Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@18:21:30 GMT

۹ میلیون نفر برای دریافت سود سهام عدالت شماره حساب دادند

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۶۶۴۷۲

۹ میلیون نفر برای دریافت سود سهام عدالت شماره حساب دادند

ثبت شماره شبا بانکی مشمولین سهام عدالت در سامانه این سهام به مرز ۹ میلیون شبا نزدیک شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ سامانه سهام عدالت از 16 اسفند سال گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهور در حالی رونمایی شده و آغاز بکار کرده است که مشمولین با مراجعه به آن می‌توانند از میزان اقساط پرداخت شده و ارزش سهام عدالت خود آگاهی یابند و نسبت به پرداخت نقدی باقیمانده اقساط سهامشان اقدام کنند؛ که به نوعی مرحله نخست از مراحل سه گانه آزادسازی سهام عدالت تلقی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش می‌افزاید: در پی آغاز بکار فاز اول ساماندهی سهام عدالت که به موضوع راه اندازی سامانه این سهام و ارائه صورتحساب به مشمولین اختصاص دارد، فاز دوم ساماندهی این سهام نیز هفته گذشته توسط سازمان خصوصی‌سازی شروع شد.

در این فاز مشمولان سهام عدالت باید شناسه حساب بانکی ایران (شِبا) خود را از طریق سامانه این سهام به سازمان خصوصی‌سازی جهت دریافت سود سهام عدالت اعلام کنند.

بر این اساس تازگی‌ها سازمان خصوصی‌سازی با انتشار گزارشی اعلام کرده ثبت شماره شبا بانکی مشمولین سهام عدالت در سامانه این سهام به نشانی www.samanese.ir در کمتر از یک هفته به مرز 9 میلیون شبا نزدیک شده است. این سازمان همچنین از مشمولین خواسته با رعایت زمان‌بندی مطلوب و کمال دقت به طور روزانه شماره شبا بانکی خود را به سامانه اعلام کنند.

گفتنی است؛ هر یک از مشمولان سهام عدالت که دارای شماره حساب معتبر نزد یکی از بانکها یا مؤسسات مالی و اعتباری مورد تائید بانک مرکزی(عضو شبکه شتاب بانکی) هستند؛ باید با مراجعه به شعب بانک یا موسسه مزبور و یا از طریق سایت اینترنتی و دستگاههای خودپرداز (دستگاه های ATM ) و سایر امکانات بانکها نسبت به دریافت شناسه حساب بانکی ایران( شِبا ) 24 رقمی مربوط به حساب بانکی خود اقدام کنند.

همچنین مشمولین سهام عدالت که شخصا دارای حساب معتبر بانکی نیستند، می‌بایست با مراجعه به یکی از بانک ها یا مؤسسات مالی و اعتباری نسبت به افتتاح حساب و سپس اخذ شناسه حساب بانکی ایران( شِبا ) 24 رقمی آن حساب اقدام کنند.

نکته قابل توجه این که هر یک از مشمولین سهام عدالت باید صرفا شناسه حساب بانکی ایران(شِبا) که حساب بانکی مرتبط آن به اسم شخص وی می‌باشد را در اختیار داشته باشد و امکان اعلام شناسه حساب بانکی ایران(شِبا) مربوط به ولی، قیم، وکیل و یا فرد دیگری وجود ندارد.

این گزارش می‌افزاید: شناسه حساب بانکی ایران که به اختصار شِبا نامیده می شود ، شماره ای است 24 رقمی که یک حساب بانکی را به صورت منحصر به فرد در تمام نظام بانکی ایران مشخص می کند و پیش از آن واژه IR آمده است.

انتهای پیام/

R32365/P1012122/S7,84/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۶۶۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس فتای سمنان درباره فروشنده های دوره گرد

سرهنگ فدائیان؛ رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: یکی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا اظهار کرد که ار فروشنده ای دوره گرد در مقابل مغازه عرضه گوشت خود یک عدد سنگ چاقو تیز کنی خریداری کرده است .

وی افزود: طبق اظهارات شاکی ، فروشنده دوره گرد به بهانه اینکه دستگاه کارت خوان در خودرو در حال شارژ است کارت بانکی و رمز آن را شاکی اخذ کرده و پس از برداشت ۳ میلیون ریال ، در فرصتی مناسب از کارت بانکی کپی گرفته و بعد از گذشت چند ساعت ، مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال از کارت قصاب برداشت کرده است .

سرهنگ فدائیان افزود : با هوشمندی و اقدام به موقع مهندسان سایبری پلیس فتا ، با دستور قضایی حساب بانکی مذکور مسدود و وجه به حساب شاکی عودت داده شد.

سرهنگ فدائیان تاکید کرد: کاربران هنگام پرداخت و خرید، خودشان نسبت به کشیدن کارت عابر بانک در دستگاه کارت خوان اقدام و از افشای رمز آن در جمع دیگران خودداری کنند و همچنین برای خرید از فروشگاه‌های معتبر استفاده کرده و از تحویل کارت بانکی به فروشندگان سیار و کیوسک‌های میان راهی بپرهیزند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان در انتها از شهروندان خواست در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنند .

طبق ماده ۱۳ قانون جرایم رایانه‌ای ، هر گاه فردی به طور غیر مجاز از سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی با ارتکاب اعمالی از قبیل وارد کردن، تغییر، محو، ایجاد یا متوقف کردن داده‌ها یا مختل کردن سامانه، وجه یا مـال یا منفعت یا خدمات یا امتیازات مالی برای خود یا دیگری تحصیل کند، مجرم محسوب شده و مجازات متناسب برای آن درنظر گرفته شده است؛ لذا لازم است کاربران اینترنتی در خصوص کسب آگاهی از قوانین موجود در حوزه فضای مجازی توجه لازم را داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • هشدار پلیس درباره ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • خط و نشان برای شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را نمی‌دهند | سود مرحله سوم چه زمانی واریز می شود؟
  • ترفند جدید کلاهبرداری/ یک سوال جواب بده صدمیلیون برنده شو
  • خالی کردن حساب با سوال ۱۰۰ میلیونی!
  • جواب بده ۱۰۰ میلیون برنده شو؛ کلاهبرداری جدید
  • «جایزه صد میلیون تومانی» ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • خالی کردن حساب با پرسیدن فقط یک سوال
  • یک سوال جواب بده صدمیلیون برنده شو
  • هشدار پلیس فتای سمنان درباره فروشنده های دوره گرد
  • شناسه یکتا در استان سمنان اجباری شد/ اصناف اقدام کنند