Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، عبدالرضا مهاجری نژاد در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (ما) گفت: توسعه گردشگری دریایی همچنان به عنوان یکی ازاهداف اصلی سازمان در سال جدید نیز مطرح است.


مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تلاش برای ورود کشتی های کروز در آبهای جنوبی کشور در سال جدید از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دست اقدام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: جلسه ای با مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی تشکیل شد و نماینده سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی کامل خود را برای همکاری در این زمینه اعلام کرد وقرار شد تمام امکانات لازم برای راه اندازی تورهای کشتی های کروز خارجی به آبهای کشور از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در اختیار این شناورها قرار داده شود.


مهاجری نژاد یادآور شد: در این جلسه نماینده شرکت کشتیرانی والفجر نیز حضور داشت که مقرر شد درباره راه اندازی کشتی های کروز در آبهای خلیج فارس نهایت همکاری را بکند.


مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته و همکاری های فرابخشی در بازه زمانی تعیین شده برای اجرایی شدن این طرح اقدامات لازم به سرانجام رسد.


وی همچنین در باره بازاریابی و تبلیغات برای جذب کشتی های کروز خارجی به سواحل ایران و بازدید از جاذبه های گردشگری کشور، بیان کرد: با حضور در نمایشگاه های بین المللی گردشگری در نقاط مختلف جهان موفق به بازار جدید در این پروژه گردشگری دریایی شدیم.


مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، تصریح کرد: در این راستا در نمایشگاه بین المللی فیتور اسپانیا که اواخر سال گذشته برگزار شده بود، مذاکراتی موفقیت آمیزی با شرکت یونانی برای ورود کشتی های کروز به سواحل جنوبی کشور انجام شد.


مهاجری نژاد یادآور شد: بر اساس این مذاکرات قرار است در سال جاری چندین کشتی کروز از مقاصد کشورهای اروپایی با هماهنگی شرکت یونانی مذکوروارد ایران شود.


به گفته این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بدون شک با پهلوگیری کشتی های کروز خارجی در سواحل کشور و ورود گردشگران خارجی، تحولی عظیم در صنعت گردشگری کشور ایجاد خواهد شد.


وی بیان داشت: سواحل جنوبی کشور به ویژه در جزایر قشم و کیش جاذبه های بسیار منحصر به فردی وجود دارد که گردشگران خارجی می توانند از آنها بازدید کنند.


مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تاکید کرد: همچنین با انجام برنامه ریزیهای دقیق می توان شرایطی را فراهم کرد تا در یک یا دو روزی که کشتی در سواحل ایران پهلو می گیرد، گردشگران خارجی به شهرهای اصفهان، شیراز و یا سایر استان های کشور که مورد علاقه آنها باشد سفر کنند وامید است با ورود این کشتی های کروز به سواحل جنوبی کشور، به زودی توریسم دریایی در آبهای خلیج فارس هر چه بیشتر رونق یابد.

صدا و سیما

110

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۶۳۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست

ایسنا/کرمان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با انتقاد از عملکرد وزارت میراث فرهنگی به دلیل کوتاهی در معرفی استان کرمان گفت: وظیفه وزارت میراث فرهنگی است که کرمان را معرفی کند و سوال اینجاست که کرمان با این همه ظرفیت‌های گردشگری چه جایگاهی دارد؟ 

سیدمهدی طبیب زاده ظهر امروز هشتم اردیبهشت ماه در نشست هم اندیشی حوزه میراث فرهنگی و گردشگری با اصحاب رسانه اظهار کرد: کرمان و ظرفیت‌های آن متاسفانه آنگونه که باید معرفی نشده است.

وی با بیان این مطلب که کرمان نسبت به سایر استان‌های دیگر ناشناخته‌تر است، تصریح کرد: باید حلقه‌های گردشگری در استان کرمان شکل بگیرد و رسانه‌ها کرمان را با آنچه که هست، معرفی کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان تصریح کرد: به دنبال معرفی متفاوت و واقعی استان کرمان هستیم و کرمان را به عنوان مقصد گردشگری و سرمایه‌‍گذاری قرار دهیم.

وی ادامه داد: رونق اقتصاد گردشگری کرمان مستلزم ورود توریست داخلی و بین المللی است و جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌تواند در این زمینه کمک کند.

طبیب زاده عنوان کرد: رسانه‌های استان در برگزاری جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بسیار موثر خواهند بود.  

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان بیان کرد: برای برگزاری این جشنواره باید همه نهادها و سازمان‌ها همکاری کنند زیرا میراث فرهنگی و اتاق بازرگانی به تنهایی نمی‌تواند آن را برگزار کنند.

وی اظهار کرد: صاحب نظران بگویند که تولید محتوای کرمان چگونه باشد تا گردشگران به استان جذب شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است