Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شرکت SK Hynix اقدام به معرفي حافظه‌ي DRAM گرافيکي GDDR6 بسيار سريع با ظرفيت 1 گيگابايت کرده است.

شرکت کره‌اي اس‌کي هاينيکس (SK Hynix) که سابقه‌اي طولاني در زمينه‌ي ساخت انواع حافظه دارد، در تاريخ 3 ارديبهشت (23 آوريل) از يک حافظه‌ي DRAM گرافيکي GDDR6 فوق‌العاده سريع که با فناوري ليتوگرافي 20 نانومتري توليد شده است، رونمايي کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همراه زوميت باشيد.ظرفيت حافظه‌ي GDDR6 جديد اس‌کي هاينيکس 8 گيگابيت است. محصول يادشده به ازاي هر پين اتصال، با نرخ داده‌ي ورودي و خروجي (I/O) 16 گيگابيت بر ثانيه‌ کار مي‌کند که سريع‌ترين حافظه در صنعت گرافيک محسوب مي‌شود. حافظه‌ي GDDR6 شرکت اس‌کي هاينيکس همراه با کارت گرافيکي رده بالايي که داراي نرخ ورودي و خروجي 384 بيتي است و در آينده‌ي نزديک رونمايي خواهد شد، قادر به پردازش حداکثر 768 گيگابايت داده‌ي گرافيکي به ازاي هر ثانيه خواهد بود. شرکت اس‌کي هاينيکس توليد انبوه حافظه‌ي رم گرافيکي GDDR6 عملکرد بالاي خود را براي زماني در نظر گرفته است که مشتريان بزرگي چون انويديا و اي‌ام‌دي، اوايل سال 2018 کارت گرافيک سطح بالاي خود را عرضه‌ کنند.مقاله مرتبط:احتمال ارائه کارت‌ گرافيک‌ با حافظه GDDR 6 در سال 2016
حافظه‌ي گرافيکي GDDR نوعي حافظه‌ي DRAM است که براي پردازش سريع ميزان گسترده‌اي از داده‌هاي گرافيکي بر حسب نياز کارت گرافيک موجود در رايانه‌ي روميزي، سيستم کامپيوتري ورک‌استيشن، پخش‌کننده‌ي ويديويي و دستگاه‌هاي گيمينگ عملکرد بالا اختصاصي شده است. حافظه‌ي گرافيکي GDDR6 در اصل نسل بعدي راهکار پردازش داده‌هاي گرافيکي محسوب مي‌شود که استانداردهاي آن در سازمان JEDEC تعيين شده است. حافظه‌ي گرافيکي GDDR6 داراي سرعت پردازش 2 برابري نسبت به GDDR5 است؛ با اين حال، ولتاژ کاري حافظه‌ي گرافيکي GDDR6 به ميزان 10 درصد کمتر از نسل قبلي خود است. در نتيجه انتظار مي‌رود که به سرعت جايگزين حافظه‌ي گرافيکي GDDR5 و GDDR5X شود. شرکت اس‌کي هاينيکس در همکاري با مشتري‌هاي اصلي توليدکننده‌ي تراشه‌ي گرافيکي، توليد انبوه حافظه‌ي گرافيکي GDDR6 را مطابق با تقاضاي بازار شروع خواهد کرد. جُنگهون اُ معاون ارشد شرکت و رئيس بخش توسعه‌ي محصولات مبتني‌ بر حافظه‌ي DRAM، درباره‌ي اين حافظه مي‌گويد:با معرفي و توليد سريع‌ترين حافظه‌ي گرافيکي GDDR6، شرکت اس‌کي هاينيکس مي‌تواند به‌طور کاملا فعال پاسخ‌گوي بازار حافظه‌ي گرافيکي با کيفيت و سطح بالا باشد. شرکت ما به افزايش عملکرد کارت‌هاي گرافيکي سطح بالاي مشتريان عمده، کمک زيادي خواهد کرد.حافظه‌ي گرافيکي GDDR6، فناوري حافظه‌ي بسيار ضروري براي صنايع در حال رشدي مثل هوش مصنوعي، واقعيت مجازي، اتومبيل خودران و صفحه نمايش با رزولوشن بالاتر از 4K محسوب مي‌شود. بر اساس گزارش گارتنر، در حال حاضر ميانگين چگالي حافظه‌ي DRAM در کارت‌هاي گرافيک معادل 2.2 گيگابايت است که اين ميزان در سال 2021 به 4.1 گيگابايت خواهد رسيد. در حقيقت ميانگين چگالي حافظه‌ي DRAM در سال 2021 با نرخ رشد ساليانه‌ي ترکيبي 17 درصدي روبه‌رو خواهد شد.آيا حافظه‌ي گرافيکي GDDR6 دنياي فناوري را دگرگون خواهد کرد؟

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۶۵۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اورونوف سریعترین بازیکن پرسپولیس!

آفتاب‌‌نیوز :

تیم پرسپولیس در حالی موفق به شکست نساجی و کسب سه امتیاز مهم شد که در نیمه دوم و با اخراج سروش رفیعی و دریافت گل تساوی، امید هواداران این تیم برای زدن گل پیروزی کاهش یافته بود.

با این حال در یک صحنه پاس سینا اسدبیگی به عمق دفاع نساجی، با فرار زیبای اوستون اورونوف همراه شد. در این صحنه و زمان ارسال پاس، اورونوف حدود دو متر از مدافع نساجی عقب بود، اما با یک استارت سریع خود را به توپ رساند.

جالب اینکه باوجود عقب بودن اورونوف، او علاوه بر اینکه به توپ رسید، چند متری هم از مدافع راست نساجی جلو افتاد تا در موقعیت مطلوب تک به تک دروازه یوآن پولی را باز کند.

اورونوف در این مدت چهره یک بازیکن سریع و تکنیکی را از خود نشان داده، اما در عین حال قدرت ضربه بسیار خوبی هم دارد و این را در دو گلی که به ثمر رسانده، ثابت کرده است.

البته اورونوف در این بازی دو موقعیت دیگر هم داشت و شاید اگر دقت می‌کرد، میتوانست تعداد گل‌های خود را به سه و چهار نیز افزایش دهد.

منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تصاویری عجیب از دوستی سریع‌ترین و کندترین حیوانات دنیا
  • چت‌جی‌پی‌تی حالا دیگر حافظه هم دارد
  • اورونوف سریعترین بازیکن پرسپولیس!
  • تقدیر از سکوبان پاک‌دست ایستگاه متروی تختی اصفهان
  • لپ‌تاپ Infinix GT Book چه مشخصاتی دارد؟
  • تلقین، خاطرات را تغییر می‌دهد!/ اثر تصویرسازی ذهنی بر حافظه
  • گوشی Moto G85 5G به زودی عرضه می‌شود
  • بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند
  • درمان سریع سرماخوردگی با بادکش | آیا بادکش با حجامت تفاوت دارد؟
  • شیائومی پوکو F۵ + مشخصات، دوربین، قیمت و بررسی گوشی Xiaomi Poco F۵