Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کرمان اظهار کرد: امروز باید آموزه‌های دوران دفاع مقدس از جمله سوم خردادماه را که یک سرمایه ملی است به خوبی و به درستی به نسل‌های بعد منتقل کنیم.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، "علیرضا رزم حسینی" در صبح امروز 6 اردیبهشت‌ماه در ستاد هماهنگی بزرگداشت سوم خرداد گفت:همه می‌دانند هر کشور و ملتی روزهای درخشانی در تاریخ دارد و فتح خرمشهر و عملیات بیت‌المقدس یکی از روزهای تابناک جمهوری اسلامی است و وظیفه نسل‌ها و مردم است که این روز را جشن واقعی بگیریم و افتخارات مردم و رزمندگانی که 35 سال پیش این کار را انجام دادند را یادآوری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه با اشاره به اینکه وحدت و همدلی سپاه، بسیج، ارتش و مردم باعث فتح باورنکردنی سرزمین خرمشهر شد، افزود: گفتنی‌های بسیار زیادی درباره سوم خردادماه وجود دارد و به فرمایش امام خمینی(ره) خرمشهر را خداوند آزاد کرد.

استاندار کرمان افزود: امروز باید آموزه‌های دوران دفاع مقدس از جمله سوم خردادماه را که یک سرمایه ملی است به خوبی و به درستی به نسل های بعد منتقل کنیم .

وی با تاکید بر اینکه مخاطبان ما در انتقال آموزه‌های دفاع مقدس بیشتر جوانان هستند، بیان کرد: شبکه‌های مجازی یکی از بهترین ابزارهایی است که بدون هزینه در دسترس است و باید از آن به درستی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کرد.

وی عنوان کرد: جوانان سرمایه های ملی هستند و برای انتقال فرهنگ و آموزه‌های دوران دفاع مقدس نباید جوانان را دستاویز مسائل سیاسی کرد و باید یک جشن واقعی مردمی برای انقلاب مردمی گرفته شود که بتواند رشادت، اخلاص رزمندگان و شهدا و افتخارات مردم را که در آن دوران به دست آوردند، پاس داشت و به زیبایی بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه باید فرصتی که برای برگزاری مراسم در مناسبات مختلف در طول سال ایجاد می شود قدر دانست،ادامه داد: باید با برنامه‌ریزی این فرصت‌های کوتاه را که برای یادآوری و بزرگداشت و ... ایجاد می شود به نحو احسن استفاده کرد.

رزم حسینی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس مردم و رزمندگان با اراده آهنین توانستند اهدافشان را تحقق بخشند و با استفاده از همین اراده آهنین است که مردم و مسئولان می‌توانند با تکیه بر آن گام به گام و طبق برنامه به اهداف بلند اقتصاد مقاومتی در بستر اجتماع برسند.

وی اظهار کرد: جشن سوم خرداد امسال باید متفاوت از جشن‌های سال‌های قبل باشد و باید حضور بیشتر جوانان و مردم را در این جشن داشته باشیم و مردم و جوانان بیشترین بهره را ببرند.

"محمدمهدی ابوالحسنی" مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان نیز در این جلسه گفت: رهنمود امام خمینی (ره) که خرمشهر را خداوند آزاد کرد را اگر در همه مدیریت‌ها و ادارات کشورمان مدنظر قرار بگیریم خداوند را ناظر می‌گیریم که خیلی از حصارها مثل محاصره خرمشهر شکسته خواهد شد و محاصره خرمشهر نمادی بود که در حوزه‌های مختلف نیز وجود دارد که با توکل به خداوند قابل شکستن است.

وی افزود: سوم خردادماه از حماسه‌های بزرگ تاریخ ملت ایران است و محاصره خرمشهر نمادی از توکل به خدا، یاری و مدد خداوند است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان در ادامه با بیان اینکه یادواره شهدای مدافع حرم استان کرمان به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار می‌شود، اظهار کرد: آمار مدافعان حرم در استان کرمان از مرز 30 نفر گذشت و امروز یک شهید مدافع حرم از گردان فاطمیون وارد کرمان می‌شود و فردا در گلزار شهدای کرمان به خاک سپرده می شود.

ابوالحسنی از جمله اهداف گرامیداشت سوم خردادماه را تبیین نقش ولایت‌فقیه در پیروزی، تبیین قدرت نیروهای مسلح در مقابله با تهدیدات، تبیین نقش وحدت ادیان و گروه‌ها در پیروزی، تدوین نقش عملیات بیت‌المقدس و دستاوردهای آن در روند دفاع مقدس و نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت و تاثیر آن در بیداری اسلامی و تبیین الگوهای رفتاری با بهره‌گیری از فرهنگ عاشورایی در سراسر دنیا نام برد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان خاطرنشان کرد: ویژه برنامه گرامیداشت سوم خردادماه در سالروز آزاد سازی خرمشهر ساعت11 در سراسر استان برگزار می‌شود و همچنین از سه کتاب ارزشمند "جاده‌های ناهموار"، "تا مرز کوشک" و "اطلس لشکر 41 ثارالله" نیز به چاپ رسیده و به مناسبت سوم خردادماه رونمایی می‌شود که مقدمه یکی از این کتاب‌ها بیانات سردار حاج قاسم سلیمانی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۶۷۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد

سرهنگ سلمان خواست خدایی افزود: این کتاب‌ها با موضوع نقش رزمندگان استان در دفاع مقدس و همچنین خاطرات شفاهی آنها به صورت رمان کودک و نوجوان به رشته تحریر درآمده اند.

وی اضافه کرد: تمبر نقش استان در دفاع مقدس نیز با همکاری اداره پست استان به اتمام رسیده و به زودی از آن رونمایی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • آذرخش جان یک نفر را در مردهک عنبرآباد گرفت
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است
  • غیرت؛ دگرگونی عقلانی
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • هر میدانی که سپاه با پشتیبانی مردم به آن وارد شد منجر به پیروزی شد