Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار سردشت در این نشست با اشاره به دیدگاه و نگرش دولت تدبیر و امید نسبت به جایگاه و ارزش سازمانهای مردم نهاد گفت: بر مبنای سیاست های دولت، در شهرستان سردشت نیز تعامل و ارتباط اجتماعی بسیار مناسبی با بدنه اجتماعی و سازمانهای مردم نهاد وجود دارد و یکی از اهداف و برنامه های ما افزایش کمی و کیفی این سازمانها و مشارکت آنها در کارگروه های تخصصی شهرستان و استفاده از این ظرفیت عظیم در تدوین و اجرای برنامه های توسعه محور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نژاد جهانی افزود: قبلاَ مشکلات جدی در شکل گیری سازمانهای مردم نهاد وجود داشت که دولت تدبیر و امید با رویکرد مثبت و موثری که در این حوزه دارد، موانع را رفع و زمینه رشد و تقویت آنها را فراهم نموده است.
وی با اذعان به وجود برخی مشکلات و کمبودهای سردشت در حوزه های مختلف، به تبیین عملکرد دولت در شهرستان پرداخت و گفت: نیت و سیاست دولت تدبیر و امید حداکثر توجه به مطالبات مردم بوده و در این شهرستان نیز با همه محدودیت های بودجه ای و چالش هایی که وجود داشته، گام های اساسی بویژه در حوزه منابع آب که یکی از مهمترین مباحث توسعه زیربنایی است ، برداشته است.
نژاد جهانی با اشاره به برنامه دولت برای تکمیل پروژه های نیمه تمام تشریح کرد: در بحث عمرانی رویکرد دولت یازدهم تکمیل پروژه ها ی نیمه تمام بود و به تبع این سیاست در سردشت نیزعملیات اجرایی سد و نیروگاه شتاب بیشتری گرفت که در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.
فرماندار سردشت به دو پروژه فرهنگی شهرستان نیز اشاره کرد وگفت: پروژه احداث پارک بانوان بزودی وارد فاز اجرایی خواهد شد و فرهنگسرای جوان با عنایات استاندار آذربایجان غربی به عنوان یک مکان فرهنگی بسیار اثرگذار بزودی راه اندازی خواهد شد.
وی چالش های حوزه ورزش را مطرح و خواستار احداث خوابگاه ورزشکاران و برگشت بخشی از درآمد اجاره اماکن ورزشی به بخش خصوصی موضوع (ماده 88) به شهرستان شد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار اذربایجان غربی نیز در این نشست با بیان اینکه یکی از مهمترین رویکردهای دولت تدبیر و امید ظرفیت سازی برای ایجاد سازمانهای مردم نهاد است، اظهار داشت: هدف از تشکیل سازمانهای مردم نهاد ایجاد فرصت برای مشارکت عموم مردم در مسائل و حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی است .
عطاپور با اشاره به اهمیت سازمانهای مردم نهاد گفت: بهترین کانال برای احقاق حق و مطالبه گری سازمانهای مردم نهاد هستند و همه ی ادارات دولتی نیز موظف به همکاری با آنها هستند.
وی تشریح کرد: دولت تدببر و امید نگاه یکسانی به همه اقوام و مذاهب دارد و آحاد مردم از حقوق شهروندی مساوی برخوردارند و بیشتر مطالباتی که در مناطق مرزی و حاشیه ای استان وجود دارد، در منشورحقوق شهروندی لحاظ شده، اما برای اینکه اجرایی شدن آن در روند تغییر دولت ها و تغییر سیاست دچار فراموشی نشود، باید تشکل های مدنی بیشتری در حوزه حقوق شهروندی ایجاد شوند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار اذربایجان غربی به آمار سازمانهای مردم نهاد اشاره کرد و گفت: در ابتدای دولت تدبیر و امید، 50 سازمان در سطح استان فعال بود در حالی که اکنون تعداد آنها به 309 سازمان رسیده، و حدود 80 پرونده نیز در فرمانداری ها در حال پیگیری است، ضمن اینکه در حوزه جوانان نیز تشکیل مردم نهاد رشد چشمگیر داشته است و سردشت یکی از شهرستان های پیشتاز در تشکیل و توسعه سازمان های مردم نهاد و جوانان بوده است.
مشاور استاندار آذربایجان غربی در امور سیاسی نیز برجام و مذاکرات 5+1 را از اقدامات شاخص دولت تدبیر و امید عنوان، و به بیان دستاوردهای آن پرداخت و گفت: اگر چه اهتمام ویژه ای در جهت تخریب برجام می شود اما دستاوردهای ارزنده آن منجر به احیای بسیاری از منابع از دست رفته دولتی در حوزه های مختلف شد و تحریم های سنگینی که به کشور فشار می آورد، لغو گردید.
حسنی به کاهش نرخ تورم اشاره کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید، نرخ تورم از 44 درصد به زیر 8 درصد رسید و برای اولین بار در کشور با وجود معضلات اقتصادی تورم تک رقمی شد.
وی افزود: دولت تدبیر و امید میراث دار بدهی های بالای دولت پیشین بود و با این شرایط نیز، رشد اقتصادی کشور از منفی 6.7 درصد، به مثبت 8 درصد رسید و صادرات 40 درصد افزایش و واردات 25 درصد کاهش پیدا کرد.
حسنی، خروج ایران از بند فصل 7 منشور سازمان ملل را یکی دیگر از دستاوردهای برجام برشمرد، و تصریح کرد: از بین کشورهایی که مشمول فصل 7 منشور سازمان ملل بودند ایران تنها کشوری بود که بدون فروپاشی و جنگ داخلی از آن خارج شد.
مشاور استاندار آذربایجان غربی در امور سیاسی خاطر نشان کرد: امروز که سایه شوم جنگ از کشور ما برداشته شده و ایران جزیره ای امن و با ثبات در منطقه ای پرآشوب است در سایه سیاست های دولت تدبیر و امید محقق شده است.
وی ادامه داد: احیای سهم تولید نفت ایران در اُپک، کاهش میانگین درآمدهای کشور از محل صادرات نفت، باز شدن فضای سیاسی و بهبود وضعیت آزادی بیان، احیای مجدد سمن ها، پرداختن به حقوق شهروندی، تثبیت نرخ ارز، اجرای طرح تحول سلامت و بیمه 15 میلیون ایرانی از دیگر دستاوردهایی بود که در دولت تدبیر و امید حاصل شد.
معاون مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی نیز با اشاره به ادغام دو سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان در دولت دهم گفت : در ابتدای ادغام این دو سازمان یکسری اختلاف سلیقه ها وجود داشت که در نتیجه آن مشارکت ها به حداقل رسیده بود و با افت خیلی محسوسی مواجه بودیم، اما با روی کار آمدن دولت یازدهم موفقیت هایی حاصل شد و تعداد سازمان های مردم نهاد از 8 عدد به حدود 100 سازمان و تشکل در بازه سنی 15 تا 29 سال افزایش یافت.
محمود زاده، هدف از ایجاد سازمان های مردم نهاد در وزارت ورزش جوانان را توانمند سازی جوانان خواند و گفت: باید در کنار توسعه کمی، نگاه ویژه ای به توسعه کیفی داشت و باید جوانان را به عنوان سرمایه اصلی برای فعال کردن جامعه مدنی، که با ایجاد تشکل های مردم نهاد وارد عرصه اجتماعی می شوند توانمند ساخت که در همین راستا و به منظور توانمند سازی جوانان، تعداد 100 دوره و کارگاه آموزشی تا پایان سال 95 برگزار شده است.
تعدادی از فعالین فرهنگی و مدنی شهرستان سردشت نیز در این نشست مسائل و مشکلات حوزه خود را بیان و مطالبات و سوالاتی دراین راستا مطرح کردند.
انتشاردهنده: پیمان پاکزاد
3093

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۶۲۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه

عکاس: علیرضا میرزایی

دیگر خبرها

  • گفتگو درباره کتاب «بازآرایی نهاد دین در برابر نهاد دولت»
  • پس‌لرزه‌های توئیت کریمی قدوسی درباره یک موضوع نظامی /این هم نوعی شهوت محسوب می شود؟
  • نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه
  • نشست هم‌اندیشی‌ تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد
  • جان باختن یک نفر در اثر تصادف در محور مهاباد به سردشت
  • تاسیس شهرک صنفی لباس در هرمزگان/همکاری مردم با طرح نور مطلوب است
  • بررسی بهره برداری از ظرفیت‌های مردمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل مردم‌نهاد شهرستانی در چهارمحال و بختیاری
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل مردم‌نهاد در شهرستان‌ها
  • خبر مهم درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جدید