Web Analytics Made Easy - Statcounter

انگلیس قصد دارد همراه با مقامات رژیم صهیونیستی، صدمین سالگرد بیانیه بالفور را در دوم ماه نوامبر جشن بگیرد. به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، مهمترین خبرهای مربوط به فلسطین به شرح زیر است:
گابریل: راه حل دو کشور تنها راه حل واقعی برای مناقشه خاورمیانه استوزیر امور خارجه آلمان گفت: راه حل دو کشور تنها راه حل واقع گرایانه در رفع مناقشه خاورمیانه میان اسرائیل و فلسطین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه رویترز، گزارش داد: زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان امروز با شرکت در کنفرانس خبری مشترک با حضور رامی حمدالله، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله در کرانه باختری رود اردن گفت: چه پیگیری هایی که من از سال ها در مورد مذاکرات مربوط به مناقشه خاورمیانه که نداشته ام و من می خواهم در اینجا یک بار دیگر تاکید کنم که همچون گذشته جمهوری فدرال آَلمان؛ نه فقط دولت آلمان بلکه پارلمان آلمان آشکارا از راه حل دو کشور استقبال و حمایت کرده اند. در واقع برای هر دو طرف، این راه حل، تنها راه حل واقع گرایانه است و می تواند به طور بلند مدت و پایدار، صلح و ثبات را در منطقه به ارمغان آورد.انگلیس درخواست فلسطینی‌ها را برای عذرخواهی بابت اعلامیه بالفور رد کردمقامات فلسطینی روز سه شنبه اعلام کردند انگلیس درخواست آنها را برای عذرخواهی بابت اعلامیه سال 1917 که زمینه را برای اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی هموار کرد، رد کرده است و اگر لندن از موضع خود عقب نشینی نکند، آنها این موضوع را در دادگاه بین المللی پیگیری خواهند کرد.

انگلیس درخواست فلسطینی‌ها را برای عذرخواهی بابت اعلامیه بالفور رد کردبه گزارش خبرگزاری رویترز از رام الله، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر، خواستار عذرخواهی انگلیس شد ولی انگلیس قصد دارد همراه با مقامات اسرائیلی، صدمین سالگرد بیانیه بالفور را در دوم ماه نوامبر جشن بگیرد.مانوئل حساسیان، سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در انگلیس، روز سه شنبه در گفتگو با رادیو صدای فلسطین اعلام کرد: «پاسخ انگلیس در نامه ای کتبی برای وزارت امور خارجه (فلسطین) اعلام شد دال بر این که عذرخواهی رد می شود».وی افزود: «این بدین معناست که ملکه و دولت انگلیس از مردم فلسطین عذرخواهی نخواهند کرد و جشن صدمین سالگرد پیمان بالفور، در زمان آن برگزار خواهد شد».وزارت امور خارجه انگلیس هنوز در این خصوص اظهار نظر نکرده است.در اعلامیه سال 1917، دولت انگلیس از اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین حمایت کرد.در این اعلامیه همچنین آمده است: «هیچ کاری نباید انجام شود که به حقوق مذهبی و مدنی گروه های غیریهودی در فلسطین لطمه بزند.».آرتور بالفور وزیر امور خارجه وقت انگلیس در نامه ای خطاب به لرد روتشیلد یکی از رهبران جامعه یهودیان این کشور، این سیاست را اعلام کرد.فلسطینی ها همواره این سند را به عنوان وعده ای از سوی انگلیس برای واگذاری اراضی که مالک آن نبود، محکوم کرده اند.حساسیان افزود اگر انگلیس عذرخواهی نکند، جشن های برنامه ریزی شده را لغو نکند و کشور فلسطین را به رسمیت نشناسد، فلسطینی ها طرح هایشان برای شکایت را پیش خواهند برد.وی گفت: «این تنها شرطی است که براساس آن ما می توانیم این پرونده را برای همیشه ببندیم».

