Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@11:26:01 GMT

خاطرات تلخمان را فراموش کنیم!

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۶۶۱۵۴

خاطرات تلخمان را فراموش کنیم!

خیلی وقت ها، یکسری اتفاقاتی ممکن است برای ما بیافتد که حال ما با فکر کردن به آنها دگرگون شود و احساسات ناخوشایند در ما ایجاد شود و ساعت ها و حتی روزها حال ما را بد کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تبیان، باید به عنوان یک فردی که قرار است به خودشکوفایی در زندگی برسد، سعی کنیم تا راه حل هایی را برای فراموش کردن این خاطرات و یا سازگار کردن خودمان با آنها، پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 ضرب در 2 میشه 4!

یکی از اولین کارهایی را که یک فرد برای اینکه بتواند با یک خاطره تلخ سازگار بشود، این است که در وهله اول به صورت شفاف و واضح به آن اتفاق فکر کند. فکر کردن به آن خاطره ممکن است در روزهای اول حال شما را بدتر کند. شما باید تمرین کنید که هر زمان با به یاد آوردن خاطره حالتان بد می شود، در همان لحظه ایست کنید و یک فعالیت لذت بخش و آرامش دهنده را انجام بدهید و بعد هر زمان که حالتان بهتر شد دوباره این کار را از سر بگیرید. پس در وهله اول با خودتان صادق باشید و بپذیرید که این اتفاق برای شما افتاده است.

گذشته را رها کن به حال بنگر

بعد از اینکه توانستید راجع به اتفاقی که برایتان افتاده است به راحتی فکر کنید و از کنارش در نهایت، بگذرید می توان گفت که شما توانسته اید به گذشته اهمیت ندهید و تصمیم گرفته اید که در لحظه حال به زندگیتان اهمیت بدهید. این کار یعنی مهم ترین قدم را برای فراموش کردن اتفاقات تلخ زندگیتان برداشته اید.

فکر کردن مداوم به خاطرات تلخ، باعث ایجاد افسردگی می شود و زندگی حال و آینده فرد را تحت تاثیر قرار می دهد.

تخلیه احساسات و عواطف

قدم بعدی برای فراموش کردن خاطرات تلخ زندگیتان، این است که احساسات و عواطف مربوط به آن اتفاق را بیرون بریزید و به درجه ای برسید که برایتان دیگر مهم نیست. بهترین کار این است که بر روی یک کاغذ، اتفاق را ریز به ریز با جزئیات بنویسید و آن کاغذ را بارها و بارها بخوانید تا به جایی برسید که با خواندن آن متن حالتان تغییری نکند. و بعد باید کاغذتان را ریز ریز پاره کنید و به سطل آشغال بیاندازید. و با خود بگویید که جای آن اتفاق تلخ در سطل زباله هست نه در ذهن و خیال من.

نقاشی کنید

یکی دیگر از راهکارهای فراموشی، این است که از یک کاغذ برای تخلیه احساساتتان استفاده کنید. آن اتفاق را نقاشی کنید و مثل تکنیکی که در بالا ذکر شد، آن را پاره کنید و دور بریزید.

صحبت با فردی که شریک خاطره تان بوده است

اگر فردی در حال حاضر در کنار شما هست و میدانید که آن فرد در خاطره شما وجود داشته است، حتما راجع به خاطره تان با آن فرد صحبت کنید تا اگر هم سوء برداشتی ایجاد شده است آن را راحت تر بتوانید حل کنید.

کمک از متخصص

اگر به تنهایی نمی توانید خاطرات تلخ گذشته را فراموش کنید و با انجام دادن هر یک از تکنیک های بالا حالتان بدتر می شود، نگران نباشید و حتما از کمک یک روانشناس و یا مشاور استفاده کنید. فرد متخصص بهتر می تواند از تکنیک های ذکر شده در بالا استفاده کند و به شما کمک کند تا خاطره بد زندگیتان را از ذهنتان حذف کنید. همیشه کمک یک فرد سوم که در بیرون از گود نشسته بهتر می تواند کمک کننده باشد. زیرا این فرد همدلی می کند با شما و پیشنهادش می تواند برایتان کمک کننده باشد.

خیانت همسرم را چگونه فراموش کنم؟!!!

