Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@16:35:04 GMT

براي بهبود گوارش خود، آب گرم بنوشيد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۶۴۱۵۴

خبرگزاري آريا - روزنامه آرمان: براي بهبود گوارش خود، نوشيدن آب گرم به طور منظم را آغاز کنيد زيرا غده گوارشي را براي ارائه عملکرد درست و بهتر تحريک مي‌کند. آب گرم به تجزيه غذا در معده کمک مي‌کند، از اين رو، سيستم گوارش نيازي به سخت کار کردن ندارد و همچنين، انرژي کمتري براي فرايند گوارش استفاده مي‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آغاز روز با نوشيدن يک ليوان آب تازه و تصفيه‌شده روالي است که بسياري از مردم به منظور حفظ سلامتي خود آن را هر روز انجام مي‌دهند.

نوشيدن يک ليوان آب هنگام صبح عادتي خوب محسوب مي‌شود اما اينکه آب سرد را ترجيح مي‌دهيد يا آب گرم مساله مهمي است. پزشکان نوشيدن آب گرم را هنگام صبح توصيه مي‌کنند، حتي اگر چندان به مذاق جوانه‌هاي چشايي خوش نيايد. مي‌توان يک ليوان آب ساده نوشيد يا مقدار کمي آب ليمو براي بهبود مزه به آن اضافه کرد.البته، نوشيدن آب گرم تنها به ساعات صبحگاهي محدود نمي‌شود. در ادامه با برخي از فوايد سلامت نوشيدن آب گرم بيشتر آشنا مي‌شويد.




بهبود گوارش

براي بهبود گوارش خود، نوشيدن آب گرم به طور منظم را آغاز کنيد زيرا غده گوارشي را براي ارائه عملکرد درست و بهتر تحريک مي‌کند. آب گرم به تجزيه غذا در معده کمک مي‌کند، از اين رو، سيستم گوارش نيازي به سخت کار کردن ندارد و همچنين، انرژي کمتري براي فرايند گوارش استفاده مي‌کند.افزون بر اين، آب گرم به بدن در خلاص شدن از شر اسيد اضافي معده و خنثي‌سازي شيره‌هاي گوارشي کمک مي‌کند.افرادي که از گوارش ضعيف رنج مي‌برند مي‌توانند نوشيدن يک ليوان آب گرم در ابتدا و انتهاي روز را مد نظر قرار دهند.

تسکين يبوست

نوشيدن منظم آب گرم با معده خالي مي‌تواند به تنظيم حرکات روده و مبارزه با يبوست کمک کند. يبوست هنگامي که محتواي آب در روده کم است، رخ مي‌دهد که به شکل گيري مدفوع خشک و دشواري در دفع مدفوع منجر مي‌شود.نوشيدن آب گرم به حفظ نظم و عملکرد درست دستگاه گوارش کمک مي‌کند. اين کار به تجزيه بقاياي مواد غذايي کمک مي‌کند و قضاي حاجت بي دردسر و کمتر دردناک را به همراه دارد. همچنين، نوشيدن آب گرم نفخ شکمي، درد و ناراحتي که بيشتر با يبوست در ارتباط است را کاهش مي‌دهد.نوشيدن يک ليوان آب گرم هر روز صبح با معده خالي براي مبارزه با يبوست توصيه مي‌شود. براي افزايش فوايد مي‌توانيد مقداري عسل يا آب ليمو به آب گرم اضافه کنيد.

تسکين گلودرد

گلودرد يک مشکل شايع است که با درد و سوزش گلو توصيف مي‌شود و به واسطه عفونت سرماخوردگي يا آنفلوآنزا شکل مي‌گيرد. نوشيدن آب گرم گلودرد را تسکين مي‌دهد و احساس راحتي بيشتري را در فرد ايجاد مي‌کند.آب گرم به حل کردن مخاط غليظ و حذف آن از دستگاه تنفسي کمک مي‌کند.افزون بر نوشيدن آب گرم، شما مي‌توانيد نوشيدن مايعات گرم مانند چاي و دمنوش‌هاي گياهي را نيز مد نظر قرار دهيد.همچنين، مي‌توانيد با حل کردن نصف قاشق چايخوري نمک در يک ليوان آب گرم و غرغره کردن آن به درمان گلودرد و عفونت گلو کمک کنيد.

