Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم میرزایی‌نیکو روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آخرین وضعیت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: تاکنون هشت مرحله از 19 مرحله انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بر اساس زمان‌بندی به اتمام رسیده است.
وی افزود: در آخرین مرحله انتخاباتی هیأت‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات در خصوص صلاحیت داوطلبان اعلام نظر کردند و گزارش‌های لازم را به هیأت‌های بالادستی ارائه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا گفت: درروزهای گذشته کسانی که صلاحیت آنها مورد تأیید قرار نگرفته بود، شکایت‌های خود را به هیأت‌های نظارت بر انتخابات شهرستان‌ها و استان‌ها اعلام کردند و فردا 6 اردیبهشت‌ماه، روز آخر ثبت شکایت‌هاست.
میرزایی‌نیکو با بیان اینکه از هفتم تا 16 اردیبهشت‌ماه مرحله رسیدگی به شکایت‌ها انجام می‌شود، تصریح کرد: در این خصوص، چهار روز هیأت‌های نظارت بر انتخابات استان‌ها و 6 روز هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی به شکایت رد صلاحیت‌شدگان رسیدگی می‌کنند و در 18 اردیبهشت‌ماه لیست نهایی کاندیداهای انتخابات اعلام می‌شود.
وی بیان کرد: کسانی که فکر می‌کنند به‌واسطه گرایش سیاسی رد صلاحیت شدند، بدانند که نظرات سیاسی درباره بررسی صلاحیت آنها مد نظر قرار داده نشده است و هیچ حقی از کسانی که رد صلاحیت شدند در خصوص رسیدگی به شکایت آنها ضایع نخواهد شد.
عضو هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا تأکید کرد: داوطلبانی که در هیأت‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات رد صلاحیت شدند، حتماً شکایت‌های خود را اعلام کنند و ما هیچ گرایش خاصی را در رد یا تأیید صلاحیت داوطلبان مد نظر قرار نمی‌گیرد.
میرزایی‌نیکو ادامه داد: در رسیدگی به صلاحیت داوطلبان به جز استناد به استعلام دستگاه‌های چهارگانه به هیچ مورد دیگری توجه نخواهد شد و بنابراین بعضی افراد با تلفن، سفارش و موارد خاص پیگیری بررسی صلاحیت خود نباشند و در این خصوص، بهتر است که شکایت‌های خود را اعلام کنند.
وی در خصوص میزان رد صلاحیت‌شدگان داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور خاطرنشان کرد: از مجموع کسانی که برای عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت‌نام کردند، 6.8 درصد توسط هیأت‌های اجرایی و 1.7 درصد نیز توسط هیأت‌های نظارت بر انتخابات و در کل، 9.5 درصد رد صلاحیت شدند.
عضو هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا با اشاره به تبلیغات زودهنگام برخی کاندیدا افزود: کاندیدای انتخابات شوراها حتماً از تبلیغات زودهنگام پرهیز کنند، چراکه فعالیت‌های آنها توسط دستگاه‌های مختلف مورد رصد و رسیدگی قرار دارد.
میرزایی‌نیکو با تأکید بر اینکه کاندیداها باید بر اساس قانون عمل کنند، گفت: در فضای مجازی نیز، اگر تبلیغاتی توسط گروه‌ها یا کانال‌ها صورت می‌گیرد، کاندیداها باید پاسخ‌گو باشند و از تبلیغات در این فضا جلوگیری کنند.
وی از تشکیل کمیته‌ای برای رصد تبلیغات زودهنگام کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا خبر داد و اضافه کرد: همچنین این کمیته، سلامتی انتخابات در زمان رأی‌گیری را بر عهده خواهد داشت و از خرید و فروش رأی، تطمیع افراد و ... جلوگیری می‌کند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده : موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۶۲۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شدند

در حالی که وزیر کشور ،اوایل اسفند۱۴۰۲ اعلام کرده بود بیش از ۱۵۰۰۰نامزد در انتخابات مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شده اند، روزنامه کیهان هم اکنون د مورد نامزدهای تایید شده جریان اعتدالی و اصلاح طلب، اعتراف جالبی کرده است.   به گزارش خبرآنلاین، این روزنامه که پیش از این مکررا ادعا می کرد رقابت فراگیر بین احزاب و سلیقه های مختلف وجود دارد، نوشت: ۱۶۵ نامزد آنها تایید صلاحیت شدند که ۴۵ نفرشان در دور اول انتخابات به مجلس راه یافتند.اگر انتخابات مهندسی شده و غیررقابتی بود، چگونه ۱۶۵ نفر اصلاح‌طلب و اعتدالی تایید شدند؟   بار دیگر باید از امتداد داخلی دشمن و مدعیان اصلاحات پرسید؛ اگر انتخابات مهندسی شده و غیر رقابتی بود، چگونه آن ۱۶۵ نفر تایید شدند و این عده به مجلس راه یافتند؟   کیهان که از راه یافته های این جریان به مجلس، علیرغم ایجاد تنگناهای شدید، ناراضی به نظر می رسد، ادامه داد: در حالی‌که بسیاری از رسانه‌های مدعی اصلاحات مدعی عدم امکان رقابت در انتخابات بودند، در گزارش‌های خود گفتند «نامزدهای میانه‌رو» رأی آورده‌اند. خبر آنلاین گزارشی با عنوان «۴۵ صندلی مجلس دوازدهم؛ سهم لیست صدای ملت از انتخابات» منتشر کرد، سایت انتخاب نیز یکی از منتخبان در تهران را به عنوان میانه‌رو و گزینه مناسب برای تصدی ریاست مجلس معرفی کرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شدند
  • جزئیات نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان + شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی
  • داوطلبان عضویت در هیات مدیره موسسه ملل مدارکشان را تحویل بدهند
  • سخنگوی شورای نگهبان: رد صلاحیت حسن روحانی دلایل متعدد دارد / ایرادات به لایحه حجاب پابرجاست
  • انتخابات الکترونیک چه مراحلی دارد؟
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • افزایش گرایش مردم به لیست‌ها در دور دوم انتخابات مجلس
  • آمار داوطلبان دور دوم انتخابات
  • آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان/ شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی
  • آمار داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی