هموفیلی در استان و همچنین آمار بالای تصادفات و اعمال جراحی روزانه در سراسر استان کرمان به چیزی در حدود 250 واحد خون نیازمند هستیم که خون مصرفی و مورد نیاز مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان باید تأمین و جبران شود.

به گفته ایرج شکوهی مدیرکل انتقال خون استان کرمان بیشترین مصرف گروه‌های خونی ا‌ستان کرمان در گروه خونی O و A مثبت و بیشترین نیاز استان به دو گروه خونی O و A منفی است.

وی با بیان اینکه اداره کل انتقال خون استان کرمان در حال حاضر در هر یک از شهرستان‌های سیرجان، رفسنجان، بم و جیرفت یک مرکز و در مرکز استان دو پایگاه انتقال خون دارد، گفت: مردم استان کرمان تا کنون همیشه با ما همراهی کردند و هر زمان که اعلام نیاز شده مردم ما همیشه پای کار بودند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • ◄ پیدا کنید خروجی جلسات کمیسیون ایمنی راه ها را !
  • عرضه اینترنتی دارو کلید خورد | اطلاعات بیماران در اختیار پلتفرم‌ها قرار می‌گیرد؟
  • چگونگی استفاده بیماران از سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد؛ راه‌اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد: راه اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • رونمایی از سامانه جامع انتظامی سازمان نظام پزشکی
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • اعلام نتایج اولیه آزمون استخدام آموزگار
  • نتایج اولیه آزمون استخدام آموزگار اعلام شد