یکی از بزرگترین و بیشترین خاطرات تلخی که متاسفانه در زندگی های امروزی وجود دارد، خیانت همسران به یکدیگر است. فردی که متوجه می شود همسرش به او خیانت کرده است، مثل کسی می ماند که انگار تمام دنیا را بر سرش آوار کرده اند. این اتفاق از جمله اتفاقاتی هست که یک فرد خیلی سخت می تواند آن را فراموش کند و به آرامش برسد. اما فرد مورد خیانت قرار گرفته شده در قدم اول باید به این مساله فکر کند که از زندگی چه می خواهد؟ آیا می خواهد آرامش قبل از این اتفاق، دوباره به زندگیش برگردد؟ اگر خواهان برگشتن این آرامش هستید، باید به خودتان کمک کنید تا بتوانید این اتفاق را از ذهنتان پاک کنید. حتی اگر نتوانید پاک کنید، باید به جایی برسید که با فکر کردن به آن، حالتان بد نمی شود. این مساله زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که پای یک فرشته ی کوچولو به نام فرزند هم در میان باشد. در قدم بعدی باید به حل مشکل بپردازید و با همسرتان صحبت کنید و علت این کار را جویا شوید. حتما در این موضوع از کمک فرد متخصص روانشناس و مشاور کمک بگیرید.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۶۶۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با این مواد غذایی درد را فراموش کنید

آفتاب‌‌نیوز :

اگر شما هم در میان بزرگسالانی هستید که دارای دردهای مزمن مانند روماتیسم مفصلی ،میگرن یا کمردرد هستند، ممکن است غذا خوردن برایتان بیشتر شبیه به یک کار طاقت فرسا باشد تا لذت‌بخش و همیشه نگران باشید که برخی غذاها به طور ناخودآگاه ناراحتی شما را تشدید کنند.

اطلاعات آنلاین در گزارشی نوشت: تحقیقات نشان می دهد که کاهش نشانگرهای التهابی می تواند شدت درد مزمن را کاهش دهد.

رژیم غذایی برای کاهش التهاب

برخی از رژیم‌های غذایی ممکن است به کاهش التهاب کمک کند.

آنتی اکسیدان ها را فراموش نکنید

این ترکیبات در میوه ها، سبزیجات، چای، ادویه جات و مکمل هایی مانند کورکومین یافت می شوند. آنها به خنثی کردن رادیکال های آزاد آسیب رسان به سلول کمک می کنند.

مصرف اسیدهای چرب امگا ۳

این مواد در ماهی های چرب، گردو و کتان یافت می‌شوند.

کاهش کربوهیدرات های تصفیه شده، قندها و چربی های اشباع شده

اینها می توانند قند خون را بالا برده و التهاب را افزایش دهند.

مصرف محدود گوشت فرآوری شده و گوشت قرمز

اینها حاوی چربی های اشباع التهابی هستند.

هیدراته بمانید

روزانه ۲ تا ۳ لیتر آب مصرف کنید.

الکل نخورید

الکل می تواند پاسخ های التهابی را تحریک و تشدید کند.

مصرف میوه و سبزیجات

انواع میوه و سبزیجات مصرف کنید.

همچنین کمبود برخی مواد مغذی می تواند درد شما را افزایش دهد.

کمبود برخی ویتامین ها و مواد معدنی می تواند باعث شود که التهاب شما کنترل نشود.
- ویتامین D: این ویتامین برای سلامت استخوان و عضلات شما ضروری است. سطوح پایین ویتامین D با درد اسکلتی عضلانی مرتبط است.
- منیزیم: منیزیم برای ساخت بیش از ۳۰۰ نوع آنزیم مورد نیاز است. کمبود منیزیم با میگرن، اسپاسم عضلانی و فیبرومیالژیا مرتبط است.
- ویتامین های گروه B: اینها به سلامت و عملکرد اعصاب شما کمک می کنند. کمبود این ویتامین ها با درد عصبی و نوروپاتی مرتبط است.
- ویتامین C: این آنتی اکسیدان قوی با رادیکال های آزاد مبارزه می  کند.

دیگر خبرها

  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • شب فراموش نشدنی اراکی‌ها با ۱۹ گل تاریخی
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ چیزی جز گوشی لازم نیست
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • چرا هیچ وقت یادمان نمی ماند درِ خانه را قفل کرده ایم یا نه؟
  • چرا هیچ وقت یادمان نمی‌ماند درِ خانه را قفل کرده ایم یا نه؟
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ /خاطرات عروس بزرگ امام از فوت دو فرزندش و علت آن
  • قدردانی از پهلوانان و قهرمانان نباید کم‌رنگ شود
  • انجام ۲۰ دقیقه بازی تتریس می تواند از ابتلا به اختلال اضطراب پس از حادثه جلوگیری کند
  • «رزاق» بودن خداوند را در فرزندآوری فراموش نکنیم