Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@19:22:00 GMT

1439 کارآموز گچسارانی گواهی مهارت حرفه‌ای کسب کردند

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۶۴۵۶۱

1439 کارآموز گچسارانی گواهی مهارت حرفه‌ای کسب کردند

علی رضا گرامی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت سه هزار و 423 نفر در آزمون‌های مهارت‌های حرفه‌ای گچساران شرکت کردند.
وی اظهار داشت که در این مدت 503 کارگر ساختمانی این شهرستان گواهی مهارت فنی و حرفه دریافت کردند و برای قرار گرفتن زیر پوشش بیمه به تأمین اجتماعی معرفی شدند.
رئیس اداره فنی و حرفه‌ای گچساران بیان کرد که دریافت گواهی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای افزون بر افزایش امکان دستیابی به شغل، بستری برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی کسب و کارهای کوچک نیز هست که متقاضیان برای دریافت این تسهیلات می‌توانند به صندوق امید و کارآفرینی مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گچساران گفت: 179 هزار و 197 نفر ساعت آموزش‌های مختلف فنی و حرفه‌ای در سال 1395 در این شهرستان برگزار شده است.
وی بیان کرد: این آموزش‌ها در مراکز ثابت دولتی اداره آموزش فنی و حرفه‌ای گچساران و در بخش‌های زندان‌ها، صنایع، صنوف، جوار دانشگاه و سیار شهری در قالب 47 حرفه به متقاضیان ارائه شد.
گرامی گفت که 36 رشته در بخش صنعت،9 رشته در حوزه خدمات و 2 رشته در بخش‌های فرهنگ و هنر به متقاضیان ارائه می‌شود.
وی تصریح کرد: رشته‌های برق، تعمیر لامپ‌های الکتریکی کم مصرف، نقاشی مداد رنگی کار، جوشکاری آرگون، برق خودرو، آرماتوربندی، کامپیوتر، نقاشی ساختمان، تراشکاری و فرزکاری و جوشکاری تأسیسات از مهمترین رشته‌های این مرکز است.
گرامی برگزاری دوره‌های آموزشی چند ساعته در حوزه اجتماعی در قالب اعتیاد و مصرف مواد مخدر، آثار فضای مجازی بر بنیان خانواده، امدادرسانی و کمک‌های اولیه، آسیب شناسی فضای مجازی و آموزش اخلاق حرفه‌ای با شرکت حدود 300 نفر از کارگران و کارمندان را از دیگر برنامه‌های اجرا شده از سوی فنی و حرفه‌ای گچساران ذکر کرد و گفت که این دوره‌های آموزشی در راستای توانمندسازی نیروهای کار با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و واحدهای صنعتی در سال گذشته اجرا شده است.
شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد دارای 20 هزار جوان جویای کار است.
خبرنگار: فرزانه شریفی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۶۴۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۲ برابری صدور مجوز تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مهرداد عظیمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تعداد مجوز‌هایی که برای تاسیس آموزشگاه در سال گذشته صادر شده ۱۷ هزار و ۶۵۰ مجوز است و تعداد مجوز‌های صادر یا تمدید شده برای تاسیس آموزشگاه در دولت سیزدهم تا کنون به ۴۱ هزار و ۷۹۳ مجوز رسیده که رشد آن نسبت به دولت دوازدهم به دوازده برابر رسیده است.

وی افزود: در دولت سیزدهم مجموع آموزش‌های دولتی و غیردولتی ۴ میلیون و ۶۹۹ هزار نفر دوره بوده است که نسبت به دولت گذشته ۳۲ درصد رشد را نشان می‌دهد که از این تعداد بیش از دو میلیون نفر در سال ۱۴۰۲ دوره آموزش دیده‌اند.