گسترش شهرکسازی اسرائیل، دستیابی به راه حل را ناممکن می سازد شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد: رامی حمد لله نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در کنفرانس خبری مشترک با زیگمار گابریل وزیر امور خارجه آلمان در رام الله گفت: اصرار اسرائیل بر دنبال کردن سیاستهای خود در گسترش شهرکسازی دستیابی به راه حل دو کشور را ناممکن می سازد و همچنین فرصتها را برای رسیدن به صلحی جامع از بین خواهد برد.از طرفی دیگر وزیر خارجه آلمان گفت: راه حل دو کشور همان راه حل درست و منطقی است. فلسطینیان را دعوت می کنیم که نمایندگانی واحد داشته باشند. همچنین سازمان آزادیبخش فلسطین و جنبش حماس باید به یکدیگر نزدیک شوند.

اعزام هیئت آمریکایی به لبنان برای بررسی ترسیم مرزهای دریایی با فلسطین اشغالیبه گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، سیزار ابی خلیل وزیر انرژی و آب لبنان فاش کرد واشنگتن به زودی هیئتی را به بیروت اعزام خواهد کرد تا بررسی ترسیم مرزهای دریایی با فلسطین اشغالی را پیگیری کند.اعزام این هیئت آمریکایی در پی ادعای اسرائیل در مورد حق این رژیم در بخشی از آبهای لبنان صورت می گیرد. اسرائیل تلاش می کند مانع از اکتشاف نفت در دو بخش ازآبهای منطقه ای لبنان شود. این در حالی است که لبنان مدارکی را به سازمان ملل ارائه کرد که ثابت می کند این منطقه دریایی متعلق به این کشور است.

آلمان خواستار توقف شهرک سازی رژیم صهیونیستی شدوزیر امور خارجه آلمان خواستار توقف شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری رود اردن شد.به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، زیگمار گابریل از دولت اسرائیل خواست شهرک سازی در مناطق فلسطینی را متوقف کند.گابریل همچنین تاکید کرد دولت اسرائیل باید با ورود کمک های اقتصادی به مناطق فلسطینی نشین موافقت کند.وی با ابراز امیدواری درباره دستیابی به راه حل تشکیل دو کشور، افزود: نباید مبارزه با تروریسم بر حل مسئله فلسطین اولویت داد.

رژیم صهیونیستی کارگران چینی را جایگزین کارگران فلسطینی می کندبه گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، شش هزار کارگر ساختمانی از چین به زودی وارد فلسطین اشغالی می شوند تا به ساخت و سازهای مورد نظر اسرائیل کمک کنند.وزیر مسکن اسرائیل و معاون وزیر بازرگانی چین، قراردادی را برای سازماندهی همکاری بین دو طرف در زمینه انتقال کارگران چینی به فلسطین اشغالی امضا کردند.اسرائیل چند قرارداد با بلغارستان، مولداوی و رومانی برای استخدام کارگران ساختمانی به منظور جبران کمبود کارگر در فلسطین اشغالی امضا کرده بود. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در سفر ماه گذشته خود به چین، قرارداد جدیدی را در این زمینه با پکن امضا کرد.در نخستین مرحله شش هزار کارگر چینی به فلسطین اشغالی منتقل می شوند و ممکن است شمار این کارگران تا پیش از پایان امسال به بیست هزار نفر برسد. این اقدام اسرائیل به معنای جایگزین کردن کارگران فلسطینی با کارگران چینی و تشدید فشار بر فلسطینی هاست.بکارگیری کارگران چینی در کرانه باختری ممنوع است، زیرا دولت چین نمی خواست از این کارگران در ساخت و ساز شهرک ها استفاده شود.موافقت دولت اسرائیل با این خواست پکن، با اعتراض شهرک نشینان افراطی روبرو شده است، زیرا آن را به رسمیت شناختن تحریم شهرک های اسرائیلی می دانند.ساخت و ساز در شهرک ها در کرانه باختری، فقط سه درصد از ساخت و سازهای اسرائیل در فلسطین اشغالی را تشکیل می دهد. افزایش بهای مستغلات از سال 2008 در اسرائیل باعث رونق گرفتن ساخت و سازها شده است.