درمان گرفتگي بيني

نوشيدن آب گرم درمان طبيعي خوبي براي گرفتگي بيني محسوب مي‌شود. آب گرم به پاکسازي حفره‌هاي بيني کمک مي‌کند و در زمان گرفتگي بيني آرامش را براي فرد به ارمغان مي‌آورد. هنگامي که آب گرم مي‌نوشيد به کاهش غلظت و شکل گيري مخاط در حفره‌هاي بيني و دستگاه تنفسي کمک مي‌کنيد. اين شرايط احتمال رشد ويروس‌ها يا باکتري‌ها در اين مناطق را کاهش مي‌دهد.همچنين، نوشيدن آب گرم به سم زدايي کمک مي‌کند و از اين رو، بدن قادر به خلاص شدن از شر سموم خواهد بود. اين شرايط به تسريع روند بهبودي کمک مي‌کند.

کاهش وزن

افرادي که يک رژيم غذايي سخت و برنامه ورزشي منظم را براي کاهش وزن دنبال مي‌کنند مي‌توانند از فوايد نوشيدن آب گرم به جاي آب سرد بهره‌مند شوند. آب گرم دماي مرکزي بدن را افزايش مي‌دهد که اين شرايط نرخ سوخت و ساز را افزايش مي‌دهد. افزايش نرخ سوخت و ساز به سوزاندن کالري بيشتر کمک مي‌کند.آب گرم به تجزيه رسوبات چربي در بدن نيز کمک مي‌کند.براي افزايش فوايد، شما مي‌توانيد مقدار اندکي آب ليمو را به يک ليوان آب گرم اضافه کرده و هر روز صبح بنوشيد. اين کار به تجزيه هر چه بهتر چربي يا بافت چربي کمک خواهد کرد. افزون بر اين، فيبر پکتين موجود در ليمو به کنترل هوس‌هاي غذايي کمک خواهد کرد که مي‌تواند به معناي پرهيز از خوردن غذاهاي چرب و ناسالم باشد.

سم‌زدايي بدن

نوشيدن آب گرم مي‌تواند به پاکسازي بدن از طريق تخليه سموم مضر کمک کند. هنگامي که چند ليوان آب گرم در روز مي‌نوشيد، اين کار به افزايش دماي بدن منجر مي‌شود. از اين رو، ميزان تعريق براي خنک‌سازي بدن افزايش مي‌يابد. تعريق به تخليه سموم از بدن کمک مي‌کند.مصرف روزانه آب گرم پوست را نيز سم زدايي مي‌کند و از اين رو، احتمال ابتلا به بيماري‌هاي مرتبط با پوست مانند آکنه و لکه‌هاي پوستي را کاهش مي‌دهد. به طور کلي، نوشيدن آب براي سم زدايي و از بين بردن ناخالصي‌هاي موجود در بدن گزينه خوبي است.براي کسب نتايج بهتر مي‌توانيد مقداري آب ليمو به ليوان آب گرم خود اضافه کنيد.

بهبود گردش خون

نوشيدن آب گرم به بهبود گردش خون کمک خواهد کرد که براي حرکت خون در سراسر بدن به منظور ارسال اکسيژن و مواد مغذي به بافت‌ها و اندام‌هاي مختلف بسيار مهم است. گردش خون مناسب براي عملکرد درست و مناسب عضله و عصب ضروري است.هنگاي که آب گرم مي‌نوشيد، رسوبات چربي در بدن سوزانده مي‌شوند و رسوبات موجود در سيستم عصبي نيز تجزيه مي‌شوند. اين شرايط به بهبود گردش خون در بدن و همچنين، تخليه سموم مضر منجر مي‌شود. از نوشيدن آب بسيار سرد پرهيز کنيد زيرا مي‌تواند به تنگ شدن رگ‌ها منجر شود.