عظیمی گفت: تعداد مجوز‌هایی که برای تاسیس آموزشگاه در سال ۱۴۰۲ صادر شده ۱۷ هزار و ۶۵۰ مجوز بوده است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور افزود: یکی از موضوعاتی که در کشور‌های مختلف دنیا دنبال می‌شود و ما نیز در آن فعال هستیم، مربوط به توسعه واحد‌های پذیرنده آموزش در محیط واقعی است که اکنون ما بیش از ۷۷ هزار واحد پذیرنده را در کشور داریم و در سال ۱۴۰۲ رشد ۱۲ درصدی و نسبت به دولت دوازدهم رشد ۹۲ درصدی داشته است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در کنار مهارت آموزشی، سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای نیز مورد تاکید قرار گرفته است. در دولت سیزدهم ۴ میلیون و ۹۷ هزار سنجش مهارت و صلاحیت صورت گرفته است که نسبت به دولت گذشته ۴۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد یک میلیون و ۵۸۶ هزار گواهینامه مهارت صادر شده که در دولت سیزدهم این عدد بیش از ۳ میلیون و ۵۰ هزار گواهینامه بوده است.

عظیمی افزود: درآمد‌های اختصاصی سازمان فنی و حرفه‌ای نیز ۲۱۰ رصد رشد داشته است.

معاون وزیر رفاه گفت: برنامه‌های تحولی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در سه‌ماهه چهارم سال ۱۴۰۲ به میزان ۹۹.۶۶ درصد، در سه‌ماهه سوم ۹۸.۳۶ درصد، در سه‌ماهه دوم ۹۷ درصد و در سه ماه نخست ۵۰ درصد محقق شده است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای درباره تصویب اساسنامه این سازمان، گفت: این اتفاق در گذشته یک آرزو بود که سال ۱۴۰۲ محقق شد. وی در ادامه افزود: این اتفاق تصویب اساسنامه سازمان فنی و حرفه‌ای کشور پس از ۵۰ سال بود که تا سال گذشته اساسنامه‌ای نداشت که با پیگیری و حضور در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام و اخذ موافقت سازمان اداری، استخدامی کشور به تصویب رسید و با ۱۸ بند مهم و کلیدی به دستگاه‌ها ابلاغ شد.

معاون وزیر کار گفت: اگر بند‌های این اساسنامه دنبال شود می‌تواند به توسعه مهارت‌آموزی در کشور کمک کند. در سال ۱۴۰۲ توافقنامه‌های همکاری با بنگاه‌های بزرگ اقتصادی کشور از جمله گروه‌های خودروسازی و هلدینگ‌های پتروشیمی به منظور مهارت‌آموزی منجر به شغل و تامین نیروی کار بنگاه‌های بزرگ کشور از طریق سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور منعقد شده است.

عظیمی گفت: آموزش مربیان آموزشگاه‌های آزاد از برنامه‌های پیش روی سازمان فنی و حرفه‌ای است که ۱۸ عنوان فعالیت آموزشی به گروه‌های هدف خاص، برگزاری دوره‌های آموزشی، توسعه کارآفرینی و کسب و کار، صدور و تمدید مجوز مراکز کارآموزی در جوار کارگاهی و بین کارگاهی، رتبه‌بندی مربیان بخش دولتی، اجرای مرحله اول پیاده‌سازی پلتفرم مهارت‌آموزی، ارتقا و به‌روزرسانی مرکز داده و زیرساخت، بهینه‌سازی و ارتقا سطح بلوغ امنیت اطلاعات از جمله اهدافی است که این سازمان در سال جاری دنبال خواهد کرد.

وی افزود: ماموریت اصلی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در بخش‌های مختلف است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به تدوین استاندارد‌های آموزش، شایستگی و ارزشیابی، سنجش مهارت صلاحیت حرفه‌ای و صدور گواهینامه مهارت و ارائه مهارت‌های فنی و نرم از طریق مراکز دولتی و آزاد اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • رشد ۱۲ برابری صدور مجوز تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای
  • صدور بیش از ۳ میلیون گواهینامه مهارت در دولت سیزدهم
  • سازمان فنی و حرفه‌ای پس از ۵ دهه دارای اساسنامه شد
  • دانش آموزان صدر نشین مهارت آموزی در خراسان جنوبی
  • نگاهی به هنر لعاب کاری در رادیو صبا
  • افزایش آموزشهای فنی و حرفه ای دانش آموزان در گناباد
  • طعنه جالب دختربچه گچسارانی به پایان حیات رژیم جعلی اسرائیل+ عکس
  • بیش از ۵۰ هزار نفر در آذربایجان‌شرقی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند
  • بیش از ۸ هزار نفر در بروجرد مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند
  • مهارت آموزی بیش از ۲ هزار عشایر و روستایی در دوره‌های فنی و حرفه‌ای