تظاهرات کودکان فلسطینی در رام الله برای اعلام حمایت از اسیرانکودکان فلسطینی در شهر رام الله در کرانه باختری برای اعلام حمایت از اسیرانی که در زندان های رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا کرده اند، تظاهرات کردند.صدها کودک فلسطینی در رام الله تظاهرات کردند تا همبستگی خود را با اسیران فلسطینی که در زندان های اسرائیل اعتصاب غذا کرده اند، اعلام کنند.با انتشار خبرهایی از وخامت حال شماری از اسیران فلسطینی که از نه روز پیش در زندان های اسرائیل اعتصاب غذا کرده اند، برگزاری مراسم مختلف در شهرهای فلسطینی برای همبستگی با این اسیران گسترش یافت.شش هزار و پانصد هزار اسیر فلسطینی در زندان های اسرائیل هستند که حدود هزار و پانصد نفر از آنان در این اعتصاب غذا شرکت کرده اند. قرار است در صورت بی توجهی اسرائیل به خواسته های این اسیران، بقیه اسیران فلسطینی هم در این اعتصاب غذا شرکت کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۶۳۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از آناتولی، «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه طی سخنرانی که در پانزدهمین نشست سازمان همکاری اسلامی داشت، خطاب به کشور‌های مسلمان گفت: مقاومت در برابر اشغالگری، دیگر یک مسئله اسرائیلی-فلسطینی نیست؛ بلکه به نبردی جهانی میان ظالمان و مظلومین تبدیل شده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه رژیم صهیونیستی را به فرار از مسئولیت در قبال ریختن خون فلسطینیان متهم کرد و گفت: بر همه مسلمانان جهان واجب است که در سایه اتحاد، از فلسطینی‌ها دفاع کنند.

به باور وی، مسلمانان در سایه اتحاد و از راه‌های دیپلماتیک و البته در صورت لزوم با توسل به زور می‌توانند به هدف خود برسند.
فیدان با اشاره به اختلافات تاریخی میان برخی از کشور‌های مسلمان هشدار داد که مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود چراکه پیروز چنین وضعیتی، اسرائیل خواهد بود.

وزیر امور خارجه ترکیه از اعضای سازمان همکاری اسلامی خواست که با اعمال فشار علیه رژیم صهیونیستی، به اشغالگری این رژیم پایان داده و راه‌حل دو دولتی را به نتیجه برسانند.

همچنین وی با تأکید بر اینکه ترکیه از همه ابزار‌ها برای اعمال فشار به اسرائیل استفاده خواهد کرد، خواستار تلاش همه‌جانبه کشور‌های مسلمان برای تحقق عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل شد.

ترکیه اخیراً همه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را به حال تعلیق درآورد و اعلام کرد که به جمع شاکیان اسرائیل در دیوان دادگستری بین‌المللی خواهد پیوست.

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران هم روز گذشته در جمع اعضای سازمان همکاری اسلامی، خطاب به کشور‌های منطقه یادآوری کرد که رژیم صهیونیستی دشمن مشترک است و گذشت زمان به نیروی اشغالگر مشروعیت نمی‌بخشد.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • ادعای ترکیه درباره شرط حماس برای کنارگذاشتن سلاح
  • ترکیه: از تمام ابزار‌ها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود
  • ترکیه: از تمام ابزارها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • هدف اعتراضات دانشجویان در جهان تمرکز بر جنایات اسرائیل در غزه است
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیا
  • آیا « راه حل دو کشوری » میان فلسطین و اسرائیل ممکن است؟/ چالش های پیش روی کشور مستقل فلسطین چیست؟
  • بلینکن: اسرائیل هنوز جان غیرنظامیان رفح را تضمین نکرده است
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اسرائیل خاورمیانه را دچار بدترین چرخه خشونت کرده است/ تلاش‌ها برای راه حل دو دولتی باید افزایش یابد