کند شدن روند پيري

نوشيدن آب گرم براي پوست نيز خوب است. اين کار به حذف سموم و ديگر ناخالصي‌ها از بدن کمک مي‌کند. سموم مختلفي در پيري زودرس و برخي مشکلات سلامت نقش دارند. همچنين، نوشيدن آب گرم به ترميم سلول‌هاي پوست کمک مي‌کند و از اين رو، در جوان سازي و بهبود قابليت ارتجاعي پوست نقش دارد.براي بهره‌مندي از فوايد بيشتر در زمينه سم زدايي مي‌توانيد آب نصف يک ليمو را به ليوان آب گرم خود اضافه کنيد و سپس آن را بنوشيد.

بهبود خواب

اگر با مشکلات خواب مواجه هستيد و به راحتي به خواب نمي‌رويد، نوشيدن آب گرم پيش از به تختخواب رفتن مي‌تواند به بهبود خواب کمک کند. آب گرم دماي داخلي بدن را افزايش مي‌دهد که اين شرايط به آرامش و شل شدن بدن، آرامش اعصاب و احساس خواب آلودگي و آرامش کمک مي‌کند.همچنين، نوشيدن آب گرم از هوس‌هاي نيمه شب پيشگيري کرده و احساس شادابي صبحگاهي را موجب مي‌شود.

نکات مهم

همواره آب ولرم يا گرم بنوشيد و از نوشيدن آب داغ پرهيز کنيد زيرا آب داغ مي‌تواند به بافت دهان و مري آسيب برساند.پس از جوشاندن آب، اجازه دهيد دماي آب کاهش يابد و سپس آن را مصرف کنيد.هنگام غذا آب ولرم بنوشيد زيرا نوشيدن آب سرد موجب مي‌شود بدن به انرژي بيشتري براي افزايش دماي خود نياز داشته باشد و اين مساله بر فرايند گوارش تاثير منفي مي‌گذارد.پس از ورزش از نوشيدن آب گرم پرهيز کنيد زيرا دماي بدن به خودي خود بالا است و نوشيدن آب گرم دماي بدن را بيش از اندازه افزايش مي‌دهد.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۶۴۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب

آفتاب‌‌نیوز :

به طور کلی باید بدانید که کافئین باعث خشک شدن بدن می‌شود و چربی را از بین می‌برد و از آنجایی که قهوه بالاترین میزان کافئین را دارد، مصرف مداوم و روزانه قهوه باعث خشک شدن قلب دوم بدن یعنی کبد می‌شود؛ به همین دلیل عده زیادی برای از بین بردن کبد چرب خود شروع به مصرف قهوه می‌کنند.

بعد از مصرف قهوه کبد می‌تواند متابولیسم تخلیه و سوزاندن چربی را شروع کند. برای کبد چرب تنها پیشنهاد می‌شود که یک ساعت پیش از خواب شب خورده نشود و به جز این مورد، نکته دیگری در این اساس وجود ندارد.

از مضرات خوردن قهوه در شب می‌توان به بهم ریختگی ساعت خواب، بهم ریختگی نظم ترشح هورمن و اختلال در کارکرد غده هیپوفیز اشاره کرد.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • درمان موفقیت آمیز پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک در شیراز
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • شاید باور نکنید اما نوشیدن جوش شیرین این خواص را دارد!
  • بهترین زمان نوشیدن شیر برای کاهش وزن
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • دستور تهیه ۱۰جوشانده گیاهیِ ضد سرماخوردگی
  • خواص باور نکردنی نوشیدن جوش شیرین
  • نوشیدن آب هنگام خوردن مفید است یا مضر؟ + فیلم
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب