Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@15:23:59 GMT

شاهرود عالمان دینی زیادی به جهان اسلامی معرفی کرده است

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۶۳۰۲۲

شاهرود عالمان دینی زیادی به جهان اسلامی معرفی کرده است

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله حاج شیخ حسن نمازی شاهرودی سه شنبه شب در آیین نکوداشت علمای یکصد سال گذشته شاهرود با محوریت مرحوم سید الفقهاء و المجتهدین آیت الله العظمی حاج سید محمود شاهرودی در مسجد زینبیه شاهرود، افزود : عالمان دینی بزرگی از این دیار به جهان اسلام معرفی شده و منشاء خدمات ، خیر و برکات بوده اندکه فرصت های زندگی خود را شناخته و از آن بهره بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه فرصت های طلایی معنوی زندگی هر انسانی شاید قابل تکرار نباشد ،ادامه داد: در احادیث و روایات بسیاری از فرصت ها همانند ابر بهاری و گذرا یاد شده است.
وی با اشاره به گوشه های از تاریخ زندگی معصومین (ع) و عالمان دینی، تاکید کرد: شناخت گوشه ای از سیره پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار (ع) همانند چراغ راهی روشن برای مسیرهای تاریک و سخت گذر زندگی بشریت است.
نمازی توجه و توکل به خداوند و امام زمان (عج) را در زندگی گره گشای همه مشکلات برشمرد که غافلان از آن بی بهره هستند.
در این آیین که جمع زیادی از مردم و روحانیون حضور داشتند ، قرایت قرآن و مداحی به مناسبت بعثت رسول اکرم (ص) انجام شد.
علاوه بر مرحوم آیت الله العظمی سید محمود شاهرودی ، حدود 30 تن دیگر از علمای بنام این خطه در عرصه اجتهاد و دروس حوزوی درخشیده اند که اکنون روی در نقاب خاک کشیده اند.
آیت الله حاج شیخ احمد شاهرودی، آیت الله حاج شیخ علی نمازی ، آیت الله حاج سید آقا حسین شاهرودی، آیت الله حاج شیخ آقا بزرگ اشرفی، آیت الله آقا میر مطلب بسطامی، آیت الله العظمی حاج شیخ یوسف شاهرودی و آیت الله حاج شیخ عبدالله مهدوی از دیگر عالمان دینی این خطه بودند که در حوزه های علمیه ایران و نجف اشرف درخشیده اند.
7358/6167 خبرنگار سروش مولانا ** انتشار دهنده : محسن شاکری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۶۳۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام صادق (ع) شاکله اندیشه دینی را بنا نهاد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر پنجشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره علامه حلی گفت: امام صادق علیه‌السلام جایگاه ممتاز و ویژه ای دارد و تراث به جا مانده از آن حضرت ۴۰ هزار حدیث و روایت است.

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: آن حضرت ۴ هزار شاگرد داشته و این امر نشان از جایگاه ممتاز آن حضرت است که شاکله اندیشه دینی از آن حضرت بوده است.

وی ابراز داشت: ۴۰ هزار حدیث از امام صادق علیه‌السلام و ۲۰ هزار حدیث امام باقر علیه السلام ثبت و ضبط شده که این آمار نیمی از تراث حدیثی شیعی است.

آیت الله اعرافی افزود: امام صادق علیه‌السلام هم در جبهه مقابله با الحاد و اندیشه های انحرافی و هم در برابر جریان های سیاسی منحرف ایستادگی کرد.

وی تصریح کرد: حوزه های علمیه در ۱۰۰ سال اخیر و پس از پیروزی انقلاب اسلامی پرچمدار مکتب امام صادق علیه‌السلام بود.

امام جمعه قم اضافه کرد: امام راحل از فیضیه قم قیام خود را آغاز کرد و فصل جدیدی در تاریخ پدید آورد.

وی با اشاره به عملیات وعده صادق بیان کرد: این عملیات نه تنها یک عملیات نظامی بلکه عملیاتی تاریخی و تمدنی بوده که دنیا از این عملیات متحیر شد و قدرت جدیدی را پدید آورد.

آیت الله اعرافی ادامه داد: عملیات وعده صادق امتداد نهضت امام راحل بوده که امام راحل توانست عاشورای حسینی را در عصر حاضر بازنمایی کند.

وی با بیان اینکه امام راحل ۱۰۰ سال از زمان خود جلوتر بود عنوان کرد: امام عمق علمی و نگاه بلندی در زمینه نظام اسلامی و تمدن اسلامی داشت.

کد خبر 6095073

دیگر خبرها

  • امام صادق (ع) شاکله اندیشه دینی را بنا نهاد
  • در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به حقوق زنان توجه نشده است
  • در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به حقوق زنان توجه نشده است.
  • گسترش فرهنگ علمی و دینی به همت شهید مطهری
  • سبک زندگی ایرانی اسلامی باید ترویج شود/لزوم معرفی دختران موفق کرد
  • آزادی معلم زندانی با همت نیکوکاران شاهرودی در روز معلم
  • روایتی اجمالی از زندگینامه، تحصیلات و خدمات حضرت آیت‌الله رئوفی
  • معرفی بهترین مستندهای جهان
  • چهره متفاوت بازیگر نقش علی در آینه عبرت بعد از ۳۵ سال
  • شهید مطهری با روحیات و نیازهای نسل جوان آشنایی کامل داشت