Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-30@23:55:29 GMT

نصرالله از صمیم قلب، از نتیانیاهو ممنون است

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۶۳۳۷۰

نصرالله از صمیم قلب، از نتیانیاهو ممنون است

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز به نقل از العالم، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تمدید مهلت تخلیۀ مخازن آمونیاک حیفا، خطر حملۀ حزب الله به این مخازن را که کمتر از حمله ای اتمی بهاسرائیلنیست، دو سال تمدید کرد.

در حالی که دادگاه عالی رژیم صهیونیستی، ابتدای ماه جاری میلادی با صدور حکمی، دستور برنامه ریزی کابینه رژیم صهیونیستی برای تخلیۀ مخازن آمونیاکِ حیفا در مدت 48 روز را صادر کرد و این مخازن را خطری زیست محیطی برای ساکنان حیفا و منطقه شمرد؛ «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، دوشنبه شب، دستور تخلیۀ این مخازن در مدت حداقل دو سال را صادر کرد و در توجیه این تصمیم، جلوگیری از بیکار شدن صدها کارگر را مطرح کرد، این در حالی است که همه می دانند، علت این تصمیم، روابط شخصی و دوستانۀ نتانیاهو با «جولز ترامپ» میلیاردرِ یهودیِ صاحب کارخانۀ «حیفا خیمیکالیم» است که این مخازن در کارخانه اش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشتۀ وبگاه اسرائیلی «المصدر»، مخازن آمونیاک حیفا و فعالیت های این مخازن، همواره منشأ نگرانی ساکنان حیفا بوده اند و هرگونه حادثه، زمین لرزه، عملیات نظامی یا شلیک موشک به سوی این مخازن، می تواند به خطری بزرگ برای ساکنان حیفا تبدیل شود.

سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان، در سال گذشتۀ میلادی گفت: «کارشناسنان در «اسرائیل»، بر این باورند که ساکنان حیفا از حمله ای کشنده به مخازن آمونیاک، بیمناکند. این مخازن، حاوی بیش از 15 هزار تُن گاز است و (انفجار آن) به مرگ هزاران تن از ساکنان منجر می شود، اوضاع بسیار دشوار است و «اسرائیل» جان 800 هزار شخص را نادیده می گیرد و این کاملاً به یک بمب اتمی شبیه است؛ به این معنی که لبنان، امروز، بمب اتمی دارد و هر موشکی که به این مخازن اصابت کند، به مثابۀ بمبی اتمی خواهد بود».

بر این اساس، به تعویق انداختن تخلیۀ این مخازن، انتقاداتی گسترده ضد سیاست نتانیاهو را سبب شد.

رئیس حزب «آینده ای هست» نوشت: «چرا نخست وزیر، ناگهان به نفع دوستِ میلیاردرش که مسئول مخازن دخالت کرد؟ سه دوره است که نتانیاهو نخست وزیر است و در این مدت به این فکر نکرد که وظیفه دارد دخالت کند و این در حالی است که مخازن آمونیاک، بزرگ ترین بمب خاورمیانه به شماری می رود که ساکنان حیفا را تهدید می کند. ارزیابی های کارشناسنان حاکی از آن است که در ساعتِ اولِ آسیب دیدنِ این مخازن، بیش از 17,000 شهروند کشته می شوند و پس آن، ده ها هزار تن دیگر کشته می شوند بنابراین نتیجۀ کاملاَ روشن و قاطعانه است: این مخازن، منشأ خطرند و باید کنار گذاشته شوند.

«عمیر پرتز» نمایندۀ کنست که پیش از این، وزیر محیط زیست رژیم صهیونیستی بود نیز گفت: «نتانیاهو به اداره سالم کشور و همچنین به احکام قضایی و به جان بیش از یک میلیون ساکنِ حیفا بی توجه است، در چنین شرایطی باید پرسید که آیا چنین شخصی برای ادامۀ تصدی پست نخست وزیری صلاحیت دارد؟»
«کسنایا سبتلووا» نمایندۀ کنست صهیونیستی نیز با لحنی طنزآمیز نوشت:«نصر الله، از صمیم قلب از نتانیاهو تشکر می کند... نصر الله، به وضوح مخازن آمونیک و کارخانه های پالایش نفت را به مثابۀ بمب اتمی احتمالی دانست و نتانیاهو این مساله را نادیده می انگارد. نتانیاهو، حتی یک بار به نفع یک میلیون شهروندِ ساکن منطقۀ خلیج حیفا که برای زندگی خود مبارزه می کنند، دخالت نکرد، زیرا جان این افراد برای او مهم نبود، اما در عوض، به نفع صاحب کارخانۀ حیفا خیمیکالیم دخالت کرد زیرا منافع این کارخانه برای او، بسیار مهم است».

512

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۶۳۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به ساکنان ایلام

در اطلاعیه شرکت آب منطقه‌ای ایلام آمده است: با توجه به پیش‌بینی‌های موسسه تحقیقات آب کشور، هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی و بررسی‌های دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای ایلام مبنی بر فعالیت توده بارشی از عصر روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ لغایت روز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ به دلیل سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و امکان سرریز سد‌های ایلام و دویرج دهلران، از کلیه هم استانی‌های عزیز خواهشمندیم به جهت جلوگیری از بروز هرگونه خسارت از نزدیک شدن، استقرار و اسکان در پایین دست سدها، حریم و بستر روخانه‌ها و دهانه پل‌ها خودداری کنند.

به گزارش ایسنا، شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام نسبت به وقوع سیل در این استان هشدار داد.

دیگر خبرها

  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • قطعه‌ای مسحور کننده از ویولن‌نوازی استاد نصرالله شیرین آبادی + ویدئو
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد
  • نتانیاهو برای قدرت ساکنان سرزمین‌های اشغالی را هم قربانی می‌کند
  • هشدار به ساکنان ایلام
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • نصرالله شیرین‌آبادی، نوازنده موسیقی درگذشت
  • جابه‌جایی تعدادی از ساکنان کوی فلسطین زنجان درحال انجام است
  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران